איך המשבר ביניהם יסתיים? גרשוב בסמול טוק עם כצנלסון. צילום: דור גפני
איך המשבר ביניהם יסתיים? גרשוב בסמול טוק עם כצנלסון. צילום: דור גפני

היועמ"שית של חפ"א: הדחת גרשוב ואבידן – מהלך בלתי חוקי

בישיבת המועצה הערב (ד') צפויה לעלות לדיון בקשתו של שמעון כצנלסון לבצע חילופי אישים בראשות חפ"א: במקום ולדימיר גרשוב - למנות ניציג אחר מסיעתם. המטרה: להזיז את גרשוב, שמתנגד ליוזמה של כצנלסון להדיח את אבידן, הצידה. במכתב ששגרה עורכת הדין של חפ"א לחברי המועצה היא מפצירה בהם שלא לאפשר את הדבר שכן הוא עלול להיחשב שוחד בחירות לכאורה

פורסם בתאריך: 13.2.19 12:03

     

 

 דירקטוריון החברה העירונית לפיתוח אשדוד – חפ"א העניק בישיבתו ביום שני גיבוי מלא ליו"ר, ולדימיר גרשוב ולמנכ"ל, יהודה אבידן. זאת, על רקע הניסיונות של סגן ראש העירייה, שמעון כצנלסון, להדיח את אבידן וגם את גרשוב, מכיוון שהאחרון אינו מסכים לתת יד להחלפת אבידן.

בישיבה הוצגה חוות דעת של עורכת הדין מיכל רוזנבוים המשמשת יועצת משפטית חיצונית לחפ"א ולפיה המהלך שמנסה לקדם כצנלסון איננו חוקי.

בעקבות זאת פנתה עוה"ד ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד רוני עמיר, לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ולחברי המועצה והפצירה בהם שלא לאפשר את המהלך.

הסעיף של חילופי גברי בראשות דירקטוריון חפ"א נכלל בסדר היום על פי בקשתו של כצנלסון המנסה להזיז את גרשוב הצידה ולמנות נציג אחר מסיעתו כדי שיסלול לו את הדרך להדחת אבידן.

יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין

יהודה אבידן. צילום: אורי קריספין

גרשוב, מספר 3 ברשימת אשדוד ביחד בראשות כצנלסון, נותן גיבוי מוחלט לאבידן ו"נשכב בשבילו על הגדר".

במכתב ששיגרה עוה"ד רוזנבוים היא מזהירה את חברי המועצה שהם יתנו יד להדחתו של גרשוב ובעקבות זאת להדחתו של אבידן – הם יתנו יד ל"הדחה פוליטית בלתי חוקית" ויתכן אף ל"שוחד בחירות" לכאורה.

במכתבה היא מציינת שכצנלסון נפגש עם אבידן לפני זמן מה "וביקש ממנו להתפטר מתפקידו כמנכ"ל חפ"א. כצנלסון מסר לו כי קיימת לו 'מדיניות' מסוימת להכניס עובדים מטעמו… מר כצנלסון אף הבהיר בדבריו למר אבידן כי 'אפשר לעשות את זה בטוב או אפשר לעשות את זה ברע'… מר כצנלסון אף מסר למר אבידן כי אין לו טענות אישיות אליו, אולם הוא רוצה להחליף את המנכ"ל וביקש ממר אבידן לעשות את זה בצורה מכובדת".

 

מכצנלסון נמסר בתגובה: "חוות הדעת אינה רלוונטית לישיבת המועצה. חילופי גברי הם עניין פנימי של הסיעה אשר מתבצעים כחוק בהחלטת מועצה".

פנינו גם לקבלת תגובתיהם של העירייה וד"ר לסרי ונפרסמן לכשתגענה.

יריבות שהפכה לאחדות. כצנלסון עם לסרי וכנפו רגע לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

כיצד יפעלו ד"ר לסרי ועו"ד כנפו? כצנלסון עם לסרי וכנפו רגע לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

תגובת שמעון כצנלסון: "על עלי לא מאיימים, והאיומים האלה גם על חברי מועצה לא יעזרו. יש יועץ משפטי וזה לא רלוונטי.  אולי זה רלוונטי בחפ"א. זו החלטה פנימית שלנו", אומר כצנלסון. "כמו שאני לא מתערב במינויים בתוך ש"ס אין סיבה שמישהו יתערב. יתרה מכך, ההחלטה עברה בהנהלת העיר לפני שבועיים. מועצת העיר בישיבתה היום לא תדון על שום הדחה.  הסעיף היחידי דן על חילופי גברא בתוך סיעה של " אשדוד ביחד" לפי כל דין וחוק. כל המכתב של עו"ד של חפ"א לא רלוונטי לדיון במועצת העיר"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר