צילום: מטה הנכים

תיעוד: עימותים אלימים במחאת הנכים

חמישה ממשתתפי מחאת הנכים, שהתקיימה אמש ללא רישיון בכביש 4 לצפון, נעצרו והובאו לחקירה. על פי המשטרה, הם נקטו באלימות כלפי השוטרים. מנגד טענו בארגון "מטה הנכים" כי המשטרה היא זו שנהגה בהם בכוח מופרז

פורסם בתאריך: 14.8.17 09:17

     

המשטרה עצרה אתמול חמישה מפגינים שלקחו חלק בהפגנת הנכים שהתקיימה בכביש 4 באזור מחלף בני דרום וגרמה לעומסי תנועה רבים. הנהגים העצבניים שנתקעו בפקק העצום למשך יותר משעתיים בשעות העומס אף הם היו חלק  מהמחאה שהידרדרה לאלימות ולמעצרם  כאמור, של חמישה מוחים על-ידי המשטרה. לטענת כוחות המשטרה, המפגינים נקטו באלימות כלפי השוטרים תוך שימוש בחלקי כיסאות הנכים, ואיימו להצית עצמם וצמיגים אותם הביאו עמם. כאשר ניסו השוטרים למנוע זאת.

הצמיגים שהביאו עמם המפגינים. צילום: דוברות המשטרה

בהודעת המשטרה על האירוע נכתב כי "במהלך שלוש שעות המחאה שמרו השוטרים על איפוק ניכר, והכילו את האירוע ואת התנהגותם האלימה של קומץ ממשתתפי המחאה שמשתתפיה כלל לא הגישו בקשה לקיומה. במהלך מחאה זאת התבטאו מובילי המחאה כי בכוונתם להגיע אל ראש הממשלה בכל מחיר כולל עלייה על דוקרנים. בהמשך למחאה זאת, ולאחר שנעתרה המשטרה לבקשתם להמשיך בנסיעה, ירדו שיירת רכביהם של משתתפי המחאה אל כביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לעיר אשדוד, שם המתינו כוחות משטרה נוספים שהיו ערוכים לקליטתם במקרה שכזה".

עוד נמסר מהמשטרה כי "אנו רואים חשיבות רבה במימוש הזכות להביע מחאה. קיים פער בין הבעת מחאה לניצול ציני של מהות המחאה תוך שימוש באלימות וסיכון חיי אדם. כל ניסיון ופגיעה באנשי החוק, יזכו לתגובה נחושה ומיצוי הדין".

 


 

 

מנגד, יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, אמרה כי "המשטרה חסמה אותנו שוב תוך הפעלת הטעיות נבזיות והבטחות שווא. החזיקו אותנו כמעט שלוש שעות בכביש 4 בניגוד לרצוננו. הדבר נעשה כך: אחרי שאפשרו לנו לנסוע קדימה נסעו ארבע ניידות לפנינו. בפנייה לאשדוד, בדרכנו הבית, הניידות חסמו את הכביש ופרסו דוקרנים כלואים כלאית שווא שלא כחוק. הנהגים צריכים להבין שאין לנו מטרה לגרום נזק, אלא רק להעלות את המודעות לדרישה שלנו, שגובה קצבת הנכות תושווה לשכר המינימום".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר