תמונה כיתתית של פרויקט הנדסאי מכונות של תעשיה אוירית ותוכנית למרחק הארצית באדיבות: מרכז כיוונים

החבורה מאשדוד שרצה "למרחק"

הישג מרשים לתוכנית "למרחק" במרכז כיוונים. 27 משתתפים מאשדוד התקבלו לפרויקטים היוקרתיים של תכנית "למרחק", כולל התחייבות להשמה בחברות מובילות במשק כדוגמת: חברת החשמל, רכבת ישראל, אלביט ועוד

פורסם בתאריך: 6.5.19 22:40

     

תכנית "למרחק" לקידום תעסוקה איכותית ליוצאי אתיופיה, מיסודם של ממשלת ישראל וג'וינט ישראל, פועלת במרכז "כיוונים" אשדוד החל משנת 2015. לאורך השנים מאות צעירים וצעירות בני העדה האתיופית, תושבי אשדוד והסביבה, נקלטו לתוכנית והם מגיעים לייעוץ אישי אצל מאיה רוקני, מקדמת קריירה מטעם התוכנית בעיר. במסגרת התוכנית הם בונים תכנית עבודה במטרה ליצור לעצמם קריירה שתהלום את כישוריהם ושאיפותיהם, ומתחילים את צעדיהם בדרך להגשמת היעדים שהציבו לעצמם.

במהלך שנות פעילותה של "למרחק" ברחבי הארץ, הוקמו מספר פרויקטים יוקרתיים ללימודי הנדסאים עם השתלבות בתעשייה בארגונים נבחרים. "למרחק" באשדוד גאה בהישגים הגבוהים של כ-27 צעירים וצעירות תושבי אשדוד והסביבה, שהתקבלו בשלוש השנים האחרונות לפרויקטים אלו. הפרויקט הראשון יצא לדרך במהלך שנת 2016, כאשר בתום עבודה מאומצת של צוות "למרחק", חברת אל על ושותפים נוספים כמו "עתידים" ומכללת אורט סינגלובסקי, החלו בגיוס נרחב של מועמדים רלוונטיים. למיונים נרשמו מאות מועמדים מכל רחבי הארץ, ביניהם עשרות רבות מתושבי אשדוד, ששאפו להתקבל לפרויקט היוקרתי של לימודי הנדסאי מכונות שבסופו יקלטו לחברת אל על למשרות בתחום אותו למדו.

במסגרת תפקידה כמקדמת קריירה הציעה רוקני הכנה למיונים עבור העומדים בתנאי הקבלה: למשל סדנאות לקראת מרכזי הערכה, סימולציות, הכנה לראיונות, ערכות הכנה למבחנים פסיכוטכניים ועוד, במטרה להגדיל את סיכוייהם להתקבל ובאופן כללי לספק להם כלים לקבלה לעבודה. במקביל נערך במרכז "כיוונים" ערב חשיפה שבו נמסר מידע אודות התוכנית, הפרויקט עצמו, תהליך המיונים והקבלה, וההשתלבות הצפויה באל על בתום הלימודים. ערב החשיפה נחל הצלחה רבה ומתעניינים רבים החלו להתכונן למיונים שנערכו בין היתר גם במרכזי הערכה. ההכנה באמצעות הכלים שסופקו למתמיינים אכן סייעה בתהליך, שבסופו התקבלו 6 מצעירי אשדוד לפרויקט. לאחרונה בוגרי הפרויקט החלו להשתלב בחברת אל על כהנדסאי מכונות.

מימי ג'מבר תושבת אשדוד, בוגרת תוכנית למרחק באשדוד, עובדת בחברת החשמל כהנדסאית חשמל באדיבות: מרכז כיוונים

 

לאור הצלחת הפרויקט, הוקמו מאז פרויקטים נוספים של הנדסאים עם השמה בחברות גדולות וחשובות במשק הישראלי כמו: חברת חשמל, רכבת ישראל, סימנס, אינטל, אלביט, תעשייה אווירית ואלקטרה. הצעירים והצעירות שהתקבלו לפרויקטים הנ"ל משתבצים לעבודה בתום הלימודים בחברות אלו. פרויקטים ייחודיים ואיכותיים אלו מקנים מעטפת רחבה של שיעורי עזר, מלגות לימודים ומלגות קיום, סיורים אצל המעסיקים העתידיים, וליווי אישי לאורך כל 18 חודשי המסלול.

משה אדגו, בן 25 מאשדוד, הוא אחד מבין משתתפי תכנית "למרחק" בעיר שהתקבל לפרויקט לימודי הנדסאי חשמל במסגרת התוכנית הייחודית. בתום הלימודים הוא עתיד להשתלב בתפקיד ברכבת ישראל. המסר של משה לצעירים: "בשביל השקט הפנימי צריך לנסות, בשביל המטרה צריך להאמין, ובשביל ההצלחה צריך להתמיד. אלו דברים שאדם צריך לשים מעל ראשו. אני מודה לתכנית למרחק ומזמין את כולם למסע מרתק".

מאיה רוקני, האחראית על התכנית במרכז כיוונים אומרת: "אני גאה מאוד במשתתפי התוכנית שהתקבלו לפרויקטים האיכותיים שהקמנו. בעיניי הם מייצגים את אשדוד ומוכיחים שבזכות קבלת כלים נכונים, עבודה קשה והתמדה מצידם, אפשר להצליח! אני מזמינה את קהילת יוצאי אתיופיה תושבי אשדוד שמעוניינים בקידום ופיתוח קריירה שתהלום את כישוריהם ושאיפותיהם לעקוב אחר הפרסומים שלנו בעמוד הפייסבוק של מרכז כיוונים ובעמודים הארצי והמקומי של תכנית למרחק, וליצור עמנו קשר לבדיקת התאמתם לתוכנית."

לאור ההצלחה הגדולה, בימים אלו תכנית "למרחק" יוצאת בפרויקט חדש ופותחת מחזור נוסף של לימודי הנדסאי מכונות בשיתוף תעשיה אווירית. מוזמנים לעקוב אחר הפרסומים תחת עמוד הפייסבוק של התוכנית ושל מרכז כיוונים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר