הדיונה הגדולה באשדוד. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

לא מתכוונים לשתוק: הירוקים יפגינו מחוץ לטקס החתימה

מנכ"לית החברה להגנת הטבע קוראת לציבור להגיע ולמחות נגד תכנית הבניה בחולות אשדוד. גם בפורום הציבורי ישתתפו

פורסם בתאריך: 11.8.17 13:58

     

יישומו של הסכם הגג שעתיד להחתם ביום ראשון במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון מתנגש בצורה חזיתית עם שימור הסביבה הטבעית והשטחים הפתוחים של העיר. המתחמים הגדולים לבניית מגורים, תעסוקה ומסחר יושבים על החגורה הירוקה של אשדוד ועלולים לחסל ולהכחיד את אותן מובלעות טבעיות שנותרו, מקצתן ייחודיות ובעלות ערך סגולי.

באזור הדיונה הגדולה – רובע י"ד (בעירייה מתעקשים שהבנייה תהיה בשיפולי הדיונה, אך ספק אם לטענה יש בסיס ממשי במציאות, שכן הדיונה תלויה בהזנת חול מסביבתה; ואם ייבנו שם, הדבר עלול לחנוק אותה), חניון השקמים ופארק עד הלום בואכם פארק לכיש.

איריס האן, מנכלית החברה להגנת הטבע יצאה בקריאה למחאה על ההסכם והזמנה למחות על יישומו בטקס החגיגי שייערך ביום ראשון, וכדברייה: "ההגנה על חולות אשדוד בכלל ואזור הדיונה הגדולה בפרט, הם אחד ממהישגים החשובים של החברה להגנת הטבע לאורך השנים.
הישג זה הוא פרי מאמץ רב שנים שכלל את כל מגוון הפעילות שלנו: חינוך, פעילות ציבורית, ומאבק במוסדות התכנון ובבתי המשפט, תקשורת, ועוד.
כמי שהתחילה את דרכה בחברה בבית ספר שדה שקמים בניצנים, המאבק על חולות אשדוד קרוב לליבי במיוחד.מאכזב ומצער לגלות, כיצד הישג כה חשוב, פרי עבודה מאומצת של שנים, עומד למבחן ומאויים שוב ושוב" אמרה והוסיפה:"ביום ראשון הקרוב, 13.8, עתיד להחתם הסכם גג בין עיריית אשדוד למדינה, הכולל את הכוונה לבנות בחולות אשדוד.אני אהיה שם,
מזמינה אתכם להצטרף!"

ראו הפרטים בהזמנה למטה:

נזכיר כי גם הפורום הציבורי לאיכות הסביבה יוצא כנגד חתימה 'חטופה' על הסכם הגג ובמכתב שנשלח לשר האוצר נכתב בין השאר:"

הסכם הגג כולל בנייה של 13,150 יחידות דיור באזור בעל רגישות סביבתית גבוהה ובצמוד לדיונה הגדולה באופן שצפוי לפגוע בה. פיתוח בהיקף של כ-13 אלף יחידות דיור ברובעים הללו הינה בניגוד לתמ"א 35 ש"קבעה את גבול המרקם העירוני בגבול הבינוי הקיים ללא אפשרות הרחבה בדרום ובדרום מזרח. (ראו דיון בתוכנית הכוללנית). פיתוח זה הוא אף בניגוד לתוכנית הרביזיה. חרף העובדה שאין לה מעמד תכנוני, היא תוצר של עבודה תכנונית ממושכת והתוותה את מדיניות התכנון בעיר. הסכם הגג בא לשנותה ולהתוות מחדש את מדיניות התכנון בעיר ללא כל דיון. כמו כן, ישנו חשש לפגיעה סביבתית באזור נחל לכיש ובחוף הים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר