מחלף אשדוד. צילום פבל

על המפה: הכניסות החדשות לאשדוד

תכנית המתאר החדשה של אשדוד מדברת על גידול עצום באוכלוסיית העיר. לשם כך הוחלט לבנות עוד חמש-שש כניסות/ יציאות, ובהן אחת שתתחבר לכביש 4 דרך שדרות ירושלים ואחת שתעקוף את הדיונה ותחבר את העיר דרך מחלף חדש במקום צומת אמונים

פורסם בתאריך: 23.5.19 19:22

     

במסגרת תכנית המתאר החדשה של העיר מתוכננות כניסות ויציאות חדשות בכבישים במטרה לאפשר את גידול האוכלוסייה הצפוי שיביא לגידול נפח התנועה.

כיום קיימות למעשה שתי כניסות לאשדוד: כניסה צפונית מכיוון בני ברית או הרצל וכניסה נוספת ממחלף עד הלום (אשדוד דרום).

כדי להתאים את תשתיות העיר לגידול האוכלוסייה – שמתוכנן לעמוד על כ-100 אלף נפש שיתווספו לעיר בתוך עשור בערך – תכנית המתאר גורסת שיש להוסיף שורה של כניסות/ יציאות חדשות:

* מחלף יבנה/ אשדוד צפון – הפרויקט כבר נמצא בביצוע על ידי נתיבי ישראל, ומטרתו לאפשר גישה מהירה לנמל החדש ולאזורי התעשייה.

* מחלפים חדשים על כביש 7 בצומת בני ברית ובצומת ניר גלים – לפי מינהל ההנדסה בעירייה, שניהם בהיערכות לקראת תחילת ביצוע.

כניסות חדשות לעיר: מתוך תכנית המתאר

* התחברות מזרחית משדרות ירושלים אל כביש 4 (אפשרות להשתלב בנסיעות צפונה ודרומה או להמשיך אל גן יבנה. כרגע התכנון רק ברמה המתארית.

* התחברות מזרחית משדרות עובד בן-עמי אל כביש 4, ממזרח לרובע המיוחד. כרגע התכנון רק ברמה המתארית.

* כביש חיבור דרומי חדש, מדרום אשדוד אל כביש 4, בהתחברות אל מחלף אמונים המתוכנן. בעירייה מציינים: “התוואי לא יחצה את הדיונה, אלא יקיף אותה מצפון ויחזור דרומה בסמוך למסילת הרכבת הקיימת, עד שיחצה אותה ויתחבר למחלף אמונים. כרגע התכנון רק ברמה המתארית. נציין שתכנית המתאר נתנה התניות אשר יבטיחו כי פיתוח תשתיות התחבורה יבוצע בהתאמה להתקדמות אכלוס יחידות הדיור המתוכננות”.

 

בעניין התכנון לבנות באזור הדיונה (רובע י”ד) נמסר מעיריית אשדוד: “תכנית המתאר מציגה תכנון מתארי עקרוני בלבד, ועדיין אין פירוט מדויק של אופי הבינוי ושל מספר הקומות המדויק. על פי התכנית, הרובעים הדרומיים יכללו שכונת מגורים ובה כ-8,000 יח”ד, פרוסים על גבי שטח של כ-400 דונם. נספח גבהי הבינוי העקרוני של כל העיר מאפשר באזור זה אפילו בינוי אינטנסיבי שיגיע עד 30 קומות.

“בין חברי צוות התכנון של תכנית המתאר נכלל יועץ אקולוגי, ובעת הדיון בנושא התקיימה התייעצות עם פרופ’ מומחה לנושא הדיונה. בהתאמה לכך נקבעו המלצות סביבתיות שונות לגבי הבינוי בסמוך לדיונה ונכתבו הנחיות ספציפיות לאופן בו יכינו בעתיד את תכניות הבינוי המפורטות לקראת הבנייה. הנחיות אלו הוכנסו כהוראות מחויבות לתכנית המתאר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר