ועדת מל"ח באדיבות: דוברות עיריית אשדוד

חוזרים לשגרה בעצב

על רקע ההחלטה להפסקת אש, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קיים הבוקר ישיבה מסכמת עם כל גורמי הביטחון העירוניים, ראשי המכלולים בחירום ופיקוד העורף, ושמע מהם סקירה על הפעילות ביממה האחרונה, לאור התקפת הטילים הנדירה על אשדוד. ד"ר לסרי שלח ניחומים למשפחת ההרוג מאשדוד ואיחולי החלמה לפצועים. ראש העיר אימץ את החלטת פיקוד העורף לביטול כל המגבלות והורה על חזרה לשגרה

פורסם בתאריך: 6.5.19 15:33

     

אתמול בלילה, החל מהשעה 19:10, לא פסקו האזעקות בעיר. 13 אזעקות רצופות נשמעו בזו אחר זו, לעתים בתדירות של דקה. לאזעקות התלווה מטח ירי נדיר שלא היה כמותו בעיר ובסה"כ מעל 40 רקטות נורו על אשדוד בטווח זמנים קצר. כיפת ברזל עשתה עבודה נהדרת והצליחה ליירט את רוב הרקטות, למעט כמה רקטות שחדרו את המרחב האזורי ופגעו באתרים שונים ברחבי העיר. לצערנו הרב, רקטה אחת הסבה נזק כבד וגבתה קורבן, הרב פנחס מנחם פשווזמן ז"ל שילם בחייו. היה זה הקורבן הראשון מאז עופרת יצוקה, אז נהרגה אירית שטרית ז"ל. הרב פשווזמן הובא אתמול בלילה למנוחות בירושלים. הי"ד.

לאור החלטת הממשלה על הפסקת אש והסרת המגבלות ע"י פיקוד העורף, כינס ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי את ועדת מל"ח לסיכום המערכה האחרונה ולקבלת החלטות להמשך הפעילות. ד"ר לסרי שלח ניחומים למשפחת פשווזמן ואיחולי החלמה לפצועים, ולאחר ששמע סקירות של גורמי הביטחון, פיקוד העורף, ראשי המכלולים ונציגי הציבור, הורה על אימוץ החלטות פיקוד העורף ועל חזרה מלאה לשגרה.

הבוקר, החל מהשעה 09:00, חזרה מערכת החינוך לתפקוד. השוק החל לפעול בשעה 10:00 בבוקר ואט אט חוזרים כולם לשגרה. אגף האירועים ממשיך בהכנות לקראת אירועי יום העצמאות, במינהל החינוך מקיימים פעילות מלאה לרבות קיום טקס יום העצמאות של גני הילדים שנדחה מאתמול, מינהל התפעול משלימים הכנות אחרונות לפעילות בחיק הטבע ובאגף החופים פתחו שוב את החופים לרחצה.

 

ד"ר לסרי הורה למינהל התפעול לעשות הכל על מנת להשיב את כל זירות האירוע לקדמותם ככל שניתן וללוות את התושבים שרכושם נפגע. לשם כך התפרסם באתר העירוני מידע אודות מס רכוש (מוקד מס רכוש 08-6623300) המאפשר לתושבים לברר את זכויותיהם ולפנות אליהם ישירות. כן ביקש ראש העיר לעמוד בקשר עם משפחות שנפגעו – המשפחה שאבדה את בנם ומשפחות הפצועים.

מהמוקד העירוני נמסר כי במהלך היומיים האחרונים, מאז שבת בבוקר, אז פילחה אזעקה את השמים וסימנה את תחילתה של המערכה, נכנסו למוקד למעלה מ-15,000 שיחות. עיקר הפניות היו בנושאי לימודים, דרכי התמגנות ובקשות לפריצת מקלטים. המוקדנים סיפקו מענה מיטבי ונשלחו צוותי עבודה לפתיחת מקלטים ולתיקונים במקומות שנדרשו.

בסך הכל נשמעו באשדוד 21 אירועי אזעקה (מיום שבת ועד היום), למעלה מ-40 טילים נורו לאשדוד, מהם יורטו 29 רקטות ע"י כיפת ברזל. רקטות שכן חדרו פגעו ב-3 זירות אירוע והסבו נזק לבתים ורכבים. בעקבותיהם היו 63 פניות למס רכוש. ראש העיר הודה בשם תושבי העיר לחיילי כיפת ברזל על עבודתם המוצלחת, הודה לכל מי שנטל חלק בפעילות הביטחונית בסבב הנוכחי והביע תקווה כי השקט יימשך לזמן רב.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר