יוחאי אלקיים תמונות מתוך הרשת החברתית באישור המשפחה

מד"א דרש ממשפחתו של יוחאי אלקיים ז"ל לשלם על הטיפול

הארגון דורש כי המשפחה תסדיר תשלום של כמה מאות שקלים על פינוי באמבולנס, שהוזמן לאחר שיוחאי טבע תוך כדי ניסיון להציל בחורה שהחלה לטבוע. המקרה אירע בחודש אוגוסט. אווה, חברתו של יוחאי ז"ל לכאן דרום: "אנחנו בהלם, הבן אדם קיפח את חייו להציל מישהי זרה שבכלל לא הכיר. זה לא העניין של הכסף כמו החוסר רגישות שהמשפחה צריכה לפתוח מכתב כזה"

פורסם בתאריך: 21.1.19 11:12

     

יוחאי אלקיים ז"ל היה מדריך כושר וצוללן, בן 28 במותו, שהכיר את הים מקרוב והיה אדם זהיר ואחראי. בקיץ הוא שילם בחייו כשזינק לים הסוער בניסיון להציל אישה טובעת.

במהלך השבוע שעבר נדהמה משפחתו של יוחאי לקבל חשבון ע"ס 787 שקלים על טיפול ופינוי יוחאי בניידת טיפול נמרץ. מתוך המסמך משתמע כי קופת החולים השתתפה חלקית בלבד בכיסוי הסכום.

חשבון של מד"א צילום: אווה בן לולו

לאחר זעזוע שאחז את המשפחה פרסמה אחותו את הפוסט ברשת הפייסבוק שהפך בין רגע לויראלי:

חברתו של יוחאי ז"ל, אווה בן לולו שוחחה עם כתבנו ומסרה: "היינו בהלם, אני חושבת שזה אטום מצידם. הבן אדם קיפח את חייו להציל מישהי זרה שבכלל לא הכיר. זה לא העניין של הכסף כמו החוסר רגישות שהמשפחה צריכה לפתוח מכתב כזה".

פנינו לדוברות מגן דוד אדום, וזו תגובתם:
אנו משתתפים בצערה של המשפחה ומצרים על כך שלא פנתה ישירות למד״א לבירור החיוב, שכן במקרים מסוג זה קופת החולים מחוייבת לשאת במלוא התשלום. לאחר שנודע לנו, פנינו לקופת החולים שהסדירה היום את העניין.
נבקש להבהיר כי על פי חוק, מד״א שאינו מתוקצב ע"י המדינה, מחוייב לגבות אגרת תשלום עבור כל פינוי לבית החולים וברוב המקרים קופות החולים מכסות את תשלום האגרה. לכן, בכל מקרה של אי ודאות בנוגע לחיוב שלא שולם, אנו ממליצים לפנות אל מד״א לקבלת הכוונה.

תגובת קופת החולים הכללית:  ״ראשית, אנו משתתפים בצערה של המשפחה על מות יקירם. לאחר בדיקה מהירה התברר כי המשפחה כלל לא פנתה למרפאה לגבי הודעת החיוב. מרגע קבלת הודעת החיוב הונחה צוות המרפאה לבצע תשלום מיידי וליידע על כך את המשפחה.״

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר