מתקני ספורט למקצוענים זה חשוב, אבל גם לציבור הרחב מגיע. מפת קריית הספורט המתוכננת באשדוד (GAB Architects, רשות הספורט העירונית)
מתקני ספורט למקצוענים זה חשוב, אבל גם לציבור הרחב מגיע. מפת קריית הספורט המתוכננת באשדוד (GAB Architects, רשות הספורט העירונית)

בקריית הספורט "הגדולה בישראל" לא יהיה ספורטק לציבור הרחב

800 מיליון שקל יושקעו בבניית אצטדיון כדורגל חדש, אולם כדורסל עם 5,000 מקומות ישיבה, בריכת שחייה ומתקנים משוכללים. אבל מה עם מקום שבו יוכל הציבור הרחב, בני הנוער והילדים, ליהנות ממגרשים פתוחים ומתקנים זמינים חינם?

פורסם בתאריך: 21.12.18 11:09

     

בקרוב יחלו עבודות הקמתה של קריית הספורט של העיר אשדוד בין אנדרטת הנמל ונחל לכיש. היא תהיה חלק מרובע פארק לכיש.

בקריה החדשה ייבנו מתקני הספורט המקצועני של אשדוד, בראש וראשונה בענפי הכדורגל והכדורסל: אצטדיון כדורגל חדש עם 16 אלף מושבים (או 24 אלף, לפי גרסה אחרת) שיבוא במקום אצטדיון הי”א – שיפונה לטובת הקמת בנייני מגורים – ואולם רב תכליתי (ארנה) שישמש למשחקי כדורסל וענפים נוספים עם 5,000 מקומות ישיבה. לצדם תיבנה בריכה אולימפית.

הדמייה: כך ייראה אצטדיון הכדורגל החדש שיחליף את אצטדיון ה-י"א (הדמיה: אצטדיון הכדורגל החדש שייבנה באשדוד, מבט מלמעלה (GAB Architects, עיריית אשדוד ורשות הספורט העירונית)

הדמייה: כך ייראה אצטדיון הכדורגל החדש שיחליף את אצטדיון ה-י"א (GAB Architects, עיריית אשדוד ורשות הספורט העירונית)

בחלק השני, בשטחו של פארק אתגרים – שמתוכנן לנדוד ולעבור מערבה ליד הים – יוקמו מגרשי טניס ומגרשי אימונים לכדורגל – במקום המגרשים שליד המכללה ותחנת מכבי האש שיפונו לטובת בניית מאות יחידות דיור חדשות כחלק מהסכם הגג.

בנוסף, ייבנו מרכז למצוינות בספורט שישמש לפיתוח כישרונות צעירים, משרדיה החדשים של רשות הספורט ושטחי מסחר. למעשה, כעת מחכים לקבלת אישור לתב”ע מבעלת הקרקע – רשות מקרקעי ישראל. עם קבלת האישורים יחלו בדיקות הקרקע, אחר כך עבודות עפר ופינוי חול, ואז תוכל הבנייה להתחיל.

“זו תהיה קריית הספורט הכי גדולה בישראל, כמו וינגייט ויותר”, אמר השבוע מנכ”ל רשות הספורט יורם אסרף. הפרויקט נחשב לפרויקט דגל של העיר אשדוד בשנים הקרובות, ויושקעו בו כ-800 מיליון שקל לפי האומדן הנוכחי. המימון צפוי להגיע מכספי קרנות, מפעל הפיס, טוטו, משרד הספורט ומשרדי השיכון והאוצר. את היתרה תצטרך העירייה להשקיע.

הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד - ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל

הדמייה: רובע (קריית) פארק לכיש אשדוד, מימין האצטדיון (ארי כהן אדריכלים, רשות מקרקעי ישראל)

“אנחנו מצפים שבעוד כחמש שנים הקריה תושלם”, מוסיף אסרף. “יש דברים שיוכלו להסתיים כבר בתוך שנה-שנתיים, האצטדיון אמור לעמוד על תלו בתוך ארבע שנים מרגע תחילת הבנייה”.

בחלקות שיישארו פנויות בין כל אותם שימושי קרקע מתכוונים לפתח פינות משחק לשימושו של הציבור הרחב. מדובר במיני-מגרשי קטסל, כדורסל וכדורגל, קירות טיפוס, טניס שולחן ואולי מסלול אופניים ואולי מרכיבים נוספים.

היכולת לשבץ את המתקנים הפתוחים לקהל תלויה כמובן בכמה שטח יישאר אחרי בניית האצטדיון, הארנה, הבריכה, מגרשי האימונים והטניס, החנויות, המשרדים ומרכז המצוינות.

התכנית של קריית הספורט בהחלט נראית מרהיבה וחדשנית. אבל מי שיכול להראות עצמו מאוכזב הוא התושב מן השורה שציפה שיהיו בה יותר מרחבים פתוחים ומתקנים לשימוש חופשי.

במילים אחרות: קריית הספורט נותנת מענה לקבוצות הכדורגל והכדורסל הבכירות ומנסה לקחת את אשדוד למקום מקצועני בתחום הספורט, אבל היא זונחת את הספורט העממי.

בעבר אמרו בעיריית אשדוד שבקריית הספורט יוקם ספורטק שיהיה פתוח לקהל הרחב. אך כעת מתברר שלא כך הם פני הדברים. התכנון המעודכן של קריית הספורט של אשדוד אינו כולל בתוכו ספורטק.

 

ספורטק הוא מתחם של מתקני ספורט המרוכזים יחד ומיועדים לשימוש הציבור. בדרך כלל הוא כולל מגרשי כדורגל, כדורסל, כדורעף, טניס, לעיתים גם מתקני התעמלות וכושר. כיום יש בערים רבות בארץ ספורטקים. מתברר שלפחות בעתיד הנראה לעין אשדוד לא תצטרף לרשימה המכובדת הזאת.

למה לנו לא מגיע גם? ספורטק רחובות. צילום: ניר שמול

למה לנו לא מגיע גם? ספורטק רחובות. צילום: ניר שמול

אמנם יש באשדוד מגרשי כדורסל וקט רגל בבתי הספר ובחלק מהמתנ”סים, כמו גם בפארק אשדוד ים. אולם לעיר בגודלה של אשדוד אפשר לצפות ליותר, בעיקר כשבעירייה הצהירו בעבר שכך יהיה.
יש לא מעט תושבים שהיו שמחים לדוגמה שיהיה בעיר מגרש כדורגל גדול, מדשא, שבו יוכלו לשחק מדי פעם ולהרגיש כמו שחקן כדורגל אמיתי. אבל כיום אין מגרש שכזה בעיר שפתוח לשימוש הציבור הרחב.

מנכ”ל רשות הספורט יורם אסרף מסר בתגובה: “ראש העיר הגדיר מפורשות שבמתחם קריית הספורט יהיו מתקני ספורט שונים שיהיו פזורים בכל השטחים הפתוחים. איש לא קרא לזה ספורטק או בשם אחר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר