הדמייה: מקסים צ׳רני יועץ בבנייה חדשה באשדוד
הדמייה: מקסים צ׳רני יועץ בבנייה חדשה באשדוד

4,280 יחידות דיור וחניון ציבורי של 400 מקומות

גם בית ספר על יסודי ומגדלים של יותר מ-40 קומות - כך נראית התכנית העדכנית של אזור מע”ר דרום באשדוד שתידון בוועדה המחוזית בעוד שבועיים

פורסם בתאריך: 8.5.19 01:04

     

סאגת מע”ר דרום באשדוד מסרבת להסתיים. אחרי שכבר עברה גלגולים רבים, התכנית המעודכנת של אזור היוקרה במרכז העיר מגיע לדיון נוסף בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ב-20 במאי.

בדברי ההסבר לתכנית נכתב שהיא מציעה תוספת יחידות דיור ברוב המתחם, “למעט מגרשים בהם הוקמו ואוכלסו בניינים מכבר”. התוספת היא 2,529 יחידות ל-1,151 יחידות מאושרות – דהיינו 3,680. יחד עם הדירות שכבר בנויות מספר היחידות יגיע ל-4,280. בתכנית כתוב שחמישית מהדירות הנוספות יהיו קטנות – כ-500 במספר.

האזור יהיה צפוף ודחוס, סואן וגם יתנשא לגובה רב – מה שאומר שמי שגר ממזרח (תושבי הסיטי) לא יוכל כנראה להמשיך ליהנות מנוף לים, אם היה לו כזה.

גובה בנייני הדירות במע”ר דרום יגיע עד 42 קומות מעל הקרקע (ושתיים תחתיה). בנוסף, ייבנה בו בית ספר על יסודי בחלקו הצפון-מזרחי. בתכנון גם בית ספר יסודי, מתנ”ס, גנים ובתי כנסת.

מרכיב מרכזי נוסף הוא החניון הציבורי התת קרקעי עם עד 400 מקומות חניה מתחת למגרשים המיועדים למבני ציבור.

במרכז המתחם “מתוכננת ליבת הרובע הכוללת שטחים ציבוריים פתוחים של כ-17 דונם עם פיתוח עשיר לטובת פעילויות פנאי של התושבים ושטחי חינוך, תרבות ומסחר”.

שתי כניסות ויציאות חדשות: האחת ממוקמת על שד’ בן עמי והאחרת בשד’ משה דיין. התכנית, נכתב בהסבר, “מעודדת מגמת עירוב שימושים המאפשרת לשמור על פעילות עירונית במשך רוב שעות היום ולא ליצור שכונות ‘שינה’ המתרוקנות מתושביהן במשך יום העבודה”.

החלק הצפון-מזרחי יכלול איחוד וחלוקה ללא הסכמת בעלים לפי החלטת שמאי מקרקעין ושאר הרובע בהסכמת בעלים.

מע"ר דרום. צילום: דור גפני

מע"ר דרום. צילום: דור גפני

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר