רחוב בגין, דקלים צילום: פטר טלר
רחוב בגין, דקלים צילום: פטר טלר

שמים סוף לטרור חדקונית הדקל

אדמה פתרונות לחקלאות יצאה בשת"פ ייחודי עם חברת הטכנולוגיה Agrint במסגרתו הן מציעות מוצר חדשני לאיתור מוקדם של חדקונית הדקל בתוך הגזעים

פורסם בתאריך: 17.2.19 11:53

     

מהמנהרות בעזה, לעצי הדקל בתל אביב: לאחר שצבר רקע ומומחיות בתחום התקשורת ופיתוח סנסורים בתעשיות הצבאיות, הקים יונתן בן המוזג, יוצא יחידת 8200 את חברת Agrint אשר פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת זיהוי מוקדם של זחלי חדקונית הדקל האדומה הנחשבת למזיק עיקרי בעצי הדקל.

הטכנולוגיה, IoTree, מבוססת על חיישן ייעודי וייחודי שמותקן על גזע העץ ומנטר את התנודות הקלות ביותר. הניטור, לצד עדכונים שוטפים "מהשטח", נשלחים ישירות לאפליקציה בטלפון הנייד ומאפשרים למפעיל לעקוב בזמן אמת אחר העצים ולקבל במרוכז מידע אודות מצבם – האם העץ נקי ממזיקים או שמא נגוע במזיק ודורש טיפול.

האפליקציה באדיבות: יח"צ

חדקונית הדקל האדומה נפוצה ברחבי העולם. גם ישראל "נגועה" ומלבד אזור הערבה ואילת, הזחל נפוץ בערים, בבניינים משותפים ובתים פרטיים. החדקונית שפועלת בפנים גזע העץ – ללא כל זיהוי או סימנים חיצוניים בשלבים הראשוניים, מכרסמת את פנים הגזע עד להיחלשותו המוחלטת ולקריסתו של העץ. היות והזחל פועל "מתחת לרדאר" אין דרך לזהות מראש האם העץ נגוע ולכן עד היום בוצע מראש טיפול מניעתי כולל – הן על ידי ריסוס והן על ידי החדרת חומרי הדברה והגנת הצומח אל תוך העץ.

על פי נתוני ארגון המזון והחקלאות העולמית (Food and Agriculture Organization) כ-30% מתוצרי העצים בעולם נפגע כתוצאה מפעילות התולעת, ובישראל, רק בשנה החולפת, קרסו עשרות רבות של דקלים באזורים מיושבים.

 

"עד היום, כדי להתמודד עם ההשלכות של חדקונית הדקל, בוצע טיפול מניעתי על כל העצים הפוטנציאלים לפגיעה", מציין בן המוזג. "מדובר בכסף רב אשר מושקע בחומרים אשר לא תמיד אפקטיביים לטיפול. לא כל שכן, מכשירי הגילוי שקיימים כיום בעולם מצביעים את הימצאות התולעת רק בזמן סריקת העץ פיזית ולא מנטרים באופן רצוף וקבוע. הטכנולוגיה תסייע לעיריות, רשויות ולגורמי הציבור לגלות מראש את הסכנה".

"מדובר בחקלאות 4.0 שהינה חקלאות חכמה, מדויקת ויעילה הרבה יותר", מוסיפים בחברת אדמה פתרונות לחקלאות השותפה לקידום המוצר. "בעזרת הטכנולוגיה, יכולים החקלאים והגורמים הרלוונטים להתעדכן באופן מיידי ושוטף במצב כל עץ ולטפל נקודתית רק בעצים הפגועים. כך, בעזרת שימוש בסנסורים נוצרת סביבה בטוחה יותר המאפשרת טיפול ממוקד בחומרים יעודיים באופן מצומצם ומושכל".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר