ההפגנות בכניסה לעיר צילום: מטה הנכים

מחאת הנכים בצעד קיצוני: איימו להצית את עצמם

משטרת ישראל עצרה הערב לחקירה חמישה ממשתתפי מחאת הנכים שהתקיימה ללא רישיון בכביש 4 לצפון . לטענת המשטרה, העצורים נקטו באלימות כלפי השוטרים "קיים פער בין הבעת מחאה לניצול ציני של מהות המחאה"

פורסם בתאריך: 13.8.17 23:55

     

משטרת ישראל עצרה הערב לחקירה חמישה ממשתתפי מחאת הנכים שהתקיימה ללא רישיון בכביש 4 לצפון ובהמשכה זלגה למחלף אשדוד (ירידה לכביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לעיר אשדוד).העצורים נקטו באלימות כלפי השוטרים תוך שימוש אף בחלקי כיסאות הנכים, ואיימו להצית עצמם וצמיגים אותם הביאו עמם. כאשר ניסו השוטרים למנוע את מעשיהם, החלו קומץ פורע חוק לנהוג באלימות של ממש תוך הכאת שוטרים."משטרת ישראל נהגה הערב באיפוק רב כלפי מפגיני מחאת הנכים, אך לא תתיר אלימות פיזית כלפי אנשיה וסיכון חיי אדם במסווה של מחאה לגיטימית", נמסר מהמשטרה.

עוד נמסר מהמשטרה כי – "אנו רואים חשיבות רבה במימוש הזכות להביע מחאה. קיים פער בין הבעת מחאה לניצול ציני של מהות המחאה תוך שימוש באלימות וסיכון חיי אדם. כל ניסיון ופגיעה באנשי החוק, יזכו לתגובה נחושה ומיצוי הדין."

כוחות רבים של משטרת ישראל ולוחמי מג״ב עסקו החל משעות אחר הצהריים במחאת הנכים שהתקיימה בכביש 4 לצפון סמוך למחלף בני דרום. השוטרים שהוצבו במקום ובסמוך לו עסקו בכל הקשור להסטת התנועה לצירים חלופיים ובשמירת הסדר הציבורי. לא אחת נאלצו השוטרים להוות חוצץ בין משתתפי המחאה לבין אזרחים תמימים שנקלעו למקום. במספר מקרים אף נרשמו במקום מקרים בהם טענו אזרחים כי משתתפי המחאה פגעו ברכבם.
במהלך שלוש שעות המחאה שמרו השוטרים על איפוק ניכר והכילו את האירוע ואת התנהגותם האלימה של קומץ ממשתתפי המחאה שמשתתפיה כלל לא הגישו בקשה לקיומה. במהלך מחאה זאת התבטאו מובילי המחאה כי בכוונתם להגיע אל ראש הממשלה בכל מחיר כולל עלייה על דוקרנים. בהמשך למחאה זאת ולאחר שנעתרה המשטרה לבקשתם להמשיך בנסיעה, ירדו שיירת רכביהם של משתתפי המחאה אל כביש 41 לכיוון הכניסה הצפונית לעיר אשדוד שם המתינו כוחות משטרה נוספים שהיו ערוכים לקליטתם במקרה שכזה. במהלך הימצאות המשתתפים במחלף, ציין אחד המשתתפים כי בכוונת מוביל המחאה להצית עצמו במקום. צוות בלשי המשטרה שברשותו היו מטפי כיבוי הבחין בשניים מהמשתתפים המוציאים צמיגים אותם הביאו עימם וברשותם אף חומר דליק. ניסיונות להניא את אלו מכוונ

צילום: מטה הנכים

תם לא נענו בחיוב תוך שהחלו תוקפים את השוטרים שהחלו בביצוע מעצרם של החשודים מחשש להפרת הסדר וסיכון חיי אדם. במהלך אירוע זה נעצרו 5 חשודים כאמור ואלה הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר