יחיאל לסרי וסימונה מורלי צילום: GREEN

הסתיים כנס ההורות השלישי באשדוד

 ״יש לאמץ לאלתר את המודל שבנינו כאן באשדוד, ולהקים מרכזי הורות בכמה שיותר ערים בישראל״ כך הצהיר ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בכנס ההורות הארצי השלישי "אשדוד חושבת הורים", שהתקיים במרכז להורות משמעותית באשדוד

פורסם בתאריך: 17.5.19 12:19

     

השבוע נערך כנס ההורות הארצי השלישי "אשדוד חושבת הורים". הכנס התקיים במרכז להורות משמעותית. ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי ציין במעמד האירוע כי "יחד עם מנכ״לית מהות (הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות) סימונה מורלי מוכנים להעמיד את הנסיון הרב שהצטבר באשדוד לטובת ערים שירצו להקים מרכזי הורות דומים. ״ההשקעה בהורים שלנו היא השקעה חשובה ומשתלמת. ואין תחליף לרשות המקומית בטיפול בהורים ובחינוך להורות טובה״, הוסיף ראש העיר. בהמשך דבריו, קרא ד״ר יחיאל לסרי ליו״ר השלטון המקומי לקידום הקמת מרכזי הורות נוספים ובנוסף קרא לבית המחוקקים לשים את נושא ההורות והמשפחה על סדר היום הציבורי.

יו״ר סיעת העבודה בכנסת, חבר הכנסת איציק שמולי, ציין בכנס: ״הכנס הזה עוסק בדור שלא שמים עליו דגש בדרך כלל וזהו דור הביניים. צריך להשקיע בדור זה מעצם העובדה שיש לו צרכים, רצונות ושאיפות, ולא רק בגלל שיש לו ילדים או הורים מזדקנים. אנחנו יכולים להציע הרבה פתרונות כדי להקל על המעמסה של דור הסנדוויץ, אבל אם לא נוריד ממנו את העול הכלכלי בטיפול בהוריו ובילדיו במקביל, נשאיר את דור הביניים בכלא המדומה בו הוא נמצא, וזהו תפקידה של הממשלה- לא להשאיר את בני הדור הזה שקופים ולדאוג לצרכיהם. תחילה יש לפעול בכדי להוריד את המעמסה הכלכלית ואז נוכל להציע המון לבני דור זה.״

הדברים נאמרו בכנס  'אשדוד חושבת הורים' שהתקיים באשדוד, כאמור, בה פותח מודל ייחודי למתן שירותים ומענים עירוניים להורים להתמודדות עם אתגרי השעה ולהעצימם תוך מתן דגש  לילדים ולרווחתם. את הכנס מובילה עיריית אשדוד באמצעות המרכז להורות משמעותית בעיר הפועל במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות שהוקם לפני 18 שנים על ידי עיריית אשדוד ובשמה החדש – 'מהות'.

במרכז פותח מודל ייחודי ששם למטרה להעלות את נושא ההורות והמשפחה על סדר היום ולסייע להורים במילוי תפקידם. המרכז להורות עוסק בפיתוח תכניות, הרצאות וימי עיון, וכן סדנאות והדרכה אישית להורים. במרכז, ההורים רוכשים כלים מעשיים להגברת הסיכויים וההצלחות של ילדיהם בחיים, תוך שיפור יכולות התמיכה, ההכלה וההובלה של ההורים. במרכז מנחות מוסמכות ומנוסות הנותנות מענים להורים באשדוד והסביבה בהתאמה לצרכים השונים תוך התייחסות לרב תרבותיות, אוכלוסיות דתיות וחרדיות ולבעלי צרכים מיוחדים. המרכז שם למטרה להנכיח ולהנגיש את השירות להורים בכל רחבי העיר ולראייה כמעט כל הורה בעיר נחשף לאחת מהתכניות הייחודיות של המרכז.

לסרי מקבל תעודה צילום: GREEN

 

סימונה מורלי, מנכ"לית מהות ציינה כי: "המושג 'הורות' בימים אלו לא מתייחס רק להורים לגיל הרך ולמתבגרים, הורות הינה לאורך כל החיים ובגזרה זו נמצא 'דור הסנדוויץ"', שהוא עמוד התווך – התומך מצד אחד בילדים ומצד השני בהורים המתבגרים. לכן נוצר הצורך של מרכז ההורות לפתח מודלים למתן הדרכה איכותית והעלאת המודעות לכניסה 'לאחר הצהריים' של החיים, להיותנו 'דור הסנדוויץ". אנו מאמינים, שהיום, יותר מאי פעם, יש להעצים ולחזק את ההורים בתפקידם ההורי, תוך טיפוח המשפחה כמקום בטוח ומצמיח, המגדל ילדים כאנשים ערכיים המסתגלים לחברה ולכלליה, למען הגשמה עצמית ולמען טיפוח מחויבות לחברה".

טלי, סימונה, צילום: green

הכנס התקיים במעמד ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית כפר יונה וממלאת מקום יו"ר מרכז השלטון המקומי, שוש כחלון, יו"ר סיעת העבודה בכנסת, חה"כ איציק שמולי, סגנית יו"ר הכנסת ויו"ר הועדה לבניית תכנית אב לאומית בתחום הזקנה, חה"כ טלי פלוסקוב ומנכ"לית 'מהות', סימונה מורלי. בכנס השתתפו אנשי מקצוע מובילים בתחום זה, ביניהם ד"ר עירית רגב, ד"ר ענת גיא, ד"ר אייל דורון, סיגל ראש ורינה כהן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר