המרינה באשדוד צלם: ויקי גולן
המרינה באשדוד. צלם: ויקי גולן

חצי יובל מאז הקמתה: המרינה עשויה לעבור לאחריותה של עיריית אשדוד

בעירייה מעוניינים בכך. עד היום המרינה לא הגשימה את ההבטחה הגדולה להפוך לאטרקציה תיירותית

פורסם בתאריך: 17.3.19 09:18

     

מנכ"ל רמ"י עדיאל שמרון הבטיח לראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי שרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) תשקול בחיוב את בקשת עיריית אשדוד להעביר לאחריות עיריית אשדוד את תפעול המרינה וההחלטה בנדון תתקבל במהלך השבועות הקרובים.

כך דיווח מנכ"ל העירייה אילן בן עדי בעת דיון במועצת העירייה בהצעתו לסדר היום של חבר האופוזיציה עו"ד אופיר לסרי על "העברת האחריות על המרינה לאחריות עירונית, ופיתוחה בהתאם לתכניות להסכמים ולהבטחות שניתנו לציבור ולרוכשי הדירות בפרט".

עו"ד לסרי, אגב, המשיך בכך בדרכו של ראש סיעתו ד"ר אלי לחמני שבמהלך שתי הקדנציות הקודמות העלה שוב ושוב שאילתות והצעות לסדר היום בנושא המרינה.

את המכרז להקמת המרינה הוציאו במשותף בנובמבר 93' ממ"י (מינהל מקרקעי ישראל שלימים הפך לר"מי ר"י) משרד התחבורה, עיריית אשדוד וחפ"א (החברה העירונית לפיתוח אשדוד).

במכרז זכתה חברת "התקופה הכחולה" שלימים שינתה את שמה לחברת "המרינה הכחולה". הסכם ההקמה נחתם ב-28 באפריל 94' והחברה הזוכה גם קיבלה את הזיכיון להפעלת המרינה למשך 25 שנה שאמורות להסתיים בימים אלה. המרינה באשדוד היא היחידה בישראל המופעלת ע"י יזם פרטי והיא כידוע רחוקה מאוד מלהוות את המרינה התיירותית עליה חלמו פרנסי העיר לדורותיהם.

כל שאר המרינות, למעט זו שבקישון המופעלת ע"י החברה הממשלתית חנ"י ( חברת נמלי ישראל ), מופעלות ע"י העיריות שהן ממוקמות בתחומן שמן הסתם שיקוליהן הם ציבוריים ולא רק רווחיים גרידא. העברת המרינה לאחריות העירייה היא תנאי להפיכתה לנמל בינלאומי לכניסה לישראל ויציאה ממנה (כפי שמהוות המרינות המשגשגות באשקלון, בהרצליה ובקישון ר"י)  מה שיאפשר את מימוש הפיכתה למוקד תיירותי. 

 אגב, עפ"י תכנית המתאר הארצית החדשה למעגנות, שמקודמת בימים אלה  ביוזמת רשות הספנות והנמלים, מתעתדת המדינה להוסיף 300 מקומות עגינה ל-550 מקומות העגינה הקיימים כיום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר