מרכז ייעוץ לנוער. צילום: פבל
מרכז ייעוץ לנוער. צילום: פבל

“השפילו אותנו, זרקו אותנו לכלבים, זו שערוריה”

אחרי שעובדות מרכז הייעוץ לנוער באשדוד פוטרו באופן חד צדדי, הן נאלצו להגיע לקחת את חפציהן מהמשרדים וגילו שהמנעולים הוחלפו ושהעירייה הציבה במקומן כמה עובדות סוציאליות ממנהל הרווחה

פורסם בתאריך: 11.4.19 08:53

     

למרות העובדה שבמשרד הרווחה החליטו לדחות את ביצוע הרפורמה שבמסגרתה מעבירים את תחום הטיפול בנוער מכור לאגפי הרווחה ברשויות המקומיות, בעיריית אשדוד לא התרשמו ושלחו מכתבי פיטורים לשבע העובדות שהפעילו את מרכז הייעוץ לנוער ברחוב סיני מטעם הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות.

אולם זה לא הכול. השבוע הן נקראו להגיע מיד למקום ולפנות את המשרדים וגם גילו לטענתן שהמנעולים הוחלפו. כשנכנסו הבינו שהעירייה שלחה מחליפות, שהן עובדות עירייה.

מרכז הייעוץ לנוער באשדוד נותן מענה לבני נוער שמתמכרים לסמים, אלכוהול וחומרים פסיכו—אקטיביים שונים, אבל גם לכאלה שיש רק חשש שהם בדרך להשתמש ולהתמכר. הטיפול הוא גם עבור בני המשפחות.

“יש עובדת בהיריון שהתמוטטה, כולנו בכינו”, סיפרה אחת העובדות. “במקום לומר לנו תודה”, הוסיפה, “ירקו לנו בפרצוף. אחרי שפיטרו אותנו ללא הצדקה, הודיעו לנו לבוא לקחת את הדברים מהר וגילינו שפרצו פנימה והחליפו את המנעולים. השפילו אותנו, זרקו אותנו לכלבים. אף גורם, כולל המנכ”לית שלנו שמצטדקת, לא קמו ועשו מעשה, אפילו לא השמיעו את קולם. עשו לנו טקס משפיל ושלחו לשם במקומנו שתי עובדות סוציאליות מטעם המינהל לשירותים חברתיים.

רונית צור. צילום פבל

“ראש המינהל רונית צור פעלה בצורה דורסנית ולא קולגיאלית”, מוסיפה העובדת. “בינה לבין מנכ”לית הרשות סימונה מורלי יש מאבק אישי ארוך שנים, והיא רוצה להוכיח שהיא ניצחה. אנחנו משלמות את המחיר. זו שערורייה שאין כדוגמתה. אם לוקחים את תחום הטיפול בנוער שמשתמש, כולל המניעה של שימוש, אז מה ההצדקה לקיום של הגוף הזה שנקרא הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות? עזרנו להקים ועד עובדים ברשות במסגרת התארגנות כדי להבטיח את הזכויות שלנו, ובאיזשהו מקום יש פה גם נקמנות על הצעד הזה”, הוסיפה העובדת.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “ראשית יש להבהיר כי שירות ייעוץ לנוער במרכז הקיים ממשיך להינתן לבני הנוער ולמשפחותיהם, על ידי עובדים סוציאליים של המינהל לשירותים חברתיים, ברמה מקצועית ובשירות מיטבי. זהו עיקר הנושא עבור מי שזקוק לשירותי המרכז, והוא לא נפגע כלל.

"יובהר כי ההחלטה להיערכות התפעולית החדשה, תפעול באמצעות תקינה, היא הנחיה של משרד העבודה והרווחה, במסגרת רפורמה ארצית שהמשרד ערך. כבר לפני שנה הנחה המשרד להיערך למעבר הנ”ל בהתאם לרפורמה, כאשר רוב הרשויות כבר פועלות בהתאם להנחיה, ולנו ניתנה שנה של התארגנות.

"במתכונת החדשה, פררוגטיבה של משרד העבודה ולנו כרשות מקומית, אין שיקול בהחלטה, שירותי הייעוץ ניתנים על ידי רשויות הרווחה ברשות המקומית, ובאשדוד על ידי המינהל לשירותים חברתיים.

"עם המעבר למתכונת התפעולית החדשה יצאו מכרזים לקליטת עובדים בהתאם לתקני משרד העבודה והרווחה, שאליהם יכול לגשת כל אדם העומד בקריטריונים. עובדי המרכז מוזמנים להשתתף במכרזי העירייה וניסיונם יהווה יתרון”.

סימונה מורלי מנכלית הרשות צילום: חנבו

סימונה מורלי. צילום: חנבו תקשורת

מהרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות לא התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר