הסיפור שאינו נגמר: אתר הבניה של הקאנטרי קלאב ברובע י"ג. צילום: פבל

סוף לסאגת הקאנטרי בי"ג? העירייה ורשת הולמס פלייס במגעים מתקדמים

המיזם יצא לדרך בתחילת העשור הקודם והושקעו בו כבר עשרות מיליונים. בעירייה מקווים שנמצא האור בקצה המנהרה

פורסם בתאריך: 6.3.19 18:22

     

 

 

תכנית הקאנטרי קלאב ברובע י"ג באשדוד והפעלתה נמצאות "בליטוש אחרון ובסגירות סופיות". בישורת האחרונה והמתקדמת של המו"מ נותרה העירייה עם חברת "הולמס פלייס". כך עולה מתשובתו של מנכ"ל העירייה אילן בן עדי לשאילתה של חבר המועצה ד"ר אלי לחמני. לדברי בן עדי התכנית "תוצג במלואה ותובא לאישור באחת מישיבות המועצה הקרובות".

ד"ר אלי לחמני

ד"ר אלי לחמני
צילום: אורי קריספין

תזכורת: בקאנטרי קלאב שנבנה כבר כ-17 שנים וחצי הושקעו כ-30 מיליון שקל. ביולי 2001 פרסמה עיריית אשדוד מכרז להקמתו על שטח של 38 דונם. השלטים שהוצבו במקום בישרו על כך שהוא ייפתח ב-2006, אולם העבודות באתר נתקעו בשל מחלוקות בין חפ"א (החברה העירונית לפיתוח אשדוד) לקבלן שזכה במכרז.

בהמשך הודיע יו"ר חפ"א עד לאחרונה, ולדימיר גרשוב, כי הקאנטרי ייפתח בקיץ 2008. וכשזה לא קרה, הוא הודיע על דחיית פתיחתו לתחילת 2009. גם זה לא התממש, והעבודות נותרו תקועות. בסוף ספטמבר 2009 הודיעה חפ"א שעבודות הבנייה יסתיימו בתוך חצי שנה.

על פי הצפי, הקאנטרי היה אמור להיפתח ב-2012. גם הפעם זה לא קרה. בחוברת חגיגית ומפוארת בשם "אשדוד העיר הישראלית" שחולקה לתושבים נכתב כי העבודות בקאנטרי קלאב "חודשו, הוחשו ונמשכות כסדרן".

בחוברת מתואר קאנטרי קלאב מודרני שיכלול שתי בריכות שחייה, שאחת מהן מקורה ותפעל גם בחודשי החורף. עוד הוא יכלול בין השאר חדרי כושר, מלתחות, מקלחות, ספא, ג'קוזי, אולמות לחוגים, לפעילויות חברתיות ולאירועי תרבות, קפטריה ומתקני משחקים וספורט. בחוברת הוצהר שהקאנטרי ייפתח ב-2013, מה שנותר בגדר הבטחה על הנייר. אחר כך הודיעה חפ"א באתר האינטרנט שלה כי הקאנטרי ייפתח עד סוף 2014.

 

 

 

 

 

 

באפריל 2015 הודיע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהקאנטרי ייפתח במחצית הראשונה של 2016. ב-27.10.16 פרסמה העירייה מכרז נוסף לקבלת הצעות להשלמת הקמת הקאנטרי והפעלתו, ואיש לא ניגש אליו.

בנובמבר 2016 הודה לסרי בישיבת מועצה כי העירייה נכשלה עם הקאנטרי. גם לשני מכרזים נוספים שפורסמו ב-18.5.17 וב-20.7.17 לא ניגשו מועמדים, אף שהעירייה הקלה בתנאי המכרז. לאחר ששלושת המכרזים לסיום סאגת הקאנטרי קלאב הסתיימו ללא תוצאות, החליטה מועצת העיר לנהל משא ומתן ישיר עם מציעים אפשריים.

בהחלטתה הסתמכה המועצה על הוראת סעיף 22 לתקנות העיריות "משלא הוגשה כל הצעה למכרז, רשאית העירייה להתקשר בחוזה ללא מכרז, לאחר שמועצת העיר תחליט על כך ברוב חבריה ולאחר שנוכחה שבנסיבות העניין עריכת מכרז לא תביא תועלת".

בדיון שקדם להחלטה אמר לסרי כי במתווה של ניהול המשא ומתן תובטח לציבור רמת שירות גבוהה במחירים נמוכים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר