מעבר חציה מסוכן באדיבות: דוברות עמותת אור ירוק
הרחובות האדמים של אשדוד באדיבות: "אור ירוק"

יותר מ-600 הולכי רגל נפצעו במעבר חצייה במהלך עשור

מתוכם 12 נהרגו על מעברי חצייה באשדוד. בשנה האחרונה לבדה נפצעו 67 איש כשחצו את הכביש במקום שאמור להיות הכי בטוח

פורסם בתאריך: 20.1.19 16:38

מעבר חצייה אמור להיות מקום בטוח עבור הולכי הרגל. האמנם הוא באמת כזה?

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) באשדוד נפגעו במעבר חציה 67 הולכי רגל. בעשור האחרון נפגעו 613 הולכי רגל במעבר חציה באשדוד- מתוכם 12 בני אדם נהרגו. לפי הנתונים הארציים בשנת 2018 נהרגו 27 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. הרוב המכריע של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 23 הרוגים מתוך 27 הולכי הרגל. בעשור האחרון קרוב ל-16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,600 נפגעים מדי שנה.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים 1,785 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (2,746). בתחום העירוני נפגעו בשנת 2018 במעבר חציה  1,736 הולכי רגל , מתוכם 23 נהרגו ו-194 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן, מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות. פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות"

 

 

 

מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. מבט על נתוני מדינות ה-OECD חושף כי ישראל נמצאת במקום השלישי הגרוע בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים, רק יפן וקוריאה הציגו נתונים גרועים יותר. ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20% ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34%.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצדם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא העניקו להולכי הרגל זכות קדימה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר