סערה סביב המרכז לייעוץ לנוער: האם ימשיך לפעול כסדרו?

עובדי המרכז טוענים שהעירייה החליטה לסגור את המקום כצעד של נקמנות על רקע ניסיונם להתאגד. אך בעירייה אומרים שמדובר רק בהעברתו מחויבת המציאות מידי הרשות למאבק בהתמכרויות - למינהל לשירותים חברתיים

פורסם בתאריך: 20.3.19 15:49

     

מרכז הייעוץ לנוער, הנמצא ברחוב סיני בעיר, מופעל על ידי צוות עובדים סוציאליים ועובדי הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות אשדוד. המרכז

בהסכם "כתף אל כתף" ביוזמה לאומית, הוחלט שעובדי המרכז יועברו לעבוד תחת הרשות המקומית מכיוון שהטיפול הנעשה בו מתקשר באופן ישיר אל תחום השירותים החברתיים, ולא רק אל תחום ההתמכרויות.

המרכז מעניק ייעוץ, מענה והכוונה לבני נוער אשר נמצאים בסיכון ובמצבי קיצון המתקשרים לחומרים מסוכנים כגון סמים או אלכוהול וזקוקים לעזרה מידית או לעזרה לטווח ארוך.

מרכז הייעוץ לנוער. צילום: פבל

חברי הוועד של הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות טוענים כי הצעד נעשה בכוונה תחילה, כמעשה זעם על התאגדותם. במכתב שהגיע למערכת "כאן דרום" כתבו כי הם עובדים במרכז ייעוץ לנוער ,המטפלים במקרים מורכבים מאוד של נוער בסיכון החשוף בעיקר לשימוש בחומרים פסיכו-אקטיבים משנת 1992, מרגע הקמת המרכז.
עוד נכתב כי "אתמול צוין יום העובדים הסוציאליים אך דווקא אתמול הוחלט בצד מוזר בעירית אשדוד וברשות על סגירת מרכז ייעוץ לנוער וגל שימועים ופיטורים של עובדי המרכז, מהלך זה יפגע קשות בעובדי המרכז ייעוץ ובבני משפחותיהם.
האם זה מהלך "סגירת חשבונות" עם עובדי המרכז?,האם מהלך כזה לא דורש כינוס דירקטוריון הרשות?החלטה במועצת העיר?
אנו מבקשים מחברי המועצה הנכבדים לבטל את הגזרה הרעה הזאת שתפגע בנו ובבני משפחתנו."

 

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי הודיע לראש מנהל שירותים חברתיים הגברת רונית צור ולמנכלית החברה העירונית להתמכרויות ומאבק באלימות הגב׳ סימונה מורלי בדיון שהתקיים השבוע על החלטתו להעביר את יחידת הייעוץ מהחברה העירונית למאבק בהתמכרויות למנהל שירותים חברתיים בעיריית אשדוד.

ההחלטה הנ״ל התקבלה לאחר דיונים וחשיבה עמוקה במהלך השנה האחרונה מאז פניית משרד הרווחה למיקום תקני העובדים הסוציאלים והתקציבים הממשלתיים המיועדים בטיפול בנוער בסיכון על כך שהם צריכים להיות במסגרת העיריה ומנהל לשירותי רווחה".

בנוסף נכתב במכתב שהתקבל ממשרד הרווחה כי הצעד נעשה מהסיבות הבאות:

דרישה חד משמעית של מנהל המחוז במשרד הרווחה מתאריך 20.2 שהיחידה לייעוץ  תעבור למחלקה המקצועית של מנהל לשירותים חברתיים על מנת לספק מניפת טיפול רחבה ומקצועית וסל שירותים גדול יותר.
עד עתה ניתן ייעוץ וכעת יינתן יעוץ וטיפול ע״י גורמי מקצוע, תחת קורת גג אחת -וכעת יינתן טיפול רחב ומקצועי בנושאים רגישים אלו.המשמעות היא הגדלת והרחבת השירות לנוער.

תגובתם של חברי וועד הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות טרם התקבלה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר