צילום אילוסטרציה פבל

שלוש שנים לאחר שנחשפה הפרשה המטלטלת על “כת” וניצול מיני באשדוד שהפכה לספר: הפרקליטות סגרה את התיק מחוסר ראיות

“עשו לי רצח אופי, לא רק רצח אופי, רצח ממש”, אומר בתגובה מי שנחשד במרכז הפרשה. “אני אדם של נתינה, עשו ממני שטן”, הוסיף. ואילו המתלונן אמר השבוע: “נמשיך לפעול במישור המשפטי, אנו מעלים לפייסבוק הקלטות וראיות נוספות, יראה הציבור וישפוט, ויידע להיזהר ממי שמסתובב חופשי באשדוד”

פורסם בתאריך: 1.3.19 10:10

     

אחת הפרשות שטלטלו את החברה החרדית באשדוד, וגם מחוצה לה, הגיעה השבוע לנקודת הכרעה, גם אם לא בטוח שזה סוף פסוק.

היא החלה לפני כשלוש שנים לאחר שצעיר חרדי התלונן במשטרת אשדוד שה”פטרון” שלו, מורהו לחיים, שלקח אותו תחת חסותו, לכאורה שעבד אותו ואת משפחתו ונהג לנצל אותו מינית במשך תקופה ארוכה מאז שהיה קטין. לפי העדויות שלו ובהמשך גם של אשתו, נוצרה תמונה של כת, לכאורה, שבראשה עמד אותו אדם, תושב העיר.

בזמן שעבר הספיק המתלונן להוציא ספר בשם “הייתי חיית מחמד של השטן” בהשראת מה שלטענתו עברו הוא וסביבתו הקרובה בעליית הגג שבה הוחזק באשדוד. בספר מתואר החשוד בתור השטן ומכונה הילל בן שחר.
אולם בתחילת השבוע הודיעה פרקליטות מחוז דרום למתלוננים ולחשוד שהחליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות.

“אני אדם חרדי, ואם אדם אחר על פלנטה אחרת היה עובר דבר כזה, אני חושב שהיה לו יותר קל. אני גר בתוך שכונה חרדית, ודברים מסוג כזה, גם כשהם לא מתפרסמים בתקשורת, אנשים יודעים, אבל כשזה כן מתפרסם, כמו במקרה שלי, אז בכלל", אומר החשוד.

“לא רק השם הפרטי שלי נפגע. זה הגיע לידי כך שלא מתחתנים עם הילדים שלי, כי אנחנו ‘פגומים’. הכול פה הולך בשידוכים, ומכיוון שהפכתי למוקצה מחמת מיאוס, אסור להתקרב אליי ואל משפחתי.

בני הזוג שהתלוננו. צילום חיה בלנדר

אני אדם שנמצא בקשר עם החברה החילונית ומשתתף באירועים, אבל מאז שהפרשה החלה, זה גמר אותי. סגרו לי את כל הדלתות. עסקתי גם בגישור בין חילונים לחרדים, וגם את זה לא יכולתי לעשות. אגב סיפרו שאני רב, וגם זה לא נכון”.

אני רוצה לחדד. כל הטענות, כל התלונות — לא היה בהן שום דבר?

“שום דבר, הכול היה שקר וכזב, מהתחלה ועד הסוף. לקחו בן אדם ומחקו אותו. למדתי משפטים, אני אדם שהערכים והחוק חשובים לי. לא האמנתי שיש צו איסור פרסום ולמרות זאת כבר הפכו אותי לאשם, עשו עליי עליהום בלי לחשוב שיש גם משפחה בסיפור. מחקו לי את הבית, הילדים שלי לא יכולים ללכת ברחוב, אשתי, כולם, הרסו אותנו.

"המתלונן היה כמו בן עבורי. לפני שהוא יצא מפה ועזב לחצנו ידיים וסיפרתי שפתחנו מזנון, השקענו הון, אבל בעקבות מה שקרה נאלצנו לסגור אותו בהפסדים של מיליון שקל. הבת שלי התגרשה במהלך שלוש השנים הללו. לכן כשהיא שמעה השבוע על סגירת התיק היא פרצה בבכי קורע לב”.

אשתך והמשפחה עמדו לצדך כל התקופה הזאת?

“כן, בוודאי, הם יודעים מי זה אבא שלהם. אני אדם שעוזר לאנשים בלי סוף. לפחות שני רבנים נשארו לצדי. מה לא עשיתי בשביל המתלונן? אני גידלתי אותו”.

הטענות נגדו היו חמורות וקשות. הן כללו לכאורה עבירות מין גם בקטין וניהול כת שבה החזיק אנשים בתוך עליית גג ושעבד אותם כלכלית. במשטרה חשבו שהיחסים המיוחדים מעלים חשדות מבוססים לפחות בחלקם, אולם בפרקליטות סברו שמדובר במקרה גבולי, לאחר שלא היה ביסוס מספיק לקיומה של כת וכן שלא נמצאו די ראיות למעשים מיניים שבוצעו בכפייה או בזמן שהמתלונן היה קטין.

“התחילו לומר לי ברחוב, ‘איזה יופי, אתה ראש כת’. מה לא אמרו עליי? אני גידלתי אותו, את המתלונן, עזרתי לו להוציא ספרים. נהגתי במשפחתו באהבה גדולה, במסירות גדולה, לאורך שנים. לא הגיע לי מה שחוויתי. עשו לי רצח אופי, לא רק רצח אופי, רצח ממש. אני אדם של נתינה, של חסד, עשו ממני שטן”.

סנגורו של החשוד עו”ד ציון אמיר אמר בעקבות סגירת התיק: “אני שמח מאוד שאחרי מאבק שנמשך שנים אחדות התקבלו טענותיו של מרשי, והפרקליטות גנזה את תיק החקירה נגדו. בצד קורת הרוח יש להצר מאוד על כך שבמשך שנים המתלוננים שפכו את דמו, הכפישו את שמו, ניהלו נגדו מסע הכפשה וביזוי ברשתות החברתיות ובכל דרך שנראתה להם. יש להתנחם בכך שלמרות הלחצים שהופעלו ומסע ההכפשה, הפרקליטות ידעה לקבל החלטה מושכלת ומוצדקת כשהחליטה על סגירת התיק”.

על שאלתנו לאיש אם הוא מתכוון לתבוע פיצויים השיב עו”ד אמיר: “אנחנו נקבל את החומרים בצורה מסודרת, נקבל החלטה כיצד לנהוג. מה שעכשיו מעניין את מרשי הוא לאסוף את השברים, לשקם את עצמו, את משפחתו, אשתו וילדיו. הם עברו ויה דולורוזה, ייקח עוד זמן רב להתאושש מהחורבן שהעניין הזה הביא עליו ועל משפחתו, ובכך הוא עוסק”.

השבוע, לאחר שנודע לבני הזוג המתלוננים על ההחלטה בדבר סגירת התיק, הם הגיעו לפגישה עם הפרקליט שהיה אחראי על בחינתו במשרדי פרקליטות מחוז דרום.

בני הזוג המתלוננים מסרו בתגובה: “החקירה התנהלה במחלקת נוער של משטרת אשדוד בצורה משובשת ולקויה. ראיות נעלמו. עדויות לא נגבו. ישנם עוד מתלוננים על פגיעות מין מאותו פושע.

אנחנו מאמינים שמישהו חיבל בתיק, ונעשתה כאן שחיתות, אחרת היה מוגש כתב אישום כבר מזמן. כיום אנשים שעברו פגיעות מין ושוקלים להתלונן, ההמלצה שלנו היא: לא להתלונן! כל עוד רשויות החוק מתנהלות באופן לקוי, וגם אם יש בידכם ראיות, עדויות, ותיעוד בזמן אמת, כמו בתיק שלנו.

נמשיך לפעול במישור המשפטי וגם החברתי. אנו מעלים לפייסבוק הקלטות וראיות נוספות, יראה הציבור וישפוט ויידע להיזהר ממי שמסתובב חופשי באשדוד. הספר ‘הייתי חיית מחמד של השטן’ מבוסס על יומן חיים ומתאר את הסיפור במלואו”.

עו”ד חיים שטיינברגר שמייצג אותם מסר בתגובה: “זו בושה וחרפה, אין ספק שנערער על סגירת התיק”.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: “מדובר בתיק עבירות מין, ולכן מטבע הדברים ומפאת צנעת הפרט של המתלוננים, לא נוכל להרחיב ביחס לעדויות השונות והתמונה הראייתית הכוללת. לאחר בחינת חומר החקירה הגיעה הפרקליטות למסקנה כי אין די ראיות להעמדת החשוד לדין, ולכן הוחלט על סגירת התיק”.

משרדי פרקליטות מחוז דרום. צילום דוברות משרד המשפטים

עו"ד ציון אמיר. צילום עופר וקנין

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר