הרב יקותיאל. צילום: דור גפני
הרב יקותיאל. צילום: דור גפני

מס על ברכות: הרב יקותיאל אבוחצירא נדרש לשלם על הכנסות של מיליונים

החלטה יוצאת דופן, יתכן תקדימית: בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ולפיה יש להטיל מס על "כספי חצר" הניתנים לרבנים עבור ברכות, עצות והילולות לדוגמא. הרב אבוחצירא, נכדו של הבאבא סאלי, טען שאין בביתו קבלת קהל ואין מנגנון לקביעת תעריפים או שעות ביקור

פורסם בתאריך: 7.2.19 15:34

     

בית המשפט המחוזי בת"א דחה ערעור מס של הרב האשדודי יקותיאל אבוחצירא ובני משפחתו וקבע שהם ישלמו מס הכנסה על הכנסות של 7.76.

מדובר בהחלטה יוצאת דופן ואולי תקדימית – בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות ולפיה, יש למסות רבנים הנותנים שירותי דת, כמו מתן ברכות, עצות והילולות ומקבלים עבורם תקבולים להם ולמשפחותיהם.

רקע: ב- 21.7.13 קבעו במס הכנסה שהשומות לשנות המס 2003-2009 לרב אבוחצירא עומדות על 13,844,806 שקל. המערער, הרב אבוחצירא, טען, בין היתר, כי הוא אינו נותן שירותי דת, אינו מפיק הכנסות בהילולות או באירועים או בכל דרך אחרת, אין בביתו קבלת קהל ואין מנגנון לקביעת תעריפים או שעות ביקור. עוד טען המערער כי הוא לא ייעץ למאמיניו לרכוש דירות מקבלנים, אין לו קשר עסקי עם חברות קבלניות והוא אינו נותן ייעוץ עסקי.

לטענתו, כספים שניתנו לו הן מתנות שניתנו כמחווה של "הבעת תודה במישור הרגשי" על רקע אישי, חברי ואמוני וללא כל מתן שירות או תמורה, ואין לחייבן במס. באשר לגידול בהונו, טען המערער כי מדובר בכספי ירושה ובמתנות בסכומים ניכרים שהתקבלו לרגל חתונות ילדיו, ובין היתר, שימשו המתנות לרכישת דירות לילדיו.

השופט מגן אלטוביה חילק את התקבולים שקיבל הרב לשלושה סוגים: 1. כספי תמיכה – כספים שהועברו לתרומה, יהיו פטורים ממס. 2. כספי חצר – כל תקבול שמתקבל לרווחת המערער ובני משפחתו יהיה חייב במס. 3. כספי מתנות שמתקבלים מחתונות משפחתיות של משפחת הרב – פטואים ממס.

בניכוי הכספים שנמצא שהם מתנות חתונה או מתנות מחותנים, כספי ירושה או כספי תמיכה, נקבע שהשומה תעמוד על 7,760,211 שקלים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר