קורס מחשבים לגמלאים צילום: יח"צ
קורס מחשבים לגמלאים צילום: יח"צ

חדש בחרצית: קורס מחשבים ואינטרנט לגמלאים

להתיידד עם המחשב בגיל הזהב: חוג מחשבים במרכז הקהילתי 'חרצית' פותח עולם חדש למבוגרים, מאפשר להם להתחבר לנכדים וסוגר פערים דיגיטליים

פורסם בתאריך: 23.1.19 12:21

     

המהפכה הדיגיטלית יצרה עניים מסוג חדש: יותר ממליון מיליון מבוגרים ישראלים, שהם אחד מכל חמישה (20%) מהאוכלוסייה הבוגרת, חסרי אוריינות דיגיטלית . קשה להתנהל ללא יכולת לגשת למחשב בעולם שבו החליטו  לוותר על התור ועל המענה האנושי, ולעשות הכול לבד – מניהול חשבון הבנק ,קופת חולים, ביטוח לאומי ועוד. בעולם כזה כבר לא מודדים עוני רק במדדי לחם וחלב. עוני דיגיטלי משפיע במיוחד על אוכלוסיות מבוגרות וחלשות -מתברר שהפערים עדיין קיימים ובאופן בלתי מפתיע, העוני הדיגיטלי תואם לעוני פיזי וזו הסיבה לכך שבמרכז הקהילתי 'חרצית'  החליטו לפתוח עולם חדש לגמלאים ולאפשר להם ללמוד מיומנויות מחשב בסיסיות ושימוש ברשת האינטרנט ולצמצם פערים.

קידום הנגישות והטמעת האינטרנט מוביל לשיפור איכות חייהם של הגמלאים, האינטרנט הוא בעל פוטנציאל אדיר להעצמה אישית של כל אדם, על אחת כמה וכמה של אנשים בני הגיל השלישי: הוא מאפשר לאוכלוסייה זו להתגבר או לצמצמם על קשיים הקשורים לגילם (לדוגמא קשיי ניידות, ירידה בכמות קשרים חברתיים ועוד). מאחר והפער הטכנולוגי הבין-דורי וקצב השינויים הטכנולוגיים המהיר מתרגם אצל מבוגרים רבים לתחושת נחיתות  ללימוד מיומנויות הכרת המחשב והשימוש ברשת האינטרנט יש ערך רב וחשוב.  השימוש במחשבים הביתיים וברשת האינטרנט הוא פשוט וקל, ובעצם מיועד לכולם ואינו דורש אפילו יכולות טכניות מפותחות במיוחד.

לדבריו של משה אלחרר, מנהלו של מרכז קהילתי 'חרצית': "צריך בכל גיל, ללמוד להפוך את המחשב לכלי בחיים בחיים. אנשים שחיו במשך מרבית חייהם ללא מחשבים, מתקשים לעיתים להבין כיצד עובד העולם הממוחשב. ברוב המקרים ככולם, מדובר בחשיבה מוטעית בלבד, המחשב הוא הדרך הטובה ביותר עבור הגמלאים להשתלב בחברה ומי שיודע להפעיל מכונת כביסה ומיקרוגל ופתוח ורוצה ללמוד כיצד משתמשים במחשב – מסוגל לעשות זאת בהצלחה רבה."

 

בקורס מחשבים למבוגרים לומדים המשתתפים את כל הדרוש כדי להכיר את יישומי המחשב הביתי, לשלוט בהם, ולעשות במחשב שימושים יומיומיים, לכל צורכיהם. בכלל זה, הם לומדים להכיר את מערכת ההפעלה Windows על התוכנות השימושיות ביותר הנמצאות בה, וכן את השימוש ברשת האינטרנט, על מרכיביה השונים.                                                                                                                                                                            בקורס מחשבים למבוגרים לומדים המשתתפים על מערכת Word לעיבוד תמלילים, כדי שיוכלו לכתוב מסמכים ומכתבים שונים. הם לומדים כיצד להדפיס, ואיך לבצע שינויים גרפיים בתוך המסמכים, לומדים גם להשתמש ביומן האלקטרוני של מערכת ווינדוס – Outlook, ולומדים גם להפיק מצגות אלקטרוניות של תמונות באמצעות תוכנת Power Point. בשימוש ברשת האינטרנט: מכירים את האופן שבו עובדת הרשת, לומדים איך מחפשים ומוצאים מידע באינטרנט, כיצד משתמשים ברשתות חברתיות, איך נעזרים בתוכנות לניהול שיחות וידאו או טלפון באמצעות הרשת, באיזה אופן שולחים דואר אלקטרוני (אימייל), כיצד מאתרים משחקים ברשת, ועוד. הקורס מותאם לאנשים שמעולם לא ניגשו למחשב, או שהיכרותם עמו בסיסית.

בהתאם, הלימודים נערכים בקבוצות קטנות במתכונת של "אחד-על-אחד". בקורס מסבירים את הדברים תיאורטית, ולאחר מכן התלמידים מתרגלים את הנלמד באמצעות המחשב. היקף הלימודים: 20 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד במחיר של  600 ₪ בלבד.

לפרטים נוספים: מרכז קהילתי 'חרצית', שד' הפרחים 18, אשדוד. 08-8542830

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר