גשם בפארק לכיש. צילום: דור גפני
גשם בפארק לכיש. צילום: דור גפני

התחזית: מזג האוויר החמים יתחלף בסערה ובגשם

פורסם בתאריך: 25.2.19 16:37

     

לאחר הפוגה ארוכה בגשמים, תחזית מזג האוויר לימים שלישי-רביעי-חמישי, צופה מערכת חורפית חדשה המגיעה לאזורנו. תחילתה בירידת טמפרטורות ומעט גשם ביום שלישי ושיאה בסערת גשמים שתפקוד אותנו ביום רביעי.

לפי מוקד החיזוי מטאו-טק מחר בערב יתחיל גשם בצפון ובלילה יתפשט גם למרכז. במהלך רביעי יהיו סופות רעמים ובצפון הנגב גשמים מקומיים.

בחמישי צפויים גשמים כבדים בצפון ובמרכז המלווים בברד. יש חשש מפני שיטפונות והצפות. צפויות רוחות חזקות של עד 90 קמ"ש ומשברים גבוהים בים עד 6 מטרים. בחרמון צפויה סופת שלגים. המערכת תדעך ותחלוף במהלך יום שישי.

בעיריית אשדוד נערכים לכמויות גדולות של משקעים, במיוחד ביום רביעי. ליחידות התפעול הועברו הנחיות מתאימות. המוקד העירוני שמרכז ומתכלל את פעולות ההכנות ועוקב בשעת אמת על האירועים, דואג גם לווסת את הפעילות בהתאם להתרחשויות בשטח. "כל יחידה יודעת את המוטל עליה והעובדים מכירים היטב את המשימות ומה עליהם לעשות לקראת ובמהלך הסערה" אמר ראש מינהל התפעול, שלמה רוטנברג.

הצפות באשדוד (ארכיון). צילום: דודו חן

 

בעירייה מתכוננים למערכת חורפית משמעותית שתלווה אותנו לפי הצפי לפחות יממה. "חשוב שגם במישור האישי ייעשו הפעולות הנדרשות כהערכות ליממה הסוערת", אומרים בתפעול ומזכירים לציבור לדאוג לניקוי המרזבים בבתים הפרטיים ובבנייני המגורים, לגזום עצים בחצרות הבתים, לחזק פריטים שונים מסכנת רוחות סערות, כדוגמת ציוד וריהוט חוצות הנמצא בחצרות, דודי שמש ואנטנות על גגות הבתים או פרגולות וסככות צל במרפסות הבתים.

מומלץ גם להצטייד בתאורת חירום, רדיו המופעל על סוללות, טלפון סלולארי וכמות מספקת של סוללות למקרה של הפסקת חשמל.

במינהל התפעול מזכירים לציבור הנהגים להדליק אורות ולנהוג בזהירות, בעיקר כשיורד גשם, ולתת זכות קדימה להולכי רגל. כמו כן, לא נכנסים לשלוליות ונמנעים מנסיעה כשהראות לקויה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר