פארק עד הלום. צילום: אורי קריספין

פארק עד הלום יהפוך ל'פארק המנגלים העירוני'

במסגרת העבודות, בהקף של 3 מיליון ש', ייסלל כביש גישה למקום ויותקנו שולחנות, ספסלים ועמדות ל"על האש". השאלה הגדולה: איך זה ישתלב עם הקמתה של שכונה חדשה בסמוך?

פורסם בתאריך: 4.6.19 14:23

     

 

בימים אלה יוצא לדרך פרויקט חדש בהובלת החברה לתיירות אשדוד ובשיתוף אגף הנטיעות ומנהלת הסכם הגג – שיפוץ מקיף של פארק עד הלום הכולל החלפת כל שבילי הגישה והנגשתם לבעלי מוגבלויות והצבת "ריהוט" פארק הכולל למעלה מ-100 אלמנטים שונים ובהם ספסלים, ברזיות ומעמדים למנגל (גריל, מצלה, אסכלה).

כבר כיום רבים נוהגים לערוך במקום פיקניקים, "לעשות על האש" ולשמוע מוזיקה. עם שדרוג הפארק זה צפוי להתרחב מאוד.

יש שתי סוגיות שמי שמתכנן יידרש אליהן: כיצד מבטיחים שישמרו על האלמנטים ההיסטוריים ועל האנדרטה לחללי הקרבות בתש"ח שנמצאת בקרבת מקום. ודבר נוסף: כיצד יתתיישב הגדלת הפארק עם הכוונה לבנות באזור שכונה חדשה במסגרת מתחם עד הלום בהסכם הגג?

הפרויקט נולד מתוך יוזמה של סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון, שיחד עם הממונה על התיירות, חבר מועצת העיר גרשון פלדמן – הגיעו למסקנה כי קיים צורך דחוף בהכשרת מתחם פנאי נוסף בעיר, שיאפשר למבקרים בו גם להדליק מנגל בצורה מסודרת ומונגשת.

עצי אקליפטוס בפארק. צילום: אורי קריספין

"התושבים ייהנו מפארק נוסף לרווחתם. הוא ישמש גם לבילוי וגם למקום מוסדר לטובת המנגלים", אמר כצנלסון, והוסיף: "אשדוד היא עיר של אוכל וקולינאריה רב תרבותית ואני בטוח שכלל התושבים ישמחו לנצל את המתחם החדש וייפגשו בפארק ביחד כולם  לעשות על האש".

האובליסק המצרי, פארק עד הלום. צילום: אורי קריספין

במסגרת הפרויקט, אשר נמצא כבר בשלבים מתקדמים ועתיד להסתיים עד סוף החודש, יבוצע מקצה עבודות נרחב בשטח הפארק. לצד ניקיון יסודי של הפארק מעשבייה ולכלוך שהצטבר, יוצבו בשטח שלטי הסבר והכוונה, ובהמשך אף תותקן תאורה סולארית מתקדמת.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר