שי גליק. באדיבות המצולם
שי גליק. באדיבות המצולם

נגד חרדים? זו לא גזענות

מי שהתלונן שסרטון התעמולה של אלי נכט מימי מערכת הבחירות הוא בגדר גזענות, קיבל לאחרונה את תשובת משרד המשפטים, לפיה "על אף חושת אי הנוחות, לא ניתן על פי לשון החוק לפתוח בחקירה בגינו בעבירה של "הסתה לגזענות" נגד הציבור החרדי"

פורסם בתאריך: 9.3.19 20:07

     

 

כמה חודשים לאחר הבחירות, והסרטון של אלי נכט ממשיך לייצר גלים. כעת מצידו של שי גליק, שהגיש נגד סרטון התעמולה תלונה על גזענות נגד חרדים ועכשיו קיבל את תגובת משרד המשפטים.

רובכם בטח זוכרים את סרטון קמפיין הבחירות של המועמד אלי נכט, שבו הציג משפחה שלא הלכה לממש את זכותה לבחור ונכפו עלייה חוקי הדת, כמו קוד לבוש בסגנון חרדי, אירוח אדם חרדי בבית "משפחה כופרת" כעונש וחובת נישוק המזוזה.

סרטון התעמולה עורר דיון סוער והרגיז רבים, כולל של ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי (לא זוכרים? לחצו כאן) במיוחד את שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", ארגון לזכויות אדם יהודי שלקח את העניין צעד אחד קדימה והגיש בקשה למניעת התמודדותו של נכט בבחירות ובנוסף, הגיש תלונה על גזענות למשרד המשפטים.

גליק קיבל תשובה ב-27.2 בה נאמר כי "המגזר החרדי, אינו עומד בקריטריון ואינו נבדל בצבעו, גזעו או מוצאו הלאומי-אתני. משכך, ועל אף תחושת אי הנוחות המתעוררת לנוכח צפייה בסרטון, לא ניתן על פי לשון החוק לפתוח בחקירה בגינו בעבירה של "הסתה לגזענות" נגד הציבור החרדי".

בנוסף נכתב כי מכיוון שהבחינה והבקשה לקחו זמן, אין טעם לדון בנושא הבחירות, כי הן כבר התקיימו והסתיימו.

 

 

 

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו": "מצער מאוד שפרקליטות המדינה נותנת יד חופשית להסתה כנגד המגזר החרדי. ראינו כבר בעבר שמילים גורמות לרצח. חובה על מערכת המשפט להילחם בכל הכוח בהסתה, בדיוק כמו שמוגשים כתבי אישום נגד כל מי שמסית ומפיץ  סרטונים נגד ערבים, אתיופים ורוסים."

תגובתו של אלי נכט: "בהמשך לתגובת משרד המשפטים, ולדעתו הנחרצת של מר שי גליק, כי לדעתו ״חובה על מערכת המשפט להילחם בכל הכוח בהסתה, בדיוק כמו שמוגשים כתבי אישום נגד כל מי שמסית ומפיץ סרטונים נגד ערבים, אתיופים ורוסים." מציע לו למהר ולהגיש תלונה או/ו תביעה כנגד השר דרעי שמשתלח בציבור שלם עם אמירות גזעניות ומסיתות, ולא למצוא תלונות מצוצות מהאצבע שנוחות לו פוליטית."

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר