טור ארוך של משאיות בכביש הכניסה לנמל אשדוד. צילום: חדשות mivzaklive
טור ארוך של משאיות בכביש הכניסה לנמל אשדוד. צילום: חדשות mivzaklive

כביש או עסק ביש

יו”ר מועצת המובילים מתריע מפני עיכוב של חיבור אשדוד לכביש 7, שיביא לדבריו לכאוס תחבורתי ולפקקים גדולים, בעיקר עם פתיחתו הצפויה של “נמל הדרום”. ואילו במושב ניר גלים חוששים שהכביש החדש יגרום למפגעי רעש קשים

פורסם בתאריך: 21.12.18 13:38

     

פרויקט מחלף אשדוד צפון יצא אמנם לדרך, אולם יו”ר מועצת המובילים גבי בן הרוש מתריע שאם לא יקודם בזמן חיבור נמל אשדוד לכביש מספר 7 — המתחבר לכביש 6 ליד גדרה — הרי שהעומסים הקיימים כיום סביב כביש ניר גלים והנמל יהיו "כאין וכאפס".

קרדיט: נתיבי ישראל

החיבור המתוכנן של כביש 7 לאשדוד במקום כביש 41. קרדיט: נתיבי ישראל

“כבר כיום פוקדות את נמל אשדוד ביום ממוצע כ-5,000 משאיות כבדות”, אומר בן הרוש. “עוד מעט צפוי להיפתח הנמל החדש, נמל הדרום, ומן הסתם כמות המשאיות שינועו בכניסה לאשדוד וביציאה ממנה רק תלך ותגדל. אלא שככל שידוע לנו פרויקט חיבור העיר לכביש 7 מתעכב ועשוי לא להסתיים לפני 2025 על רקע התנגדויות של עיריית אשדוד וגורמים נוספים. העומסים שקיימים היום יהיו כאין וכאפס לעומת מה שעוד יהיה, הפקקים יהיו אדירים, הכניסה לאשדוד תהיה סתומה”, הוא מוסיף.

כביש 7 הוא כביש רוחבי שמתחבר לכביש 6 ממזרח לגדרה, עובר ליד כנות, גבעת וושינגטון וממשיך למחלף אשדוד/ בני דרום. הוא אמור להמשיך לכיוון מערב במקום כביש 41 עד נמל אשדוד ונמל הדרום החדש. בקטע זה מתוכננים שני מחלפים חדשים: בניר גלים ובמקום צומת הנמל/ בני ברית.

 

לא רק חששות מעיכוב ומדחיית לוחות הזמנים: במושב ניר גלים שבתחומי מועצה אזורית חבל יבנה, שבתיו ממוקמים קרוב לכביש, מודאגים שהכביש החדש, כולל המחלף, יהיה רחב וסואן, יגרום למפגעי רעש קשים לתושבים.

“הובטח לנו שייבנה קיר אקוסטי, ושהכביש יהיה משוקע ושקט, אבל בזמן האחרון אנחנו שומעים שאולי יש כוונה לסגת מהדברים האלה”, אמרו תושבים ביישוב.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: 

"משרד התחבורה מקדם בימים אלה שורה של פרויקטים תחבורתיים גדולים באשדוד וסביבתה, בהיקף של מיליארדי שקלים. מדובר בין השאר בהקמת מחלפים שהחליפו צמתים מסוכנים, בהם עד הלום, דרום צומת גן יבנה, בני דרום ובני ברית. בנוסף לכך מתוכננים כבישים חדשים והרחבות של כבישים קיימים שישפרו את זרימת התנועה ויגבירו את רמת הבטיחות של כלי הרכב בכבישים.

שדרוג כביש 41 וחיבורו לעיר אשדוד מקודם בימים אלה. פרויקט מחלף אשדוד-צפון מאפשר כניסה נוספת לאזור התעשיה אשדוד ולשכונות הדרומיות ביבנה, ומכין את החיבור של כביש הנמל לכביש 4 באזור.

הפרויקט כולל בין השאר הקמת מחלף בין כביש 4 וכביש 4102, הסדרה של כביש 4 והפיכתו לכביש מהיר דו-מסלולי, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון עם הכנה לנתיב רביעי. המיזם החשוב צפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה הקיימת מכביש 41 ולאפשר תנועה זורמת, מהירה ובטוחה יותר".

 

מעיריית אשדוד ומהמועצה האזורית חבל יבנה לא נמסרו תגובות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר