בית העלמין הצבאי. צילום פבל

תכנית חדשה: בית העלמין יגדל ויתרחב דרומה ומזרחה

בעיריית אשדוד אישרו את התרחבותו של בית העלמין לכיוון חורשת עצי השיטה והפרדסים. אולם בכך לא די, וכעת מעוניינים להכשיר שטחי קבורה גם מחוץ לתחום השיפוט הנוכחי של העיר

פורסם בתאריך: 8.5.19 11:11

     

במצב הדברים הנוכחי בבית העלמין באשדוד נשארו עוד כמה מאות מקומות קבורה, וזה עלול להספיק לשנה-שנתיים הקרובות, אבל כנראה שלא יותר.

לנוכח מצוקת שטחי הקבורה החליטו במועצה הדתית (שאחראית על חברה קדישא) יחד עם עיריית אשדוד על הגדלת בית הקברות לכיוון דרום על חשבון פארק אלתא וחורשת עצי השיטה המלבינה.

הפארק הזה כבר כורסם לטובת הכשרת שטחי קבורה, וכעת התהליך הזה עשוי להאיץ, כשבית העלמין יתפשט גם מעבר לדרך הגישה משד’ משה סנה (“כביש אס”) לתוך הפארק.

בעבר הוסכם בין המועצה הדתית וקרן קיימת לישראל – שהחורשה באחריותה – להשאיר חלק מהעצים כך שישתלבו למעשה בין הקברים וחלק אחר יועתק ויועבר למקומות אחרים. זה קרה לאחר שקודם לכן נעקרו ונכרתו עצים ללא אישור.

אולם גם ההתרחבות לשם לא תספיק. לכן כעת מעוניינים בעירייה להרחיב את שטחי הקבורה גם ממזרח לבית העלמין הקיים – אל שטחי הפרדסים והשדות עד ערוץ נחל לכיש וצפונה משם במסגרת בניית האזור החדש “קריית חלוצים”. הוא עתיד להיבנות היכן שנמצא כיום אזור התעשייה הקלה וסמוך לו.

חלק מהקרקעות הללו איננו נמצא בתחום השיפוט של העיר אשדוד. אלתא בתחום השיפוט של מועצה אזורית חבל יבנה.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “בתכנון המאושר של בית העלמין נשאר מעט מקום להתרחבות, ולכן הרשות מקדמת תכנית להרחבת בית העלמין.

“התכנון המוצע, המצוי בתחום השיפוט של העיר (דרומית ומזרחית לבית העלמין הקיים עד גבול נחל לכיש), לוקח בחשבון את כל ערכי הטבע והנוף הקיימים ומציע פתרון מיטבי לסוגיות אלה, בתיאום עם הגורמים הנדרשים, ובוודאי שאין כוונה לחסל את הפארק.

התכנון המוצע מצוי בשלבי תכנון וגיבוש סופיים. במסגרת תכנית קריית חלוצים שאינה בתחום שיפוט העיר ומקודמת על ידי הותמ”ל, החלק המצוי בסמיכות לבית העלמין הקיים (ממזרח) מיועד לשמש בחלקו לשימוש והרחבת בית העלמין”.

בית העלמין הצבאי. צילום פבל

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר