אשדוד מתרגלת תרחיש חירום באדיבות: דוברות עיריית אשדוד

טילים על תל אביב

אשדוד: ביום חמישי האחרון, בין השעות 08:30-15:00, אשדוד תרגלה תרחיש קיצוני של ירי טילים על העיר. תל אביב: בשעות הלילה המוקדמות, תל אביב נחרדה לקולות אזעקה ולירי של שני טילים על העיר. ישראל: שוב הוכח כי אנו חיים במציאות נפיצה המחייבת אותנו להתכוננות תמידית. הדברים נכונים ברמה הציבורית וברמה הפרטית. באשדוד שומרים על המוכנות

פורסם בתאריך: 18.3.19 21:09

     

האזעקות שנשמעו ביום חמישי האחרון בגוש דן הזכירו לכולם באיזה אזור נפיץ אנו חיים. על אף שירי טילים אינו תרחיש דמיוני במחוזותינו, שני הטילים שנורו לעבר תל אביב היו בגדר הפתעה גמורה ואיש לא ציפה לכך. זה בדיוק התרחיש אליו אנו צריכים להתכונן ובאשדוד לא מפסיקים לתרגל ולשמן את מערכות החירום ברמת מוכנות אופטימלית. תרגיל כזה של התמודדות עם תרחיש חירום קיצוני קיימו השבוע באשדוד, בהשתתפות כל גורמי הביטחון וההצלה ותחת עיניהן הפקוחות של בקרי רח"ל (הרשות הלאומית לחירום). התרחיש שהוצג לאשדוד היה קיצוני במיוחד ובאורח פלא "ניבא" את מה שהתחולל בשעות הערב בתל אביב. התרחיש כלל ירי טילים על אשדוד, פגיעה בכמה אתרים בעיר והפסקת חשמל בכל העיר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי העומד בראש ועדת מל"ח ומנווט את העיר גם בחירום, ציין את החשיבות בתרגולים שאנו עורכים מעת לעת: "מתרגיל לתרגיל אנו הופכים להיות יותר מקצועיים, יותר מיומנים ויותר יעילים" אמר והדגיש כי זו בדיוק מטרת התרגילים: "לעשות אותנו טובים יותר". לסרי עמד על כך שבתרגילים הקודמים "עשינו הכל ברצינות ובהבנת החשיבות שיש בליטוש היכולות עד לרמה הגבוהה ביותר של התמודדות עם האתגרים שתרחישי חירום מציבים לפתחינו, ואני בטוח שנעשה זאת גם הפעם".

נציגי פיקוד העורף, המשטרה, מד"א וראשי המכלולים במטה מל"ח אשר נטלו חלק בתרגיל, התמודדו היטב עם התרחיש שרח"ל הכינה עבורם תוך הדגשת החשיבות שיש בארגון נכון של נהלי עבודה, המימשקים בין היחידות, שיתופי הפעולה והתיאומים וניצול מיטבי של כל הכוחות העומדים לרשות המערכת. "היום, בתרחישי החירום החדשים, אף אחד לא יכול לעשות את הפעולות לבד. מענה מלא יכול להינתן רק בשילוב כוחות, כל הכוחות. שילוביות ושת"פ הם המפתח למענה נכון ומלא" אמר אל"מ מרקו אזואלוס מפיקוד העורף ושיקף למעשה את העיקרון החשוב בכל עבודת צוות ובמיוחד בחירום.

אשדוד מתרגל תרחישי חירום באדיבות: דוברות עיריית אשדוד

 

מנכ"ל העירייה אילן בן עדי האחראי על תפעול הצוותים הציג מנגנוני עבודה של צוותים משניים המאפשרים עבודה ממושכת וירידה לפרטי פרטים במתן מענה לאתגרים מורכבים במצבים משתנים. התרגיל אשר דימה ירי טילים על אשדוד, פגיעות באנשים ונזקי רכוש, כולל הפסקת חשמל ממושכת והמשמעויות הנגזרות לתפקוד האזרחי, נמשך לאורך היום תוך שכל מערך החירום מתמודד עם אירוע מתגלגל במהלכו נוספו אתגרים שונים.

בסיום, אנשי הבקרה של רח"ל סיכמו את התרגיל והעניקו ציונים ליחידות ולנושאי התפקידים תוך פרגון ענק לרמת הרצינות, ההתייחסות המקצועית והטיפול היעיל והמהיר בכל אתגר. מסרים אלה ראוי שיתקבלו גם ע"י התושבים שיפנימו כי גם עליהם להיות ערוכים ברמה האישית, להכיר את הנחיות המיגון, להצטייד בפריטים הנדרשים ובמיוחד לארגן את המרחב המוגן שיאפשר התנהלות ממושכת גם בתנאים של חוסר חשמל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר