ירוטים בשמי אשקלון הערב. צילום: אילן אסייג
ירוטים בשמי אשקלון. צילום ארכיון: אילן אסייג

לראשונה מאז "צוק איתן": אשדוד חזרה לקו האש

מחר לא יתקיימו לימודים. אחר הצהריים יורטו רקטות מעל אשדוד וגן יבנה. במהלך השבת כ-200 שיגורים. חופי רחצה פונו, אירועים בוטלו. סיכום אירועי השבת

פורסם בתאריך: 4.5.19 20:40

עדכון אחרון: 4.5.19 22:18

     

שבת מתוחה עברה על תושבי עוטף עזה אבל גם על תושבי הערים והישובים במעגלים הרחוקים יותר מהרצועה. כ-200 רקטות נורו על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לשטחי ישראל.

בפעם הראשונה מאז תום מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 שוגרו רקטות לעבר אשדוד. הבוקר הופעלו צופרי האזעקה באשדוד וגן יבנה ב-10:20 ופעם נוספת בשעה 15:23. הירי הראשון כוון צפונה יותר וחצה את ה"פוליגון" של אשדוד ואילו הירי אחר הצהריים כבר הגיעה לעיר וסביבתה והרקטות יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. בשעה 21:57 הופעלה פעם נוספת אזעקה וכיפת ברזל ירטה את השיגורים.

בתום הערכת מצב שקיים ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי עם פיקוד העורף וכל גורמי הביטחון העירוניים, הוחלט שמחר לא יתקיימו לימודים בכל מערכת החינוך בעיר, כולל החינוך המיוחד. כמו כן מותרת התקהלות עד 300 איש באולמות סגורים וממוגנים. בשטחים פתוחים אסורה כל התקהלות.

הציבור מתבקש לשמור על דריכות ועירנות ולהיות ערוכים לכל שינוי במצב הבטחוני. זה הזמן לוודא שחדר המיגון נקי וערוך לשהייה ובני הבית מכירים את הנחיות ההתגוננות.

אנו מזכירים כי אזור האזעקות באשדוד הוא "לכיש 271". אנא עקבו אחר אמצעי התקשורת וככל שיהיו שינויים נעדכן אתכם. מוקד 106 עומד לשירותכם 24 שעות.

במהלךל היום הפיצו המחבלים סרטון מאיים ולפיו ירחיבו את מעגלי הירי לנמל אשדוד, הכור בדימונה ומקומות נוספים.

כך נראו השמים מדרום לאשקלון לפני דקות אחדות:

15:23 אזעקה באשדוד ובגן יבנה; שני ירוטים; פצועה קשה בקריית גת >>

10:20 אזעקה באשדוד; מטח של רקטות לדרום ולשפלה >>

 

סיכום נפגעים: אנשי מד"א טיפלו בשישה נפגעים. הפצועה הקשה ביותר היא אישה מבוגרת כבת 80 שנפצעה בנפילת רקטה בקריית גת לאחר השעה שלוש. היא נפגעה מרסיסים וסובלת מחבלת ראש קשה. היא פונתה לבית החולים ברזילי ומטופלת בחדר ההלם. אדם כבן 50 נפצע באורח בינוני באשקלון ופונה גם הוא לברזילי. עוד ארבעה נפגעו כשניסו לתפוס מחסה ונפלו ובנוסף דווח על כמה נפגעי חרדה.

מבית החולים ברזילי נמסר שעד עתה פונו 23 נפגעים וכעת מאושפזים: כבת 80 במצב קשה שהוכנסה לחדר הניתוח; בן 49 במצב בינוני; בת 75 עם שבר בקרסול ובת 30 עם שבר בברך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר