לסרי ויניב קקון

אושר: ישיבות המועצה יועברו בשידור חי

מועצת העיר אישרה הערב את המלצת חברי הוועדה בראשות יניב קקון, בדבר שידור חי של ישיבות המועצה. עד היום רק ארבעה רשויות בלבד מתוך 256 רשויות מעבירות את ישיבות המועצה בשידורים חיים. אשדוד תהיה העיר החמישית שתעשה זאת

פורסם בתאריך: 6.3.19 20:28

     

 

לאחר בדיקה מעמיקה ומקיפה שארכה כחודש וחצי המליצה ועדה, בראשות חבר מועצת עיריית אשדוד יניב קקון, למועצה על שידור חי של ישיבותיה. העלות כ-30 אלף שקל לשנה. על פי קביעת הוועדה, שחבריה הנוספים הם חבר המועצה עו"ד אלי נכט וד"ר משה דרור מנהל יחסי הציבור של העירייה, נדרשת לכך מערכת צילום ושידור קבועה, שתכולתה מפורטת במסמך שהונח על שולחן המועצה, ותפעולה אמור להתבצע ע"י צלם מקצועי ובמאי ורצוי כי נציג מהעירייה יפקח וינהל את הליך הצילום והשידור.

להרצת התהליך המליצה הוועדה להיעזר ביועץ מקצועי ובשנה הראשונה להיעזר בצלם ובמאי חיצוניים. שתי ישיבות המועצה הראשונות שיצולמו יהוו על פי המלצת הוועדה כניסיון, בטרם השידור החי.

יש לציין שלמרות שעדיין לא נחקק חוק בנושא, מזה מספר שנים שרשויות מקומיות לא מעטות, שמודעות לחשיבות השקיפות ושיתוף הציבור משדרות און ליין את ישיבות המועצה שלהן. לפני שנתיים, ב-6.3.17  הגיש ח"כ דוד אמסלם מהליכוד הצעת חוק להגברת השקיפות בישיבות מועצה ברשויות מקומיות, שהשתתף בה גם  "המשמר החברתי", ארגון הנאבק להגדלת השקיפות ברשויות מקומיות.

לפי ההצעה, הרשות המקומית תצטרך לצלם ולשדר את ישיבות המועצה בשידור חי באתר האינטרנט של העירייה או באתר פתוח אחר (וזאת בתנאי שבאתר העירייה יופיע קישור ישיר לשידור החי). הרשות המקומית תפרסם את הקלטת השידור ותמליל הישיבה באתר האינטרנט שלה לא יאוחר משבועיים ממועד הישיבה. ההקלטה והתמליל יהיו חופשיים לצפייה ולהורדה, ויחולו עליהן זכויות יוצרים החלות על פרסומי הממשלה. ההוראות יחולו גם על ישיבות מועצה המתקיימות מחוץ למשרדי המועצה.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר