הדמיה: איתי זהבי אדריכלים בע"מ
הדמיה: מתחם סינמה סיטי אשדוד בביג פאשן הדמיה: איתי זהבי אדריכלים בע"מ

למרות השבת ואחרי עיכובים: הקמת הסינמה סיטי אושרה בוועדה המחוזית

לאחר תלאות רבות ובעיות משפטיות סבוכות התכנית, הכוללת גם הקמת מסוף תחבורה שישרת את נוסעי הרכבת, עברה. לפי רשת ביג מתחם הקולנוע ייפתח לקהל במחצית הראשונה של 2020

פורסם בתאריך: 12.2.19 07:55

     

בעוד כשנה תושבי אשדוד יוכלו ליהנות מ-10 בתי קולנוע גדולים וחדישים, ולצידם מסעדות שונות ופאב לצעירים, הכל במתחם הסינמה סיטי שיוקם בגג מרכז הקניות "ביג פאשן". אמש הייתה ההכרעה סופית בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. כזכור, התוכנית המקורית להקמתה הסינמה סיטי נכנסה לקיפאון ארוך, בשל בעיות של היתרים בשטחי המסחר העתידיים בביג.

מה שעיכב את ההחלטה הרשמית להקמת הביג היו דרישות העירייה לשיפור התכנון שהוצג ולהפחתת שטחי המסחר מעבר לצרכים של בתי הקולנוע. עמדת העירייה התקבלה בחלקה בהסכמת כל הצדדים והתכנית יצאה לדרך באפריל 2018 עם קבלת תוקף רשמי מהועדה המחוזית.

נראה כי הרצון של הצדדים להקמת מתחם קולנוע ובילוי מודרניים בעיר אשדוד, הובילה לתכנית שמאפשרת גם את הקמת הסינמה סיטי בהליך מהיר יחסית וגם את הקמתו של מסוף תחבורה חדש שישפר משמעותית את הסדרי התנועה והתחבורה סמוך לתחנת הרכבת באשדוד. מסוף תחבורה יהיה בן כ9 דונם (9000 מ"ר) ומתחם בתי הקולנוע והבילוי יהיה בן כ 5000 – 6000 מ"ר בנוי.

'מתחם ביג אשדוד' משתרע כיום על שטח של 58 דונם, מתוכם 32 דונם בנויים והוא כולל מתחם בילוי של מפלס אחד. שאר השטח משמש חנייה פתוחה. מעבר ל-25,000 מ"ר בינוי הקיים במתחם, מוסיפה התוכנית בינוי  משמעותי (כ-15,000 מ"ר) אשר תאפשר פיתוח בקומה שניה על גבי הבינוי הקיים וכן בנייה בשטח החנייה העילית הדרומית.

תחנת הרכבת עד הלום, תחנת רכבת באשדוד. צילום: דור גפני

תחנת הרכבת עד הלום – אשדוד. צילום: דור גפני

 

יו"ר הוועדה המחוזית דרום, דוד לפלר, ציין כי "ישנה חשיבות גדולה בהקמת מתחם בתי קולנוע בעיר אשדוד, מתחם ראשון מסוג זה בעיר. אין ספק כי עיר בסדר גודל של אשדוד ראויה  למתחם בתי קולנוע. בנוסף, הקמת מסוף תחבורה ציבורית בצמידות לתחנת הרכבת, ה- BRT, ובקרבה לבית החולים תתרום לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית בעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר