הפגעות ילדים כנוסעים, אילוסטרציה באדיבות: עמותת אור ירוק
אי חגירת חגורות בטיחות, אילוסטרציה באדיבות: עמותת אור ירוק

במשך עשור: 304 ילדים נפגעו בתאונות בעיר בזמן נסיעה

לפי עמותת אור ירוק: 304 ילדים נפגעו במהלך עשר השנים האחרונות בתאונות דרכים באשדוד בזמן נסעו בכלי רכב

פורסם בתאריך: 13.1.19 15:50

     

באשדוד נפגעו 304 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2009-2018) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, מתוכם אחד נפצע באורח קשה. בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 29 ילדים ברכב.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 1,758 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2018 (ינואר-נובמבר). קרוב למחצית מהם, 826, נפגעו בתוך הערים והיישובים. מבין הנפגעים בתחום העירוני ילד אחד נהרג ושישה נפצעו באורח קשה. עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2018 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים 11 ילדים (0-14) כשנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 31 ילדים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה מאוד ילדים קטנים נפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב, במקרים רבים הם לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם. לו ההורים היו פוגשים יותר ניידות משטרה בכבישים הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

בעשור האחרון נפגעו למעלה מ- 22 אלף ילדים בתאונות דרכים בעת שהיו נוסעים ברכב, כ-2,200 בממוצע מדי שנה. מחציתם נפגעים בתחום העירוני: קרוב ל- 11 אלף נפגעו בעשור האחרון, 1,100 ילדים נפגעים בממוצע מדי שנה כנוסעים בתחום הערים והישובים בלבד.

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:

  • תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
  • פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
  • ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר