דוגמא למכתב שנשלח מתאגיד יובלים לתושבים בעיר
דוגמא למכתב שנשלח מתאגיד יובלים לתושבים בעיר

תושבים הופתעו לגלות, שהם "חשודים בחיבור ניקוז פרטי לרשת הביוב העירונית"

תושבים רבים בעיר קיבלו מכתב מתאגיד יובלים שמתריע בפניהם על נקיטת הליכים אם לא יפעלו להסרת החיבורים הלא חוקיים כביכול שביצעו. אולם לדבריהם הם כלל לא עשו דבר שכזה. בתאגיד טוענים שמדובר בתופעה רחבה שגורמת לגלישת ביוב לכבישים ולנחל לכיש

פורסם בתאריך: 24.1.19 09:48

     

תושבים באשדוד נדהמו השבוע לקבל מכתב מתאגיד המים והביוב יובלים שמודיע לנמענים שהם חשודים ב"חיבור ניקוז פרטי לרשת הביוב העירונית".

כפי הנראה הכוונה היא לחיבור של מרזבים למשל שמובילים את מי הגשמים, לתוך בורות ביוב. הדבר עלול להביא להצפה ולגלישת ביוב מעל פני השטח בעיקר בזמן גשמים כבדים. לאחר שהתגלתה בעבר זרימה של ביוב מהעיר לאפיק נחל לכיש, בעיקר דרך נקז בזק, אחת ההערכות הייתה שאפשר שזהו הגורם, או אחד הגורמים.

במכתב מודיע התאגיד לתושב, "מבדיקה שערכנו עולה חשד לקיומו של חיבור ניקוז פרטי מתחום המגרש שבבעלותך לרשת הביוב העירונית. החיבור האסור גורם לתאגיד המים נזקים של ממש, ממוניים ואחרים…". במידה ואין לנמען, כל חיבור כמדובר הוא מתבקש לעדכן את נציגי התאגיד באמצעות טופס שמצורף למכתב. במידה ויש לו חיבור כנטען הוא נדרש לנתק אותו בתוך 60 יום ממועד משלוח המכתב ולעדכן את נציגי התאגיד בנוגע לניתוק באמצעות טופס אחר שמצורף למכתב.

התאגיד אינו מסתפק בהצהרת הנמען על הימצאות או העדר חיבור כנטען והוא נדרש גם לציין את מספר הטלפון שלו כדי שנציגי התאגיד יוכלו ליצור עמו קשר "לצורך תאום ביקור בנכס".

יובלים מסביר כי : " לוח הזמנים הינו מהותי, זאת בהתחשב בכך שאנו עומדים בפני עונת החורף שבמהלכה מוצאים מי הגשמים דרכם למערכות העירוניות ומסבים לה נזקים", ומוסיף כי אם החיבור לא ינותק יהיה התאגיד רשאי לחייב את בעל המקרקעין בתשלום בעד טיפול במים שנוספו למערכת הביוב הציבורית. אם יתברר שחובר בית משותף למערכת הביוב, יחייב יובלים את כלל הדיירים בבניין בתשלום. לשאלות, הבהרות ובירורים התבקשו הנמענים לפנות למספר טלפון שפורסם במכתב.

י.ש ( ששמו שמור במערכת) טלפן למספר שצוין במכתב. "שאלתי למה שלחו לי מכתב כזה", סיפר ל"כאן דרום". "מי שענתה לי מעברו השני של הקו אמרה שהם שלחו להרבה תושבים ולאו דווקא למי שיש לו חיבור כנטען. ביקשתי לדבר עם מי שממונה עליה, והיא הבטיחה שהממונה תחזור אלי. אני עדיין ממתין לשיחה איתה. המכתב ממש הרגיז אותי כי בזבזתי שעות כדי לאתר את הבעלים הקודם של הדירה כדי לבדוק אתו אם הוא עשה חיבור כזה, מה שהוא הכחיש כמובן. יובלים לא עשו את העבודה כפי שצריך ובמקום זה שלחו מכתבים לכל הבא ליד ועל פניו זה נראה כמו תרגיל 'מצליח' ".

לדברי ויוויאן לוי כשחמותה בת ה-85 קיבלה את המכתב היא נבהלה כי חשבה שתצטרך לשלם והתחילה לבכות: "כשהסברתי לה שהמכתב לא מתכוון אליה היא שאלה 'אז למה שלחו לי אותו'? לקח לי זמן להרגיע אותה".

לדברי סופי אשכנזי אביה בן ה-90 שחי מקצבת זקנה רצה להזמין שרברב בתשלום כדי שיבדוק את טענת יובלים שהוא מחובר בניקוז פרטי לרשת הביוב העירונית. "שכנעתי אותו שחבל על הכסף שלו, שאין לו, ושיחתום על הטופס שאינו מחובר. אם יובלים רוצים שיבואו הם לבדוק את הטענה שלהם", היא אומרת.

עובדי עיריה עובדים על נקזים צילום: מנהלת רובע י

עובדי עיריה מנקים פתחי ניקוז בכביש. צילום: מנהלת רובע י'

מיובלים אשדוד נמסר בתגובה: "חיבורי ניקוז למערכות הביוב אסורים על פי החוק. קיומם של חיבורים אסורים אלו ביחוד בעונת הגשמים גורמים להצפות וזיהום סביבתי. התאגיד מיפה אזורים מועדים לחיבורים אסורים כאמור וביקש לנתקם, ככל שקיימים, והכל במטרה לשמור על איכות החיים והסביבה של כלל תושבי אשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובת חבר מועצת העיר אשדוד עו"ד אלי נכט שמינויו הרשמי ליו"ר תאגיד יובלים נמצא בהליכי אישור : "כמי שטרם נכנס רשמית לתפקיד ומבלי להתייחס לגופה של הסוגיה אני חושב שלשלוח מכתבים משפטיים מרתיעים מהסוג שקיבלה כמות רבה של תושבים מבלי לעשות בדק בית כלפי מי זה רלוונטי ולמי לא, יכול להיות בעייתי, במיוחד לגבי אוכלוסיות שלמות של תושבים שאינם בקיאים כמו קשישים ועולים. על כן מדיניות זו פסולה בעיני".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר