להקת דולפינים מצויים בשמורת אבטח. צילום אביתר בן אבי, רשות הטבע והגנים

להקת דולפינים מצויים מול חופי אשדוד

פקחים ימיים של רשות הטבע תיעדו בצילום יפהפה מתחת לפני המים 20 דולפינים מצויים — מין שנתון בסכנת הכחדה בים התיכון — במרחק של כקילומטר מק החוף. הם נראו בריאים ומשגשגים

פורסם בתאריך: 1.3.19 11:11

     

20 דולפינים ממין דולפין מצוי, ובהם שני גורים, תועדו ביום ראשון מתחת לפני המים בשמורת הטבע הימית אבטח המשתרעת לאורך רצועת החוף שבין אשדוד לאשקלון.

לתצפית אחראי צוות של פקחי רשות הטבע והגנים שיצא לסיור ופגש בלהקה. “יצאנו להפלגה על הסירה של הרשות, וברגע שזיהינו את להקת הדולפינים הכנסתי את מצלמת הגו-פרו שלי מתחת לפני המים, והצלחנו לתעד אותם ממש יפה”, תיאר אביתר בן אבי, הפקח הימי שצילם.

אביתר בן אבי. צילום דוד חלפון

“זה תמיד מרגש ומשמח לפגוש דולפינים”, הוסיף. “כמו שניתן לראות בסרטון (שפורסם באתר “כאן דרום” באשדוד ביום שני, ד”ג)", הוא מוסיף, “הדולפינים מלווים אותנו במהלך השיט. הם אוהבים לקפוץ מעל הגלים שנוצרים סביב הירכתיים של הסירה. לפעמים אנחנו איתם חצי שעה עד שהם ממשיכים לדרכם. במקרה הזה מדובר בלהקה שהיא משפחה, משפחה המונה 20 דולפינים, ובהם שני גורים. הם נראו בריאים ומשגשגים.

“חשוב לציין”, אומר בן אבי, “שלמרות שמם — דולפין מצוי — מדובר במין נדיר שיחסית לא נמצא בהרבה מקומות, וכאן בשמורת אבטח הוא בהחלט מתבלט. זה גם המקום להדגיש עד כמה חשוב להגדיל את שטח השמורות הימיות, כדי לאפשר לדולפינים ולבעלי החיים האחרים לחיות בשלווה ובביטחון, ללא הפרעה וללא סכנה, למשל של היפגעות מסירות דייגים, חכות ורשתות”.

שורה של גופי שמירה על הסביבה פועלים יחד במסגרת רשת "אנשי הים התיכון" כדי להרחיב משמעותית את שטחה של השמורה הימית אבטח למען בעלי החיים והסביבה הימית. למעשה, אבטח היא המשכה ממזרח של שמורת הטבע היבשתית ניצנים.

בתוך כך, ב-3 במרץ, כמדי שנה, תציין רשות הטבע והגנים את היום העולמי לשמירת החי בבר, והשנה בסימן שומרים על החיים בים — למען האנשים ולמען הסביבה. פעילות השמירה על ערכי הטבע המוגנים בים ושמירה וקידום השמורות הימיות הן בין תחומי הליבה שבהם עוסקת היחידה הימית של רשות הטבע והגנים והרשות בכלל. היום הזה ילווה בפעילויות בשטח ובים וכן בפעילות הסברתית. עמדות הסברה יוצבו לאורך חופי ישראל ובין היתר גם בניצנים וזיקים.

לפני כשבוע לפקחי הרשות הייתה תצפית יוצאת דופן של צב גלדי מול חופי אשקלון. זהו צב נדיר, ענקי בגודלו ונטול שיריון.

“לצערי”, מציין בן אבי, “לא תמיד התצפיות משמחות. אנחנו עדיין עדים לתופעה של צבי ים שנפגעים מפסולת ומפעילות של דיג, ולא אחת גם משלמים על כך בחייהם”.

להקת דולפינים מצויים בשמורת אבטח. צילום אביתר בן אבי, רשות הטבע והגנים

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר