סערה, ברקים ורעמים צילום: ג'קי קוסטי

הכינו כובעי צמר ומטריות: הקור והגשם בדרך אלינו

התחזית ליום רביעי: סוער מהרגיל, גשמים רוחות וצניחת טמפרטורות קיצונית, חשש מהצפות. מצורפות הנחיות לשמירה על בטיחות באש

פורסם בתאריך: 15.1.19 17:18

     

תחזית מזג האוויר ליום רביעי מתריעה מפני מערכת חורפית משמעותית במיוחד, כאשר הטמפרטורות יצנחו ויהיה קר, ינשבו רוחות בעוצמה של 50-70 קמ"ש ויתכנו פרצי רוח עד 100 קמ"ש. היום מעונן חלקית עם רוח דרום מערבית מתונה עד 25 קשרים, אך כבר מהלילה, מעריכים החזאים, תיכנס עננות ויתכן גשם ובמהלך יום רביעי יפקוד אותנו גשם שיילווה בסופות רעמים וברקים והים יהיה רוגש עד סוער.

שימו לב, המערכת הנוכחית שתלווה אותנו יממה שלמה, מאופיינת בעיקר בגשמים ורוחות חזקות וחשש להצפות ולנזקים מהרוחות העזות. חשוב שגם במישור האישי ייעשו הפעולות הנדרשות כהערכות ליממה הסוערת. צוותי העירייה השלימו סריקות ובדיקת נקזים.

המוקד העירוני מרכז את ההכנות, הציוד ואת שיבוץ הכוננים, וילווה את הפעילות. ככל שיידרש, המוקד יפעיל צוותים בהתאם לאירועים. נהגים, לא שוכחים להדליק אורות, ונוהגים בזהירות ובעיקר נותנים זכות קדימה להולכי רגל. כמו כן, לא נכנסים לשלוליות ונמנעים מנסיעה כשהראות לקויה.

מוקד 106 עומד לשירות התושבים.

 

 

 

הנחיות שירותי הכבאות וההצלה: במסגרת היערכות למזג האוויר נערכים נכון ומצילים חיים. אנו ממליצים להשתמש באמצעי חימום כגון מזגן, או רדיאטור שיותר בטוחים לשימוש. יש להרחיק תנורים בטווח ביטחון, מחומרים דליקים, כמו שמיכות, וילונות, מזרנים, שטיחים וכל דבר העלול להתלקח.

חשוב להדגיש כי תנורים עם להבה גלויה, מקרינים חום ועלולים לגרום לשריפה גם ללא מגע ישיר עם חומרים דליקים. בימים האחרונים, אירעו מספר מקרים של שריפות בבתים, שריפות בהם היו נפגעים. התקינו גלאי עשן שיתריע בזמן אמת. גלאי עשן מציל חיים!

אנו ממליצים לציבור התקנה של מנעול "פרפר" (מפתח קבוע בדלת) שיאפשר בזמן חירום לצאת מן הבית במהירות. בזמן חירום לא תמיד נזכור היכן הנחנו את צרור המפתחות.

היכנסו לאתר האינטרנט של כבאות והצלה לישראל בכתובת www.102.gov.il

חפשו את הטיפים שלנו לבטיחות אש בבית ורעננו את התרגולת להתנהגות במקרה של שריפה.

להלן הוראות הבטיחות. הקדישו מספר דקות מזמנכם והצילו חיים.

זכרו, שריפות רבות פורצות מטעויות. עקבו אחר הנחיות הכבאות ובמקרה של שריפה או כל אירוע חירום אחר חייגו 102 ללוחמי האש.

טפסר שמוליק פרידמן מפקד מחוז דרום: "כבאות והצלה לישראל מחוז דרום ערוכים למזג האויר הסוער וכלל תחנות המחוז ערוכות עם כלים יעודיים. לצערנו אנו למודי נסיון מאסונות מזג האויר בעבר ולכן כאן המקום לבקש מהציבור להשמע להנחיות הבטיחות ולהמנע מבעוד מועד מסכנות ומאתגרים מול איתני הטבע".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר