זירת התאונה. אופניה של הילדה תחת הרכב. צילום לירון ביטון מד"א

קפץ מול מכונית נוסעת כדי להציל את חייה של הילדה

קובי לויטן, חובש מתנדב במד”א אשדוד, עבר ליד מתנ”ס ט’ בדרכו לבית הכנסת ולפתע ראה מכונית דורסת ילדה על אופניים. בלי לחשוב פעמיים הוא זינק מול הנהגת בניסיון לבלום אותה. הילדה נפצעה בינוני ולויטן עצמו נפצע קל

פורסם בתאריך: 22.5.19 11:33

     

לולא קובי לויטן ייתכן שהתאונה שהתרחשה ביום ראשון בערב, ובה נהגת מכונית פגעה בילדה שרכבה על אופניה, הייתה מסתיימת בצורה קשה יותר.
התאונה התרחשה בחניה של מתנ”ס רובע ט’ לאחר השעה 19:00. הילדה, בת 9, רכבה על אופניה ברחוב ראשון לציון, ליד החניון של מתנ”ס ט’. מכונית שעלתה על המדרכה פגעה בילדה, והיא נגררה עם אופניה תחת הרכב. הילדה פונתה לבית החולים אסותא אשדוד במצב בינוני עם חבלות בבטן ובגפיים.
לויטן, חובש מתנדב במד”א, שבמקרה עבר באותה עת במקום, חש לעזרתה. “באינסטינקט, בלי לחשוב בכלל, ניסיתי להגן על הילדה בגופי”, סיפר זמן קצר אחר כך, “אז נפגעתי גם אני מהרכב. זה היה רגע מאוד מפחיד, ואני מרגיש שעשיתי כל מה שאני יכול כדי להציל אותה.

“אני גר בבניין ליד ובאותו זמן שזה קרה הייתי בדרך לתפילת מנחה בבית הכנסת”, שחזר לויטן למחרת. “אני רואה נהגת יוצאת מהחניון במכוניתה בנסיעה מהירה לעבר השיחים והמעקה, משהו היה נראה לי מוזר. היא שברה את ההגה, עלתה על המדרכה, ובאותו רגע עברה שם ילדה על אופניים. הרכב פגע בילדה והמשיך בנסיעה כשהילדה מתחתיו. רצתי וניסיתי לעצור אותו, סימנתי לנהגת, אבל היא המשיכה בנסיעה, פגעה גם בי ועפתי הצדה.

“רק אחרי כמה מטרים היא נעצרה. חטפתי מכה ברגל, אבל מיהרתי לילדה. היא הייתה עדיין תחת המכונית, והראש שלה בצבץ החוצה. התחלתי לבדוק מה מצבה, ותוך חצי דקה כבר הגיע אמבולנס של מד”א. הצוות המשיך את הטיפול ופינה אותה לבית החולים. כשראיתי את אימה שהגיעה למקום, הבנתי שבעצם אני מכיר את המשפחה”.

לפי ההערכות, פעולתו המהירה של לויטן מנעה פגיעה אפשרית קשה עוד יותר של הילדה.

אתה מרגיש קצת כמו גיבור?

“אנחנו עושים מה שלימדו אותנו לעשות, היה לי מדריך מיוחד במד”א ועשיתי מה שהייתי צריך לעשות”.

איך הגיבה הנהגת?

“היא יצאה מהרכב והייתה ממש בהלם, לא ברור לי איך זה קרה”.

לויטן, בן 39, אב לחמישה ילדים, נפצע קל, טופל ושוחרר הביתה. מאז התאונה הוא מקבל הרבה חיזוקים ופרגונים מהסביבה. “מה שחשוב זה הילדה”, הוא אומר, “היא בטיפול נמרץ ילדים באסותא, ואני מקווה שמצבה ישתפר. ביקרתי אצלה, ואני ממשיך לעקוב בדאגה”.

החובש המתנדב קובי לויטן שזינק להציל את הילדה_ דוברות מד_א

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר