הסלמה עוטף עזה פיצוץ רקטה. צילום אילן אסייג
הסלמה עוטף עזה פיצוץ רקטה. צילום אילן אסייג

נעדרתם מהעבודה בסבב האחרון? מגיע לכם תשלום

ועדת הכספים ונציגי האוצר ורשות המסים סיכמו שעובדים המתגוררים במרחק של עד 40 ק"מ מהרצועה ושנעדרו בימים ראשון ושני בשבוע שעבר, 5-6 במאי, עקב המצב הביטחוני - יהיו זכאים לתשלום עבורם

פורסם בתאריך: 13.5.19 14:27

     

ועדת הכספים אישרה את הארכת מתווה הפיצויים לעסקים עבור היעדרות הורים באזור הדרום ועוטף עזה במרחק של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה.

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום פה אחד את המלצת שר האוצר, משה כחלון ומנהל רשות המסים, ערן יעקב, להאריך את מתווה הפיצויים במסלול שכר. עוד אישרה הוועדה את הארכת מתווה הפיצויים במסלול מחזורים לענף התיירות הכפרית ולענף הדבורים. כל המסלולים הוארכו עד ל-31.12.2019

שר האוצר כחלון: "בשני סבבי הלחימה האחרונים התחייבנו בפני ההורים שנעמוד לצדם כדי להקל, עד כמה שניתן, על הקשיים שעוברים עליהם ועל משפחותיהם בימי הלחימה. אישור התקנות היום הוא עמידה בהתחייבות זו. מטרת הפיצויים להסיר את החשש הכלכלי בפני ההורים, ולאפשר להם להתרכז במה שחשוב באמת, טובת הילדים והמשפחה".

הארכת מסלול פיצויים של שכר בגין היעדרות מעבודה בשל הוראות פיקוד העורף בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, תאפשר לפצות מעסיקים ועצמאים בגין הוצאות השכר בעבור הימים בהם העובדים שלהם נעדרו ממקום עבודתם בשל הוראה של פיקוד העורף על סגירת מוסדות חינוך ברשות מקומית או בשל הוראה על סגירת מקום עבודה, כולל לגבי 6.5.2019.

מסלול השכר מבחין בין תקופת היעדרות של עד 10 ימים במהלך התקופה המזכה (החל ב-1.3.19 ועד 31.12.19), בגינה יינתנו פיצויים "במסלול מהיר" בסך של 370 ₪ ליום לבין היעדרות של יותר מ-10 ימים, בגינה יינתנו פיצויים בהתאם לנוסחה שנקבעה בתקנות, בדומה למבצעים קודמים.

 

 

בנוסף, פיצויים לענפי התיירות והדבורים, שיינתן במסלול מחזורים, יאפשר לניזוק להגיש תביעה לקבלת החזר בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני בהשוואה למחזור העסקי בתקופה המקבילה אשתקד. יתרה מזאת, תינתן לו אפשרות לבחור לתבוע פיצויים במסלול שכר, במקום מסלול מחזורים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר