צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו

2.4% מהעסקים באשדוד נתונים בקשיים כלכליים "ממשיים"

מספר העסקים שנסגרו בישראל בשנת 2018 הגיע לשיא של כל הזמנים והוא עומד על 44.5 אלף. כך עולה מנתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi לסיכום השנה

פורסם בתאריך: 7.1.19 18:11

     

מגמת הגידול במספר העסקים שנסגרים בכל שנה נמשכת כבר עשור והגיעה לשיא חדש של 44.5 אלף עסקים שנסגרו בשנת 2018.

נמצא כי באשדוד 3.7% מכלל החברות הן בעלות חשבון שנכנס להגבלה בשנת 2018. 2.4% מתוכן נמצאות בקשיים כלכליים ממשיים. אשדוד נחשבת לממוצעת ומאוזנת יחסית לערים אחרות, כאשר הישובים הבעייתיים ביותר להקמת עסק בהן והישרדותו הן דימונה ובאר שבע.

עוד נמצא כי העיר הבטוחה ביותר להקים בה עסק היא דווקא מודיעין, בה שיעור העסקים והחברות בקשיים בעיר עומד על 0.7% בלבד, ואילו שיעור החברות עם חשבון שנכנס להגבלה בשנה האחרונה הוא 1.2%. שיעור נמוך של עסקים בקשיים בגובה של כאחוז או פחות נמצא גם בערים רמת השרון, גבעתיים רעננה והרצליה. בתל אביב שיעור העסקים בקשיים עומד על 1.3%.

שיעור העסקים בקשיים לפי ישוב באדיבות: CofaceBdi

 

 

 

 

בין הדוגמאות הבולטות של עסקים שנקלעו לקשיים במהלך השנה החולפת ניתן לציין את בקשת הפירוק שניתנה בתחילת השנה למטבחי היוקרה דקור, קריסת רשת האפנה הוניגמן על רקע קשיים כלכליים, בקשת הפירוק שהגישו עובדי רשת הרמוניה לבית, מפרק זמני שמונה לחברת הראשונים – ייצור ושיווק מוצרי מאפה מבאר שבע ורבים אחרים.

מהנתונים עולה כי חלה מגמת צמיחה שנתית ברורה בכמות העסקים שנסגרים בישראל בעשור האחרון, כאשר בשנת 2009 מספרם עמד על 37.2 אלף בלבד. עם זאת, כאשר מחשבים גם את כמות העסקים החדשים שנפתחו בישראל במהלך השנה החולפת ישנה נחמה מסויימת: נראה כי נוספו למשק במהלך התקופה 4,800 עסקים חדשים נטו, זאת לעומת 4,400 עסקים חדשים נטו בשנת 2017, וכמות של 4,100 עסקים חדשים נטו בשנת 2016.

השנה הטובה ביותר למשק הישראלי מבחינת תוספת נטו של עסקים היתה ב-2010, אז נוספו למשק 12.5 אלף עסקים חדשים (נפתחו 50.4 אלף עסקים ונסגרו 37.9 אלף).

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר