מציבה לעצמה מטרות כל פעם מחדש, הודיה אוליאל
אינה מסתירה את דעותיה, הודיה אוליאל

בקרוב רופאה: הודיה אוליאל מאשדוד שנולדה עם שיתוק מוחין תדליק משואה

אוליאל סיימה לימודי רפואה בטכניון לפני כחצי שנה וכעת נמצאת בסטאז' בבית החולים קפלן

פורסם בתאריך: 22.4.19 14:58

     

הודיה אוליאל סטאז'רית ברפואה מאשדוד תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל, כך הודיעה שרת התרבות מירי רגב.

אוליאל, 28, הנחשבת למי שעומדת להיות הרופאה הראשונה עם שיתוק מוחין בארץ, היא בוגרת לימודי רפואה בטכניון וכיום עושה סטאז' בבית החולים קפלן ומעוניינת להיות מומחית בנוירולוגיית ילדים.

״אנו גאים בה על העיקשות, ההתמדה והנחישות לאורך כל הדרך", נמסר מבית החולים, "ושמחים על בחירתה בקפלן כמרכז רפואי מוביל בישראל בו היא לומדת, מתנסה ומטפלת במסירות רבה, בהקשבה ובחמלה. אין ראויה ממנה להדליק משואה וכלל הצוותים הרפואיים בקפלן מצדיעים לה ביום חג זה״.

"ד"ר אוליאל", אמרה השרה רגב, מוכיחה את התגברות הרוח על כל מגבלה. אוליאל, שנולדה עם שיתוק מוחין מעולם לא נתנה למגבלה לשתק את הגשמת חלומותיה. הרואים את ד"ר אוליאל מתהלכת במסדרונות בית החולים, קורנת ומקצוענית, מבחינים בעוצמות המיוחדות שלה. ד"ר אוליאל מהווה סמל ומופת לנסיקה מעל כל מכשול. השתלבותה של ד"ר אוליאל בכל נתיבי החיים במסגרות הכלליות הן צעד ענק במסלול ההמראה של השוויון בישראל".

 

 

בנימוקיה ציינה הוועדה הממליצה, שאוליאל נולדה כפגה ואובחנה כסובלת משיתוק מוחין. הוריה החליטו מן הרגע הראשון לנסות ולשלבה במסגרת חינוכית רגילה תוך מתן תמיכה על-ידי אנשי מקצוע. השילוב כילדה שונה הסובלת מנכות גופנית הוליד קשיים פיזיים וחברתיים רבים ובכולם עמדה הודיה בגבורה.

בעת ששירתה בשירות לאומי בבית החולים "אסף הרופא" הבינה אוליאל כי סיפורה האישי יכול לסייע לאחרים ובחרה ללמוד רפואה והיא עתידה להפוך לרופאה הראשונה בישראל הסובלת משיתוק מוחין. אוליאל מייצגת בסיפורה את השאיפה לשילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ואת ניצחונה של הרוח היכולה לכל הקשיים.

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאלך לסרי, המכיר את הודיה ומשפחתה שנים ארוכות, בירך את אוליאל בפוסט שפרסם בפייסבוק לפני זמן קצר:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר