ינון אזולאי במעמד הצהרת אמונים עם כניסתו לכנסת. צילום: נועם ריבקין פנטון - דוברות הכנסת
ינון אזולאי במעמד הצהרת אמונים עם כניסתו לכנסת. צילום: נועם ריבקין פנטון - דוברות הכנסת

ח"כ ינון אזולאי בראיון חג: "אנחנו קובעים את סדר היום"

רגע אחרי שנבחר לכנסת מהמקום השמיני ברשימת ש”ס, ינון אזולאי, תושב אשדוד, הנחשב לאחד הפוליטיקאים הצעירים המבטיחים כיום, עושה סדר. ריאיון

פורסם בתאריך: 18.4.19 16:15

     

חבר הכנסת ינון אזולאי (39) מאשדוד יחל בזמן הקרוב את כהונתו החדשה בכנסת ה-21. אזולאי הוצב במקום השמיני ברשימת ש”ס בבחירות האחרונות. לאחר שהמפלגה הגיעה להישג מרשים וזכתה בשמונה מנדטים, אזולאי, שמכהן בכנסת מאז מרץ אשתקד, ימשיך בבית המחוקקים. אביו המנוח, השר דוד אזולאי ז”ל, נפטר לפני כחצי שנה.

השבוע כתב “כאן דרום” ישב איתו לריאיון חגיגי וגילה שלחבר הכנסת אזולאי יש תכנית יחד עם שני חברי הכנסת האשדודים הנוספים — אילן גילאון ויעקב טסלר (חדש ביהדות התורה) — לפתוח שדולה פרלמנטרית למען העיר ותושביה.

איך זה בעצם להיבחר לכנסת בפעם הראשונה?

“זו הרגשה טובה. כשאתה נכנס דרך הדלת הראשית השמחה גדולה יותר, בעיקר כשאני הייתי השמיני ונכנסו 8 מנדטים. זהו סמל של ניצחון”.

אם אתה סמל, למה הוא ממוקם רק במקום השמיני?

“מכיוון שבמנדטים קיבלנו על ידי הסוקרים 7, והרבה ניבאו לנו שלא נעבור את אחוז החסימה וביום האחרון של המדגמים קיבלנו רק 6 מנדטים, אז כל מה שקיבלנו יותר מזה זה רק ניצחון מוחץ לכל הדעות. מכל הבחירות יוצא שאנחנו המפלגה השלישית בגודלה בכנסת והשנייה בקואליציה, זאת אומרת שעברנו ממפלגה שככל המפלגות למפלגה שמובילה בנושא החברתי והמסורתי, ואנחנו קובעים את סדר היום”.

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות: ח"כ ינון אזולאי ומנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב משה מור יוסף. צילום: יעקב כהן

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות: ח"כ ינון אזולאי ומנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב משה מור יוסף. צילום: יעקב כהן

איך ממשיכים את העשייה של אביך?

“גדלתי בבית של אבא ז”ל שהיה שר לשירותי דת ו-22 שנה בכנסת. העשייה מחייבת מאליה, ואני רק נכנס לנעליים הגדולות הללו וצריך פשוט להמשיך את הדרך שלו. אני בטוח שכמו שהוא עזר לי והתפלל עליי שאני אצליח להיכנס למקום הזה, הוא גם יתפלל שאני אמשיך. כמו שכשנכנסתי לתפקידי הוא אמר לי שתמיד יהיה בעיניך מה שאמר דוד המלך בתהילים ‘לא גבה ליבי ולא רמו עיני ולא הלכתי בגדולות ובנפלאות ממני’, ואני חושב שזה המקום שאני יכול להמשיך ממנו. הוא אמר לי עוד דבר שהוא מאוד חשוב: שתדע שהחלש, אתה תיגש אליו, והחזק יבוא אליך — תמיד תיגש לחלש לחפש אותו על מנת שתעזור לו ורק כך תצליח”.

ינון עם אביו המנוח השר דוד אזולאי ועם יו"ר התנועה השר אריה דרעי. צילום: יעקב כהן

ינון עם אביו המנוח השר דוד אזולאי ועם יו"ר התנועה השר אריה דרעי. צילום: יעקב כהן

באיזה תפקידים אתה רואה את עצמך בקדנציה הנוכחית?

“מעודי לא חשבתי מה הצעד הבא שלי מבחינת תפקידים. הקדוש ברוך הוא הנחה אותי בהכול וגם הפעם הוא ינחה אותי. אני רק אומר לך דבר אחד שאני צריך לדעת שאני שליח ציבור, זאת אומרת שאני יודע שאני עבד של הציבור ומסור לציבור, וזה לא משנה איפה אני אהיה. השאיפה שלי להיות ח”כ טוב ופרלמנטר טוב בשביל הציבור וברוך השם הגעתי לזה וצריך לומר תודה לקב”ה. מכאן רק להמשיך לעשות טוב לציבור ולשמח את בורא עולם”.

אתה שואף להיות שר בישראל?

“אני רוצה להיות שליח ציבור נאמן ואני חושב שלהיות ח”כ במדינת ישראל זה מלא גאווה וסיפוק עצום. ח”כ זה מספיק מכובד וזה מקום שאפשר לעשות ממנו”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ראינו בקמפיין האחרון את דמותו של מרן הרב עובדיה חזק יותר מהבחירות הקודמות ולא ראינו קמפיין ספציפי שהלכתם עליו.

“אני חושב שבבחירות האלה תנועת ש”ס הוכיחה שמרן חי, שעוד יוסף חי פשוט כך. מרן חי בתוכנו זו מציאות, רק שבבחירות הקודמות כל הציבור דיבר יותר על המצב החברתי, ובסופו של דבר ראינו בבחירות האלה שהציבור רוצה את המסורת ולהזדהות עם מרן, שזה בסופו של דבר מה שהביא את האנשים להתחבר לתנועה של מרן, וזה מה שחיבר אותם. אני חושב שזה לא קמפיין אלא פשוט דרך, כי מרן זה לא קמפיין, וזה מה שאנחנו.

חבר הכנסת ינון אזולאי עם המראיין מאיר אוליאל

“ברגע שאנשים באים לערער לנו את המסורת, ואפילו בדברים חברתיים, יש טובים מאיתנו. אך אם יש ערעור במדינה על המסורת שלנו ורוצים גיור רפורמי ורוצים לרמוס את השבת, אז לא יעזור להם כלום. הציבור רוצים א”ב של מסורת ויהדות, וזה מה שאנחנו מציעים גם הפעם, רק שהפעם הבונוס שלנו זה הנושא החברתי. כמו שאמרנו שנעזור בתחבורה הציבורית בהנחות ובמים ובקייטנות, הכול טוב ויפה, ויחד עם זה נמשיך לרומם ולחזק את חומות היהדות בארץ ישראל”.

בקמפיין האחרון יו”ר ש”ס אריה דרעי פחות הדגיש את הקהל המזרחי וכבר לא הדגיש את ה”אריה מכלוף דרעי”.

“קודם כול האריה מכלוף דרעי לא נעלם, הוא הסתובב במהלך כל תקופת הבחירות בכל הארץ בפריפריה, ודווקא במקומות שעדות המזרח נמצאים ונגע באנשים האלה. אגב גם אני וחברי נגענו באנשים בפריפריה ובכולם במזרחיים והמסורתיים, שהם ה'בייס' שלנו, נגענו בהם כי זה חי וקיים, ולצערי זה עדיין נושם. הרי בכל מקום זה עד היום קיים. תראה בתפקידים במגזר הציבורי ואם זה ביומיום. ולכן תנועת ש”ס חיה וקיימת, ואנחנו גאווה ספרדית וגאווה מזרחית, ומכאן אנחנו נמשיך עם הגאווה הזאת. וראינו את זה בפריפריה, את ההצבעה של האנשים האלה, ולכן אני חושב שאריה מכלוף חי וקיים, וזה ימשיך ללוות אותנו”.

ח"כ ינון אזולאי ורה"מ נתניהו. צילום: חיים צח, לע"מ

ראיתי שנשאלת לפני הבחירות בעניין הסדרת מעמדם של בני הישיבות וסוגיית הגיוס. מה יקרה עכשיו?

“אני חושב שכבר בתחילת הקדנציה הזאת, בהסכם הקואליציוני, חוק הגיוס יקודם כרצוננו וכמו שהורו לנו רבותינו, וזה כבר לא קשור אלינו כפוליטיקאים, אלא כי זה תורה, ובתורה אין משחקים. מי שלומד ימשיך לשבת וללמוד, ומי שלא לומד ורק גורם לנו לחילול השם, אז ודאי שאנחנו לא באים לכפות עליהם. אנחנו נילחם על חוק הגיוס שיעבור בצורה טובה ומסודרת ונעשה את זה אחת ולתמיד, שמי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד בנחת ובלי חשש שאולי מחר החוק הזה יבוטל ואולי יבואו ויגייסו אותו לצבא. אבל באמת מי שרוצה לשבת וללמוד יצליח”.

האם אפשר לומר שבגלל חוק הגיוס וענייני דת ומדינה מלכתחילה המלצתם על נתניהו?

“קודם כול כן. ולאו דווקא בעניין חוק הגיוס. לפיד ידוע בגזרותיו הכלכליות ורמיסת השבת, והם בעצמם אמרו שיקדמו את ברית הזוגיות ונישואים אזרחיים, גיור רפורמי, אז אין לנו מה לשבת עם אנשים כאלה. אם אנשים באים לבוא ולעקור כל דבר שבקדושה, אז אין מקומנו איתם, לא נשב איתם בשום אופן”.

ינון אזולאי לא רק ח"כ, גם חובש. כאן, בזירת תאונה. צילום: איחוד הצלה

אז בעצם ש”ס סותרת את עצמה, שהרי מצד אחד לא יושבים עם לפיד וגנץ, אז איך תשבו עם ליברמן?

“יש הבדל בין להיות מוביל ללהיות מובל. כשאתה אצל גנץ, אתה מובל. וכשאתה בליכוד, מחשיבים אותך כשותף, ואז אתה ממילא יכול להוביל. אביגדור ליברמן בקושי 5 מנדטים, אז עם כל הכבוד לו, הוא לא יכול לבוא ולהחליט לנו מה לעשות”.


בלי דיבורים ובלי חפירות, רק חדשות בקבוצת הוואטסאפ החדשה של "כאן דרום-אשדוד", הצטרפו: https://bit.ly/2UlSunt


אבל הוא לשון מאזניים, ובלעדיו קשה להקים קואליציה יציבה.

“אז נכון שהוא שחקן ראשי, אך הוא יודע שבגללו נפלה הממשלה האחרונה וראינו לאיפה הוא הגיע, שהוא רק ירד וירד. ליברמן מבין שאסור לו לשחק באש הפוליטית שלו, הוא לא ירצה לשרוף את הבית שלו”.

האם ש”ס תעמוד על כך שתקבל את תיק הקליטה, כמו שאמר השר דרעי בכנס באשדוד?

“ש”ס אמרה שהיא לא מוכנה שהקליטה תהיה רק בשליטת אנשי חבר העמים. צריך להיות גם ציבור צרפתי שרוצה לעלות והציבור האתיופי. לכן אין שום סיבה שנשכח מהם יום אחרי הבחירות. אנחנו נדאג להם. ולגבי תיק כזה או אחר, זה יגיע לשולחן המשא ומתן”.

ש"ס בקואליציה. לסרי, כנפו ואמסלם חותמים בתיווכו של השר דרעי. צילום: דודי מור

ש"ס בקואליציה העירונית: לסרי, כנפו ואמסלם חותמים בתיווכו של השר דרעי. צילום: דודי מור

האם תעשו משהו למען הדיור הציבורי עבור המגזר החרדי באשדוד במסגרת הסכם הגג?

“אם אתה זוכר, מי שהכניס 25% מהבנייה בהסכם הגג לציבור החרדי היה דרעי, והוא התעקש על זה וקיבל את זה וכך יהיה. כמובן שזה לא נגמר באשדוד, אלא זה יתרחב לכל הארץ, ואני מקווה שמנהל התכנון ומקרקעי ישראל יחזרו למשרד הפנים, וזה ייתן לנו תנופה לעשות עוד לציבור שלנו ולכל עם ישראל”.

בוא נדבר על הזירה המקומית. האם לפי ראות עיניך אנחנו בסוף סכסוך אמסלם-לסרי?

“אני לא חושב, אני בטוח. כבר עכשיו אני שומע שיש שקט בגזרה, ומעבר לכך אני חושב שאין שותף יותר נאמן ללסרי מתנועת ש”ס ולא יותר נאמן מממלא מקום ראש העיר אמסלם. תנועת ש”ס הביאה ללסרי את הניצחון ובכלל נתנה לו סיכויים להתמודד לראשות העיר, והוא מודה בזה. לכן אני חושב שלסרי ואבי אמסלם יכולים להיות חברים לדר,ך גם אם עבר חתול שחור ביניהם. וזה הזמן להגיד שרק ביחד אנחנו יכולים להצליח. אגב, אמסלם נבחר עם 6 מנדטים, וזו אמירה שאמסלם אהוב הציבור והוא איש עשייה ואסור להזיז אותו. כל נגיעה באמסלם זה פגיעה ב-6 מנדטים שבחרו בו, ואני לא חושב שראש העיר רוצה לעשות זאת לאחר שהציבור בחר בו ברוב מוחץ למועצת העיר.

"נו עזוב". אזולאי. צילום: מוטי כהן

“אני חושב שבכל הארץ הייתה לנו עלייה, ומה שנכון לאשדוד נכון לכל הארץ. ובמילה על היו”ר הקודם בעיר עמרם כנפו, שעשה דברים טובים ויפים שאי אפשר לשכוח לו. הוא עשה מהפך בימים שבאשדוד לא היה כלום לציבור החרדי, והוא בא וביסס את היהדות בעיר והדור הצעיר עכשיו נכנס. ברכות למשמר היוצא וברכות למשמר הנכנס”.

אתה רואה את עצמך ראש העיר אשדוד בהמשך?

“נו עזוב, אבי אמסלם יכול להמשיך לשמש גם שם, ואני חושב שזה לא החשיבה של ש”ס, כי החשיבה זה לבוא ולשרת את הציבור. זה לא במחשבה שלי ולא רלוונטי כרגע”.

מילה לסיום?

“שיהיה פסח כשר ושמח לכל תושבי העיר אשדוד ושנזכה לבער את החמץ הפנימי בינינו, שזה שנאת החינם מהבחירות האלה, ונזכה להכניס את המצה, שזה אהבת חינם. שכל אחד ייכנס לביתו של השני להמשיך לחיות יחד ולקדם דברים מתוך אהבה לעם ישראל”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר