הנגשת דירות ניצולי שואה 2018 באדיבות: משרד הבינוי והשיכון

17 דירות יונגשו עבור ניצולי שואה באשדוד

כ-70 דירות נוספות של ניצולי שואה יונגשו על ידי משרד הבינוי והשיכון והקרן לרווחת נפגעי השואה; באשדוד יותאמו ויונגשו כ-17 דירות

פורסם בתאריך: 30.4.19 22:20

     

בשנה הקרובה יופנו כ-1 מיליון ₪  נוספים עבור התאמה והנגשה של 70 דירות הנמצאות בבעלות פרטית ובהן מתגוררים ניצולי שואה, בערים אשדוד, קריית גת, בת ים ובני ברק, בכל דירה יושקעו עד 20,000 ₪. משרד הבינוי והשיכון והקרן לרווחת נפגעי השואה יקדמו במהלך החודש הקרוב את המשך הפרויקט.

שרת הבינוי והשיכון ד״ר יפעת שאשא ביטון (כולנו):״הענקת סביבת מגורים ראויה ומונגשת לניצולי השואה היא בעלת ערך מוסרי לאומי. פרויקט זה, בשיתוף הקרן לרווחת נפגעי השואה מאפשר לנו לתת מענה לצרכיהם המשתנים עם גילם המתקדם, בנוסף למאמצים שעושה המשרד בטיפול באוכלוסייה זו לאורך כל השנה. הרחבת הפרויקט ליותר ויותר ניצולים הוא יעד שהמשרד פועל למענו".

השרה לשעבר, לימור לבנת, יו"ר (בהתנדבות) הקרן לרווחת נפגעי השואה: "כבר שמונה שנים שהקרן לרווחת נפגעי השואה מובילה את פרויקט "חיים בכבוד", בו אנו מנגישים את דירותיהם של ניצולי שואה בהתאם לצרכיהם הפיזיים המתדרדרים מפאת גילם המתקדם. מאות דירות מונגשות בסיוע הקרן לרווחה, אך לצערנו כספי התרומות לא מספיקים לתת מענה לכלל הניצולים הפונים. צוות משותף של 'שיקום שכונות' ממשרד הבינוי והשיכון ושל הקרן לרווחה בדקו מאות דירות ברחבי הארץ, ועשרות דירות של ניצולי שואה הנמצאות מתאימות הונגשו במטרה לשפר את תנאי המגורים בהם חיים הניצולים. אני מברכת את המשך שיתוף הפעולה יחד עם המשרד, ובכך עוד עשרות ניצולים יזכו לחיות את חייהם בכבוד. זו לא רק החובה שלנו כלפיהם, זו גם זכות בשבילנו".

הנגשת דירות ניצולי שואה 2018 באדיבות: משרד הבינוי והשיכון

בפרויקט זה הושקעו סה"כ כ-1.5 מיליון ₪ – מחצית מהסכום מתקציבי משרד הבינוי והשיכון ומחצית מתקציבי הקרן לרווחת נפגעי השואה,  עבור עבודות ההנגשה בבתי ניצולי שואה. לאור הצלחת הפיילוט בשנת 2018, החליטו הגופים להמשיך בפעילות המבורכת ובשיתוף הפעולה ולאחרונה אושר תקציב נוסף לביצוע הפרויקט בשנה הקרובה.

 

 

 

בשנה הקרובה יושקעו כמיליון ₪ עבור התאמה והנגשה של כ-70 דירות נוספות הנמצאות בבעלות פרטית ובהן מתגוררים ניצולי שואה, בערים אשדוד, קריית גת, בת ים ובני ברק, בהתאם לקריטריונים שקבע משרד הבינוי והשיכון. עיקר העבודות יבוצעו לצורך התאמה סיעודית: התאמת חדרי אמבטיה ושירותים, ביטול אמבטיה והחלפתה במקלחון, תיקוני ריצוף, הרחבת הפתחים על מנת לאפשר מעבר של כסאות גלגלים וטיפול במפגעי בטיחות במידת הצורך.

היישובים בהם יבוצעו העבודות נבחרו בשל המספר הרב של ניצולי שואה הגרים בהם, המקבלים סעד ברמה המזכה בתוספת 9 שעות סיעוד שבועיות וזאת על פי נתוני הקרן לרווחת נפגעי השואה. כמו כן, הבתים שיעברו את תהליך ההתאמה וההנגשה מצויים באזורים המוגדרים כמיועדים לשיקום שכונות.

בנוסף לפרויקט זה ביצע משרד הבינוי והשיכון בשנת  2018 שיפוץ והנגשה בכ-115 דירות קשישים בבעלות פרטית ביישובים טבריה, קריית מלאכי ואופקים בעלות תקציבית של כ-1.25 מיליון ₪.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר