ילנה סובין, מצטיינת באלתא 2018 מקבלת פרס מידי מנכ"ל אלתא יואב תורג׳מן. צילום: יח"צ תעשייה אווירית
ילנה סובין, מצטיינת באלתא 2018 מקבלת פרס מידי מנכ"ל אלתא יואב תורג׳מן. צילום: יח"צ תעשייה אווירית

17 עובדים באלתא קיבלו תעודות הצטיינות

אלתא הכריזה על מצטייני החברה לשנת 2018 על מסירות, חריצות ויוזמה בהגנה על המדינה

פורסם בתאריך: 5.1.19 21:52

     

חברת אלתא של התעשייה האווירית העניקה תעודות הערכה ל-17 עובדים שהצטיינו במהלך 2018. במסגרת טקס מיוחד שנערך בהשתתפות מנכ״ל המפעל, סמנכ״ל משאבי אנוש, חברי הנהלה, נציגות העובדים, העובדים המצטיינים ובני המשפחות.

סילבי לוי, ראש מנהל משאבי אנוש אלתא בירכה את העובדים והעובדות ואמר כי: ״אנחנו כעומדים בחוד התעשיות הבטחוניות של ישראלים חייבים לטפח את המצוינות בקרב כלל עובדיה, בכדי לעודד ערכים של מסירות, חריצות ושיתוף פעולה. העובדים המצטיינים הם הכוח המניע והמוביל את תנופת הפיתוח והעשייה באלתא. פרס העובדים המצטיינים מאפשר לנו להביע את תודתנו והוקרתנו לעובדים ולעובדות, שמשקיעים בעבודתם מעל ומעבר לנדרש, עובדים מסורים ואכפתיים״.

ילנה סובין, מהנדסת שילובים, היא אחת המצטיינות לשנת 2018. סובין עלתה לאשדוד בשנות התשעים מאוקראינה, החלה ללמוד הנדסת אלקטרוניקה עוד במסגרת עתודה במקיף ד' בתכנית רקיע. לאחר מכן שירתה 4 שנים בחיל האוויר, אחריו החלה ללמוד הנדסה בסמי שמעון, ותוך כדי עבדה במשרת סטודנט באלתא.

ילנה סובין, מצטיינת באלתא 2018 מקבלת פרס מידי מנכ"ל יואב תורג׳מן צילום: יח"צ תעשייה אווירית

ילנה סובין, מצטיינת באלתא 2018 מקבלת פרס מידי המנכ"ל יואב תורג׳מן (מחזיק בתעודה). צילום: יח"צ תעשייה אווירית

כבר 3 שנים שהיא מועסקת במפעל כמהנדסת במשרה מלאה. היום מצליחה לשלב קריירה מלאה להיותה אימא לילדה בת חצי שנה. לדבריה מה שמקסים אותה בעבודתה היא סינרגיה בין מחקר למשימות והעדר שגרה.

"המקום מאפשר לי לצמוח ולהתפתח, גם בעלי עובד באלתא. המקום מאתגר, אבל מאפשר לי להיות יצירתית בדברים שאמנם אסורי לי לפרט, אבל שעוזרים לביטחון המדינה".

***

ב-1969 שלח ראש הממשלה לוי אשכול כמה מהנדסי התעשייה האווירית להקים באשדוד את אלתא, שתהיה לחברת בת של התעשייה האווירית. אלתא בשנות קיומה הצליחה ליצור לעצמה תדמית של דור המשך פורץ דרך/ העומד החזית הטכנולוגית, אך מעולם לא שכחה משורשיה. באלתא יש אווירת סטארט אפ ותחושת שליחות, המניעה את המפעל קדימה ביעילות לא פחותה מהרצון לעושר של היי טק הממוצע.

3,800 מנהלים, מהנדסים ועובדי ייצור בונים במפעל הגדול באשדוד הכנסות שנתיות של יותר מארבעה ממיליארד דולר. גם אם אנחנו לא מודעים לזה, נמצאת אלתא בחזית הקרבית מול עזה, דמשק ואירן באוויר, בים, ביבשה ובחלל.

מכ"ם מוטס מדגם ELM-2032. צילום: אלתא, התעשייה האווירית

מכ"ם מוטס מדגם ELM-2032. צילום: אלתא, התעשייה האווירית

אלתא תמיד מצליחה להיות עצמאית מבחינה כלכלית, גם היום בתקופה קשה לתעשיות ביטחוניות רווחי חברה עומדים על מיליארדי דולרים. אך בעלת המניות היחידה של אלתא, כלומר מדינת ישראל, תופסת את המושג "ערך" בצורות שונות: הערך שמייצר מכ"ם אדיר ממדים, שמסוגל לזהות שיגורי טילים ממרחק של מאות ק"מ, אינו נמדד בדולרים. היכולת לפתח בזריזות מערכת אפקטיבית להגנת העורף אינה נמדדת ביחס ישיר לתרומתה לרווח הנקי. יצירת מקום תעסוקה נוח ויציב עבור 3,800 עובדים אינה נמדדת במונחי תשואה להון. לא סתם זכתה החברה עד כה ב-13 פרסי ביטחון.

אלתא מכ"מ נייד צילום: יחצ תעשייה אווירית

מקום שכיף לגדול בו

ב-2017 דורגה אלתא במקום החמישי ביחד עם התעשייה אווירית בדירוג החברות שהכי כדאי לעבוד בהן של חברת המידע העסקי BDI. כיום מדורגת החברה מעל חברות טכנולוגיה אטרקטיביות כמו סאנדיסק, ורינט, מארוול, קומברס ואחרות. ייתכן שבתקופות משבר זוכה היציבות התעסוקתית שמספקת החברה בנקודת זכות גם בקרב הצעירים.

"אנחנו עורכים סקרים ומתשאלים את העובדים בשיחות חתך", מספרת סילבי לוי, ראש מנהל משאבי אנוש אלתא. "בסופו של דבר העניין בעבודה כאן נובע מציונות, ואנחנו לא מתביישים בזה. במקומות הבאים נמצאים שכר הוגן ותנאים סביבתיים, ואנחנו לא חוסכים בהם, כי הם מעניקים תחושה של עבודה בהיי-טק".

"אנחנו מתחרים בכל החברות, הן חברות ביטחוניות והן חברות היי-טק", מספרת לוי. "אלתא היא מקום עבודה מאתגר אך מתגמל".

כמו חברה ממשלתית קלאסית, גם באלתא קיימת עבודה מאורגנת שמגבילה את הגמישות הניהולית של החברה. "גיל העובדים הממוצע באלתא הוא 48, גיל מבוגר יחסית שזה לסטארט אפ וצעיר לתעשיות צבאיות הוותק הממוצע לעובד הוא 20 שנה, ואילו הוותק הממוצע של עובדים הפורשים לגמלאות הוא 40 שנה. כ-80% מהאנשים שמתחילים לעבוד באלתא פורשים ממנה לפנסיה".

 

 

שכנות פוריה

מפעל אלתא נבנה בחולות סמוך לעיר אשדוד. ברבות השנים הלכה העיר והתקרבה למתחם המאובטח של אלתא, וכיום שיכוניה נושקים לגדר הקמפוס. החברה אמנם נותרה מופרדת מסביבתה משיקולי אבטחה, אך לאנשי אלתא חשוב מאוד להדגיש את הקשר ההדוק בינם לבין העיר. מצד אחד, אלתא היא אחד המעסיקים הגדולים באשדוד, לצד הנמל ובתי הזיקוק. מצד שני, המרחק מאזור המרכז הופך את גיוס העובדים בחברה למשימה מאתגרת.

אך הפעילות הקהילתית אינה תרומתה העיקרית של החברה לסביבתה הישירה. מרבית עובדי החברה הם תושבי הדרום ואשדוד. בדומה לאינטל בקריית גת, כך אלתא באשדוד מצליחה למשוך לפריפריה עובדים מכל רחבי ישראל: 46% מעובדי החברה מתגוררים באשדוד, 11% ברחובות, 9% בראשון לציון, 7% באשקלון, 5% ברמת גן ו-5% במודיעין. 27% מהעובדים הם נשים, רובן בתפקידים טכנולוגיים.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר