מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין
יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין

יהודה אבידן מסיים את תפקידו: "אני חכם, אבל אני לא קוסם"

יהודה אבידן הבין לאן הרוח נושבת והודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ”ל חפ”א. גם היועצת המשפטית החיצונית עו”ד מיכל רוזנבוים סיימה את דרכה בחברה

פורסם בתאריך: 30.5.19 15:29

     

דירקטוריון החברה העירונית לפיתוח אשדוד (חפ”א) אישר בישיבתו ביום שלישי אחר הצהריים את בקשתו של המנכ”ל יהודה אבידן לסיים את תפקידו. אבידן הניח על השולחן מכתב התפטרות ונימק את החלטתו ברצונו להתקדם לתפקיד אחר לאחר תשע שנים כמנכ”ל חפ”א.

הישיבה הייתה נינוחה, והשתתף בה גם הדירקטור אבי אמסלם — ממלא מקום ראש העירייה ואיש ש”ס, כמו אבידן.

נראה שהצעד שאבידן נקט מתבסס גם על כך שהבין שסר חינו בעיני ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי ושאם לא יעזוב מיוזמתו — הוא עלול למצוא את עצמו מפוטר בתום מאבק מכוער.

אבידן כבר אמר שסמוך לאחר כינון הקואליציה סגן ראש העירייה הנכנס שמעון כצנלסון, שסיעתו קיבלה לאחריותה את חפ”א, הודיע לו שהוא אינו מתכוון להשאיר אותו בתפקידו. מאותו רגע העניינים התחילו להידרדר במהירות.
הפעם, שלא כבעבר, לאבידן לא היה גב מראש העירייה לסרי. במהלך השנה שקדמה לבחירות היחסים ביניהם הורעו, ויש מקורבים ללסרי שאף טענו שאבידן פועל נגד ראש העירייה ומנסה לפגוע בסיכוייו להיבחר מחדש — טענה שאבידן הכחיש.

לא ברור אם החלטתו של כצנלסון להחליף את מנכ”ל חפ”א תואמה מלכתחילה עם לסרי, אבל בכל זאת נראה שהיא התאימה לראש העירייה בנסיבות שנוצרו. לסרי הסביר לאבידן שאינו יכול להתערב לסגנו במה שקשור לתיקים שנמצאים באחריותו ובאחריות סיעתו. זה היה ההסבר הרשמי.

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ב-13 בפברואר תקף מנכ”ל העירייה אילן בן עדי בחריפות רבה את אבידן. הוא האשים אותו בניהול כושל ויותר מרמז למינהל לא תקין. הוא גם טען שאבידן דרש את ה”ראש” שלו, אבל לסרי לא הסכים לכך. לסרי ישב בדיון ושתק. יש להניח שהדברים שאמר המנכ”ל תואמו איתו והיו על דעתו.

מאז ובחסות מערכת הבחירות לכנסת המלחמה בין הצדדים הורידה כמה טונים, אבל מאחורי הקלעים מתברר שהמחלוקות לא נפתרו, וכשאבידן, כך תיאר השבוע גורם המקורב לנושא, הרגיש שהחבל מתהדק סביב צווארו, הוא העדיף לסיים את תפקידו מיוזמתו.

“הגעתי למסקנה שתשע שנים זה מספיק, היה המשבר שהיה שרק גרם לי להבין שיותר כדאי לי להמשיך לפרק חדש בחיים, וזהו זה, אין לי עניין למשוך את זה. עוד לא אמרתי את המילה האחרונה, אבל עכשיו זה לא הזמן”, אמר אבידן ביום שני. “יש לי כל מיני הצעות לתפקידים ציבוריים, ואני בוחן אותן”, הוסיף.

מתי אתה עוזב?

“אני מקווה שכבר בימים הקרובים, וב-1 בחודש כבר לא אהיה בתפקיד. אני אסיים, אקבל את הפיצויים שמגיעים לי על פי חוק ואלך”.

כשהמשבר התחיל היה רושם שאתה מתכוון להילחם עד הסוף.

“אם הייתי מחליט להישאר, אף אחד לא היה יכול להזיז אותי. אבל לפעמים בן אדם עושה את החשבון לעצמו, וכשיש לך הצעות טובות, אתה שוקל מה מול מה. אני לא מתכוון לפספס את ההצעות שקיבלתי”.

אתה במשך הרבה מאוד שנים נחשב בכיר בש”ס. יכול להיות שתמנכ”ל משרד ממשלתי?

“אני לא רוצה לומר שום דבר בשלב זה. אני ממשיך במגזר הציבורי”.

אני מניח שאפשר לומר שאתה מאוכזב מלא מעט אנשים והיית מצפה לגיבוי מלסרי.

“יש לי הרבה מה לומר ואומר בעיתוי הנכון. אני הולך בצורה נקייה ובלב נקי ועם המון כבוד למקום הזה שנקרא חפ”א, עם המון גאווה על העשייה שלי”.

יהודה אבידן, ג'קי בן זקן וראש העיר אשדוד יחיאל לסרי

אתה עוזב בטריקת דלת?

“ממש לא. אם תראה את המאזניים של חפ”א, תבין שאני פורש בשיא”.

מה ההישג שלך בחברה שבו אתה הכי גאה?

“מבחינת פרויקטים, זה שניים שהם גאווה ברמה ארצית: הקמת מקבץ הדיור ברובע ח’ והקמת חניון המשאיות. הם העוגן הכלכלי של חפ”א וגאווה ברמה הלאומית. באות לכאן משלחות כדי ללמוד מאתנו”.

ולגבי הקאנטרי בי”ג — אמנם לא התחיל בתקופתך, אבל עדיין תקוע ולא נגמר. יש תחושה של החמצה?

“בוודאי, אבל זה מסוג הדברים שטיפש זורק אבן — אפילו 100 חכמים לא יכולים להוציא, ואני רק אדם חכם אחד ולא 100. אני חכם, אבל אני לא קוסם”.

יש בלבך על אילן בן עדי?

“עזוב, לא רוצה”.

אתה חושב שראש העיר שגה בהתנהלות שלו מולך ומול אבי אמסלם?

“לא מתכוון לענות שום דבר בנושאים האלה”.

מה עם סניה כצנלסון, אתה מעריך אותו?

“הלאה, תמשיך”.

סניה כצנלסון צילום פבל

בתוך כך נודע שגם היועצת המשפטית החיצונית של חפ”א עו”ד מיכל רוזנבוים —ששמה עלה לאחרונה לכותרות בתקשורת הארצית כמועמדת אפשרית למשרת מבקר המדינה — מסיימת את דרכה בחברה. לחפ”א יש יועצת משפטית משלה, ורוזנבוים שימשה יועצת חיצונית עבור ריטיינר חודשי.

עו"ד מיכל רוזנבוים. צילום עופר וקנין

ל“כאן דרום” נודע שההחלטה לסיים עמה את ההתקשרות הייתה של יו”ר הדירקטוריון החדש, עו”ד חנוך דרך ארליך, בנימוק שאין לכך הצדקה, לכאורה.

עו”ד רוזנבוים מסרה בתגובה: "משרדנו מעניק ייעוץ משפטי מקצועי שנים רבות לגופים ציבוריים רבים מכל הסקטורים ומרחבי הארץ. בכלל זה משרדנו מעניק שירותים משפטיים מקצועיים לרשויות מקומיות רבות ולחברות עירוניות רבות. כך גם השירותים המשפטיים המקצועיים שהענקנו שנים רבות לחברה העירונית חפ"א. נמשיך להעניק ייעוץ מקצועי לשביעות רצון קהל לקוחותינו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר