אילוסטרציה, נוער בפארק. צילום: ניר שמול

חופש קטן, בני נוער מכיתת מופת באשדוד הופתעו לגלות כי הם 'עבריינים'

בני הנוער בעיר אשדוד נדהמו לגלות כי השהייה בגנים הציבוריים בעיר החל מהשעה 23:00 בלילה אסורה על פי חוק עזר עירוני. תושב שיעבור על החוק עלול להיקנס ב-320 שקל. ההורים יוצאים להגנתם וטוענים כי החלופות לבילוי, מסוכנות: "זה אבסורד, יותר טוב שיחפשו לעשות שטויות מהשעמום?" שואלים ההורים

פורסם בתאריך: 7.6.17 11:23

     

ביום שישי האחרון הופתעו מספר ילדי כיתת מופת ממקיף ה' בעיר לגלות שהמפגש השבועי שלהם, אשר מתרחש בשעות הלילה בפארק הסיטי, אסור על פי חוק עזר עירוני (תיקון 122) – על פי תיקון חוק העזר הנקרא "הגנה על הצומח", השהות בפארקים מהשעה 23:00 ועד 6:00 בבוקר אסורה. תושב שישהה באחד הפארקים שלא בשעות המותרות עלול להיקנס ב-320 שקלים. כך לשון החוק:"נמצא בגן בשעה שבה הכניסה לגן אסורה לפי הודעה המוצגת בכניסה". סיפר הורה לילד מכיתה י' ממקיף ה' :"הילדים ישבו בפארק, דיברו, צחקו ללא שתייה חריפה, ללא עישון, כל הילדים מכיתות מופת וכיתות מחוננים. הילדים סך הכל נפגשים פעם בשבוע בימי שישי כדי לבלות יחד ולהפיג את הלחץ מהמבחנים אלא שאז הגיע פקח וביקש מהם להזדהות ונתן להם התראה לפני קנס" והוסיף "הילד חזר הביתה עצוב, ושאל בתמימות 'איפה נוכל להיפגש כעת?" סיפר אוטרובסקי שהתקשה להבין כיצד שהיה בפרק הסיטי שאינו נמצא סמוך לבניני מגורים מפריע לסביבה. יום לאחר מכן התברר לדבריו כי פקחי העירייה הסתובבו בפארקים נוספים וחילקו קנסות לבני הנוער ששהו באותה העת בפארק. "זה אבסורד, מה הם רוצים בעצם כשהם סוגרים בפני בני הנוער את האופציה הלגיטימית להיפגש בפארק, שישבו בספסלים מתחת לבניינים ירעישו ויחפשו לעשות שטיות?" סיכם ההורה. ההחלטה על תיקון לחוק העזר  בעיריית אשדוד התקבלה בשנת 2012 בעיצומו של החופש הגדול, בעקבות שורה של מקרי ונדליזם ורעש שנגרמו על ידי צעירים בעיר, לפיכך הציבה העירייה בכ-60 פארקים שלטים הורים על החוק ועונשו. השאלה הגדולה היא מה יעשו כעת בני הנוער? ומהי החלופה המוצעת על פי העירייה לבילוי, שאלה מתבקשת עקב הסמיכות לחופשת הקיץ הארוכה.

"לאן רוצים שהילדים יצאו?" אילוסטרציה. צילום: ניר שמול

תגובת עיריית אשדוד: חוק העזר העירוני נועד להגן על החי ועל הצומח בפארקים ובגנים הציבוריים, בהתאם למדיניות העירונית שמבטיחה שמירה על הביטחון האישי ועל איכות חיי התושבים. השהות בפארקים מותרת עד לשעה 23:00 כמצוין בחוק ובהתאם לשלטים הניצבים בפארקים (סעיף 3 לחוק: "לא יימצא אדם בגן בשעות שהכניסה לגן אסורה כמפורט בהודעה המוצגת בגן או בכניסה אליו").

ההקפדה על ביצוע האכיפה נובע לצערנו מחמת אותן התקהלויות המייצרות מטרדי רעש ומסבות נזקים לסביבה, עליהם מתלוננים לא מעט מתושבי העיר. מטרת האכיפה היא למנוע התקהליות אלה, במיוחד מאותם אלה המעורבים בשתיה לשוכרה, בהשתוללות, ביצירת רעש, באלימות וונדליזם, עד לשעות הקטנות של הלילה (מתוך החוק: "(ב) לא יעשה אדם כל מעשה בגן שיש בו כדי לגרום סכנה, מפגע, הפרעה, או נזק לכל אדם, או שיש בו כדי להפר את הסדר בגן. (ג) לא יקים אדם רעש בלתי סביר חזק או ממושך או חוזר ונשנה בגן").
חובה להדגיש כי על אף שהשיטור העירוני ממלא את תפקידו כפי שהציבור מצפה, הוא נוהג ברגישות וסובלנות וככל שבני הנוער משתפים פעולה ונשמעים להוראות, לא ננקטים כלפיהם פעולות אכיפה. בהזדמנות זו נבקש גם מההורים להסביר לילדיהם את משמעויות החוק והשמירה על הסביבה העירונית (מתוך החוק: "ממונה על ילד ימנעהו מלעשות מעשה האסור לפי הוראות חוק עזר זה"), אחרי הכל מטרת החוק והאכיפה נועדה לשרת את כלל הציבור.

רגע לפני החופש הגדול. אילוסטרציה. צילום: ניר שמול

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר