בימים יפים יותר. שרון מרק והלביאות בהשקת הקמפיין. צילום: פבל
בימים יפים יותר. שרון מרק והלביאות בהשקת הקמפיין. צילום: פבל

חשיפה: המכתב החריף של הלביאות נגד שרון מרק

הן היו הבשורה החדשה בבחירות וזכו בשני מנדטים. אולם כבר לאחר שלושה חודשים נוצר קרע עמוק בתנועת הלביאות בין היו"ר שרון מרק למספר 2 ד"ר אפרת אוחיון נאור ולמעשה גם לחלק גדול מהאחרות. כעת ה"מורדות" משגרות לה מכתב אולטימטום ומאשימות אותה בשלטון יחיד: "המטרות העומדות לנגד עיניה אינן תואמות את המטרות עימן יצאו הלביאות לדרך"

פורסם בתאריך: 10.2.19 09:13

     

הלביאות היו אחת ההפתעות המרעננות של הבחירות. רשימת נשים עם קריירות מפותחות, עם ברק בעיניים והבטחה לפוליטיקה שונה ונקייה מכל רבב.

לידי "כאן דרום" הגיע מכתב אולטימטום החתום על ידי חבר המייסדות של תנועת הלביאות, כאשר בראש החותמות מספר 2 ברשימה, חברת המועצה דר' אפרת נאור אוחיון, ומייסדות נוספות: מס' 3 והדוברת נונה אלטמן מור, עו"ד קוני טובול, שיר אמיתי, אושרה אלימליח, שחר אזולאי, שרית ברונשטיין, רונית ורדי ושירן צרפתי.

מעמד חתימת ההסכם: מיקי ארביב, גבי כנפו, ד"ר לסרי, מרק וד״ר אוחיון נאור. צילום: שי מרק

במעמד חתימת ההסכם על כניסת הלביאות לקואליציה, משמאל לימין: שרון מרק, ד״ר אוחיון נאור, ד"ר לסרי, עו"ד כנפו ומיקי ארביב . צילום: שי מרק

המכתב מבטא קרע חריף בין מרק לבין חברת המועצה נאור אוחיון ובין מרק לכמעט כל השאר, פחות או יותר, כולל הטחת האשמות קשות מצדן על שלטון דיקטטורי כביכול, השתלטות על נכסים של התנועה, זלזול עוד. אנחנו חושפים מכתב זה כלשונו.

 

 

לכבוד
שרון מרק
הנדון: התנהלותך ועזיבתך את קבוצת הלביאות המייסדות
1. אין זה סוד, כי מזה זמן נוצרו חילוקי דעות בתוך קבוצת המייסדות, זאת בעקבות החלטות, אשר התקבלו על ידך באופן חד צדדי ואשר לטעמנו חורגות באופן מהותי מרוח הסיעה ורוח הלביאות, ואופן התנהלותה כפי שהוצהרו למן ראשית הדרך.

2 .בנות הקבוצה, אשר לרובן ככולן לא הייתה כל נגיעה פוליטית , חברו למסע בלב שלם מתוך אמונה כנה "בהבטחה לדרך חדשה, פוליטיקה חדשה" נקייה, צנועה, נטולת אינטרסים ושיקולים זרים. "מודל חדשני "- כך הוצהר מעל כל במה אפשרית , מודל מבוסס על שוויון פנימי בין כל בנות קבוצת המייסדות, כוח הכרעה שווה ועבודת צוות משותפת והכל כדי לאפשר מקסום תועלות ומשאבים לטובת אזרחי העיר, כפי שרואות אותן חברות הסיעה תוך מתן הערכה ומקום לכל אחת מן המייסדות אשר תרמה את מיטב משאביה לטובת קידום הסיעה, ללא כל תמורה, למעט, הרצון לעשות טוב לזכות בהערכה כנה וראויה למאמציה.

3 .הבנות כולן, נתנו התחייבותן לכלל בנות הסיעה ולך העומדת בראשה, בהסכם כתוב, מתוך אמונה כנה ,כי הדרך מחייבת וכי את, כמייסדת התנועה, תפעלי נאמנה ליישום המודל, הדרך ושמירת ערכה וכבודה של כל אחת ואחת מן המייסדות, אשר תרומתן להצלחת המודל לא ניתנת להאמד בכסף!

4 .לדאבון הלב, מזה זמן נראה, כי עקרונות אלו נזנחו על ידיך וכי המטרות העומדות לנגד עיניך אינן תואמות את העקרונות והמטרות המוצהרות עימן יצאנו לדרך! כפי שהצהרת לא אחת, קיום המודל אינו חשוב עוד בעיניך ואת רואה בכל אחת מבין המייסדות כברת תחליף. כל ערכי השוויון, לרבות, בקבלת החלטות פשוט נזרקו לפח על ידך, ואת ההחלטות את מקבלת עלדעת עצמך, כאשר התחושה הינה קשה ביותר, לא טובת הקבוצה, לא טובת הבנות ולא כבודן עומד לנגד עינך , אלא דברים אחרים הזרים לנו . היחס המביש והמזלזל שניתן בפרהסיה, ההאשמות האישיות, שיטת הפרד ומשול, האיומים הסמויים והגלויים, "הנחתת הנהלים".

הלאמת התנועה/הקבוצה (קריאה להצטרפות ללביאות מבלי לאשר זאת ע"י כל הלביאות המיסדות), סירובך המכוון/ הערמת קשיים מצידך על כינון תקנון (אשר בהתאם להסכם אמור להסדיר את בעלי התפקידים בסיעה ובתנועה ), הצהרותיך החד משמעיות כי "מדובר בדיקטטורה" ואת מקבלת ההחלטות היחידה, אמירות פוגעניות ודורסניות, סירובך לאפשר קיום המודל , סירובך ההזוי בניגוד לדין להעביר לידינו את העתקי החוזים עליהם חתמנו! זאת חרף עשרות בקשות אשר הופנו אליך ואל צוות הלשכה, התעלמותך מדרישת הבנות למנות יו"ר חדשה לאור העובדה, כי מיקי הפכה להיות עובדת בשכר בלשכתך כעוזרת אישית במשרת אמון (מינוי שאף עליו לא ידענו אלא בדיעבד) ומשכך אינה יכולה עוד לייצג את הבנות נאמנה, שימוש בנכסי הלביאות כגון קהילת הלביאות בפייסבוק, לצרכים האישיים שלך תוך רמיסת זכויות היוצרים של הבנות המייסדות אינן מקובלות עלינו כלל ועיקר. כפי שהובהר על ידנו לא אחת, לא מדובר ביחסי עובד מעביד, ואת לא משלמת משכורת לאף אחת מאיתנו.

5 .כך, בימים אלו אף נתגלה לנו לצערנו הרב, כי כבר בשלב המו"מ הוסתרו מאיתנו התנהלויות במכוון ,בניגוד לחובתך לנהוג בשקיפות והכל מתוך מטרה להצמיח לך תועלת אישית על חשבון הבנות . החלטות נגועות בשיקולים זרים המשפיעות על דרך התנהלותך כלפינו היום.

6. ניסינו להימנע בכל דרך מיצירת משבר חיצוני, ובהתאם שמרנו על "הכביסה המלוכלכת בתוך הבית" ואולם כל ניסיון להידברות אתך הסתיים ביחס מזלזל ובתקיפות אישיות והצבת דרישות בלתי הגיוניות בבחינת it leave or it take ! אשר לא אפשרו כל התקדמות הידברות ואף הצהרה מכוונת של רצונך להביא את הבנות לעזוב את הקבוצה, בכדי שתוכלי להקימה מחדש. "הודעת הפרישה "הצורמת מטעמך ונטישת קבוצת אינה אלא המשך ישיר להתנהלות זו .

7. אנו דורשות כי יבואו לידנו באופן מידי כספי התרומות אותן נתנו, וכן העתק מכל המסמכים עליהם חתמנו, וזאת, ללא עיכוב נוסף.

8. אנו מאחלות לך הצלחה מרובה בהמשך דרכך תהא זו אשר תהא ,ולאור האמור לעיל היא לא דרכינו.

המייסדות: אפרת אוחיון נאור, נונה אלטמן מור, קוני טובול, שיר אמיתי, אושרה אלימליח, שחר אזולאי, שרית ברונשטיין, רונית ורדי ושירן צרפתי.

תגובתה של אפרת אוחיון נאור: "אין לנו אלא להצר על ,כי תכתובות פנימיות מצאו את דרכן החוצה, הדבר נעשה בוודאי שלא על דעתינו או הסכמתנו".

תגובת סגנית ראש העיר שרון מרק: "בכל משפחה יש לפעמים ויכוחים פנימיים שלרוב מסתדרים, נקווה שגם אצלנו ההדורים יושרו".

על שאלות נוספות, דוגמת האם הסכם הרוטציה ייושם, האם הן מדברות ביניהן והאם ניתן לאחות את הקרע סירבו נאור ומרק להשיב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר