נוף ילדותו, אברז'ל. צילום: פבל
נוף ילדותו, אברז'ל. צילום: פבל

איזו חגיגה: רוצים להכיר את השכנים באמת?

יוזמה חדשה באשדוד: חג השכנים – נפגשים יחד מתחת לבניין, מדברים, אוכלים ושותים, מחליפים חוויות ולומדים להכיר זה את זה

פורסם בתאריך: 3.5.19 11:33

     

יוזמה חגיגית בחסות “היחידה” לשכונות ותיקות והון אנושי בשותפות עם מרכז “כיוונים” מביאה אל אשדוד את חג השכנים ומזמינה גם אתכם לקחת בו חלק.

החג יתקיים ביום שלישי 14 במאי בשעות אחר הצהריים. מטרתו, אומרים היוזמים, היא לחזק את הקהילתיות בשכונות המגורים בעיר, ליצור חיבור וקרבה בין התושבים ובנוסף גם להצמיח מנהיגות עם גאוות יחידה מקומית.
“היחידה” לשכונות ותיקות והון החברתי היא מחלקה חדשה בעירייה המוקמת בימים אלה על ידי חבר המועצה מאיר אברז’ל מסיעת אשדודים, שממונה על תיק השכונות הוותיקות והוא עצמו תושב רובע ג’ שבו גדל.

המארגנים מסבירים שמקורו של חג השכנים בצרפת, והוא מתקיים במקביל ב-36 מדינות בעולם. השנה עיריית אשדוד ובאר שבע הן הערים היחידות בארץ שבחרו לקחת את החג הזה כפרויקט עירוני. זו השנה השנייה שבה מתקיים החג בישראל הודות “לבינ”ה – התנועה ליהדות חברתית” שהרימה את הכפפה ומנגישה את הפרויקט.

איך זה עובד? די פשוט, למעשה: מורידים שולחן, מארגנים כיסאות, מסדרים מפה ועליה מוסיפים מאכל מסורתי, חטיף אהוב, משקה מיוחד שכל משפחה בוחרת להביא איתה. כל חברי הקהילה זוכים להכיר ולעבור חוויה מחברת ומהנה של תרבות רב גונית.

 

“החג הזה מחזיר עטרה ליושנה”, אומר אברז’ל. “ילדי שנות ה-60, 70, 80 היו משחקים אחד אצל השני. מאכלים מעדות שונות היו חוצים קומות ושכונות בעיר. זמנים שדלתות לא היו סגורות, כל אחד יכל לבקר בחלק אחר בעולם בסיבוב שכנים בבניין אחד, והמגוון של ההון האנושי יצר כוך היתוך חברתי”.

אברז’ל מודה לראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי, למנהלת מרכז הצעירים “כיוונים” אתי לוגסי, לראשי המנהלות של הרבעים הוותיקים א’-ח’ – רמו ברגיג , אורי סבח, יעקב ביטון ואיציק מויאל – וגם לוועדי הבתים שכבר נרשמו לפרויקט.

חג השכנים מתקרב

“היחידה”, מזמינה אתכם “לחגוג איתנו את חג השכנים הראשון באשדוד”. אם גם אתם רוצים להצטרף לחגיגות ולקבל כלים וסיוע, תוכלו ליצור קשר עם משה ביטון בטלפון 050-4221531 או באמצעות דוא”ל [email protected] וכן בדף הפייסבוק החדש: היחידה לשכונות הוותיקות והון החברתי באשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר