נצגי המשלחת מסין חותמים על הסכם להקמת שורת פרוייקטים באשדוד. צילום דוברות העירייה

הסינים באים לאשדוד

למה אנחנו צריכים באשדוד מגדלים של 60 קומות? לא ברור, אבל לפי ההסכם בין העירייה לנציבות הסינית, זה רק חלק קטן ממה שיקום פה במסגרת שיתוף הפעולה בין הצדדים

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:43

     

השבוע הונח על שולחן מועצת העיר אשדוד מזכר ההבנות שנחתם לאחרונה בין ד”ר יחיאל לסרי לבין הואנג יונג, מנכ”ל הנציבות הלאומית הסינית לפיתוח ורפורמה – המרכז לשיתוף פעולה בינ”ל – והוא תקף לשנתיים.

על פי ההסכם שנחתם, סין תקים באזור הרכבת שני מגדלי סחר בינלאומיים בגובה 60(!) קומות כל אחד ועוד חמישה בניינים של 22 קומות לחברות הייטק בינלאומיות. בנוסף, יוקם בעורף הנמל מרכז לוגיסטי גדול. תיבחן אפשרות של שילוב רכבת עילית מונורייל בפרויקט התחבורה ותיבחן הקמת מכון אקדמי שיכלול שלוש אוניברסיטאות סיניות ומספר זהה של אוניברסיטאות ישראליות.

תיבדק גם היתכנות לבניית פארק תעשיות הייטק שיעסוק בין היתר ברפואה וחקלאות, ותיבדק היתכנות לאזור סחר חופשי בנמל.

הצעדים הראשונים למימוש ההסכם כבר נעשו, ולדברי לסרי, החלה בניית תכניות מפורטות. נשיא חברת הבנייה הסיניתCSCCEC וצוותו נפגשו עם מהנדס העיר דורון חזן וצוותו ביחס לתכניות שני המגדלים של 60 הקומות. בשלב הבא יתוכנן הפארק הלוגיסטי. יישום כל התכניות אמור להתפרס על פני עשור.

שני הצדדים התחייבו לשמור על סודיות כל מידע רלבנטי שקשור בהסכם ולפתור חילוקי דעות אפשריים באמצעות משא ומתן ישיר. את הקשר עם ממשלת סין יזמה עיריית אשדוד, משרד החוץ הכיר בשיתוף הפעולה בין השתיים, וההסכם נחתם בברכת משרד ראש הממשלה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר