הטמנה החובבנית של פסולת האסבסט?

טומנים ראשם בחול: מי הטמין פסולת אסבסט במתחם הפלדה?

במכתב בהול למשרד הבריאות ולמשרד להגנת הסביבה, טוענת חברת המועצה הלן גלבר כי גורמים אלמוניים חפרו וטיפלו בפסולת האסבסט הקבור בשטחים במתחם פלדות, בניגוד לנהלים ובכך קיים חשש שגרמו לזיהום סביבתי, אשר מסכן את חיי התושבים תגובת עמיגור: "על פי המידע המצוי בידינו, אין כל יסוד לטענה כי ישנו סיכון לדיירים במקום"

פורסם בתאריך: 4.6.17 22:33

     

 

במכתב בהול אשר שיגרה ביום שני חברת המועצה הלן גלבר למשרד הבריאות ולמשרד לאיכות הסביבה, היא דורשת כי אלו יורו לעיריית אשדוד, לבדוק מי הם הגורמים האחראים להטמנה החובבנית של פסולת האסבסט אשר הוצאה ממתחם הפלדה ברובע ח' בעיר. על פי גלבר הפסולת נקברה מזה שנים בשטחים הצמודים למתחם תוך סיכון חיי התושבים.

"ביום שני הופתעו התושבים לגלות טרקטור, חופר בור ליד ביתם וחושף את פסולת האסבסט אשר נקברו בשטחי המתחם לאחר שהתפוררו"  כותבת גלבר במכתבה "כאשר התבקש הנהג לזהות את עצמו, הוא טען תחילה כי הוא פועל באישור המשרד להגנת הסביבה, אך סירב להציג כל תעודה מזהה ואף הזדרז לסיים את מלאכת החפירה ולצאת מהשטח".מבדיקה שערכה גלבר מול הגורמים הרלוונטיים במשרד להגנת הסביבה הסתבר כי המשרד לא הוא זה שעומד מאחורי ההטמנה. לאור זאת דורשת גלבר מהמשרד להגנת הסביבה, ממשרד הבריאות ומהמשטרה הירוקה לבצע בדיקת עומק על  מנת שאלו יעמדו על הנזק שכבר נגרם כתוצאה מחפירה זו כמו גם על מנת שיבדקו עד כמה חפירה זו פזרה את סיבי האסבסט שכידוע ידועים כסכנה בריאותית.

גלבר:"יותר משלוש וחצי שנים מחכים תושבי מתחם פלדות ברובע ח' בעיר לשיפוץ במסגרת פינוי ובינוי"

בניין פלדות הוקם בשנות השמונים כהוסטל, מרכז קליטה. כאשר בנו את המרכז, עטפו את כל המבנים בלוחות אסבסט, חומר שכיום ידוע כמסרטן. במשך השנים הפך המתחם למקבץ דיור של חברת "עמיגור" והיום גרות בו בהזנחה פושעת כ- 84 משפחות. לאור שיעורי תחלואת הסרטן הגבוהה בבניין (כ 14 דיירים כבר חלו במחלה ) קיבל המבנה את הכינוי "בית הסרטן". תושבי המתחם מחכים כי בתיהם יהרסו ובמקומם ייבנו שלושה מגדלי מגורים עד גובה 28 קומות, ובסך הכול יתווספו למתחם כ-322 יחידות דיור, זאת במסגרת פינוי בינוי.

הלן גלבר:"שנים שעיריית אשדוד וחברת עמיגור מתעלמות באופן בוטה ממצוקתם של דיירי המתחם. טרם היבחרו הבטיח לסרי לטפל במפגע, אבל גם פה הוא נכשל. במקום לפנות את המתחם בצורה מסודרת ולהבטיח לתושבים מקום מגורים, מסתבר שיש גורמים שמטאטאים את הזיהום אל מתחת לפני הקרקע תוך תקווה שאף אחד לא ישים לב. יותר משלוש וחצי שנים מחכים תושבי מתחם פלדות ברובע ח' בעיר לשיפוץ במסגרת פינוי ובינוי, אבל שום דבר לא מתקדם וזאת למרות הבטחות חוזרות ונשנות. להטמנת פסולת  באופן כזה השלכות סביבתיות רחבות היקף לרבות זיהום אוויר ופליטת גזי חממה, הורדת ערך הקרקע וכמובן סיכון חיי אדם אך עיריית אשדוד לא נוקפת אצבע ומגלה חוסר אכפתיות משווע".

תגובת העירייה: יש לבדוק מול עמיגור או משרד השיכון, זה מבנה שלהם

תגובת עמיגור: 1. חברת עמיגור או מי מטעמה לא ביצעה  עבודות כלשהן הקשורות לאזבסט במתחם פלדות ולא הטמינה אזבסט במקום. חשוב לציין כי על פי המידע המצוי בידינו, אין כל יסוד לטענה כי ישנו סיכון לדיירים במקום. סקרים שנערכו על ידי עמיגור במבנה, כחלק מפעילות מעקב קבועה לעניין האסבסט, באמצעות מכון מוסמך ובלתי תלוי לבדיקות סביבתיות, הראו כי אין כל סכנה ו/או סיכון במבנה ובסביבתו. העניין נדון בפורומים נרחבים, כולל המשרד להגנת הסביבה, ומעולם לא התקבלה הנחייה המונעת אכלוס המקום. יש להוסיף ולציין, כי על אף שלפי הידוע לנו אין סיכון במבנה, בעשור האחרון השקיע משרד השיכון מיליוני שקלים בשיפוצים חיצוניים ובתוך הדירות במקום, בדגש על נושא האסבסט.

2. יש להדגיש, כי על אף שלפי הידוע לנו אין סיכון במגורים במקום, משרד הבינוי והשיכון אישר לדיירים במתחם, החפצים בכך, לעבור לדירה חלופית במתחמים אחרים. עד כה מעט דיירים בחרו לעשות כך. פתרון זה עדיין עומד לרשות הדיירים שנותרו במקום

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר