סערה בדרך צילום: דור גפני
סערה בדרך צילום: דור גפני

התחזית: סערה בדרך

לאחר הפוגה ארוכה בגשמים, תחזיות מזג האוויר לימים שלישי-רביעי-חמישי, מראות על מערכת חורפית חדשה המגיעה לאזורנו. תחילתה בירידת טמפרטורות ומעט גשם ביום שלישי ושיאה בסערת גשמים שתפקוד אותנו ביום רביעי. בעירייה נערכים בהתאם. גם הציבור מתבקש להיערך

פורסם בתאריך: 25.2.19 20:33

     

היום מזג האוויר נאה וחמים. מחר, יום שלישי, תהיה מעט התקררות ובערב ייתכן גשם. אך ביום רביעי תפקוד את אזורנו מערכת חורפית סוערת והתחזיות מדברות על כמות משקעים גבוהה במיוחד. בתחילת היום יהיה קר וגשום ובלילה תהיה התקררות נוספות ועליה בכמות המשקעים. יום חמישי נח.

תחזית כזאת מפעילה מיד את פקודת החורף ולכל יחידות התפעול מועברות הנחיות היערכות מתאימות. המוקד העירוני שמרכז ומתכלל את כל פעולות ההכנות ועוקב בשעת אמת על האירועים, דואג גם לווסת את הפעילות בהתאם להתרחשויות בשטח. "כל יחידה יודעת את המוטל עליה והעובדים מכירים היטב את המשימות ומה עליהם לעשות לקראת ובמהלך הסערה" אומר מר שלמה רוטנברג, ראש מינהל התפעול.

כך יודעים אבות הבית במוסדות החינוך לנקות מרזבים ופתחי ניקוז, לסגור חלונות  ושמירה מפני הצפות בכיתות. מפקחי בנייה מבצעים בדיקה באתרי בנייה ומוודאים עמידה בתקני בטיחות. אגף הנטיעות אחראי על גיזום עצים והעמדת כונן לטיפול בקריסת עצים. הביטחון והשיטור העירוני אחראים על סקירת הדרכים, סגירת צירים והכוון תנועה בהתאם. במינהלות מטפלים בפתחי הנקזים ובדרכי גישה נקיים למוסדות החינוך ובמוקד העירוני מרכזים משאבי ציוד וכח אדם לעבודה במשמרות.

 

בעירייה אם כן מתכוננים למערכת חורפית משמעותית שתלווה אותנו לפחות יממה, אבל גם הציבור מתבקש להיערך. "חשוב שגם במישור האישי ייעשו הפעולות הנדרשות כהערכות ליממה הסוערת" אומרים בתפעול ומזכירים לציבור לדאוג לניקוי המרזבים בבתים הפרטיים ובבנייני המגורים. לגזום עצים בחצרות הבתים. לחזק פריטים שונים מסכנת רוחות סערות, כדוגמת ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות, דודי שמש ואנטנות על גגות הבתים או פרגולות וסככות צל במרפסות הבתים. להצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

במינהל התפעול מזכירים לציבור הנהגים להדליק אורות ולנהוג בזהירות, בעיקר כשיורד גשם, ולתת זכות קדימה להולכי רגל. כמו כן, לא נכנסים לשלוליות ונמנעים מנסיעה כשהראות לקויה.

מוקד 106 עומד לשירות התושבים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר