יפונו לטובת בנייני מגורים: מגרשי האימונים ברח' ז'בוטינסקי. צילום: דור גפני
מגרשי האימונים ברח' ז'בוטינסקי פינת ויצמן. צילום: דור גפני

בקרוב: שכונת מגורים תחליף את מגרשי האימונים

שכונה צפונית חדשה תיבנה באשדוד במקום מגרשי האימונים ליד המכללה: יהיו בה 850 יחידות דיור. המגרשים יועתקו לקריית הספורט

פורסם בתאריך: 21.12.18 10:31

     

במסגרת הסגם הגג באשדוד מתוכננת לקום שכונת מגורים חדשה בין מתחם סטר סנטר, מכללת סמי שמעון ותחנת מכבי האש. כיום פועלים במקום מגרשי אימונים של קבוצות הכדורגל. המגרשים הללו צפויים להתפנות משם. הם יועתקו לקריית הספורט החדשה.

וכך בין שד ויצמן לרח' ז'בוטינסקי יקום מתחם חדש שיכלול 850 יחידות דיור. התכנית מקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) וגם היא חלק מהסכם הגג. השם הזמני של המתחם הוא “מתחם ויצמן” או “מתחם מגרשי האימונים”.

הדמיה של המתחם החדש: רמ"י ומשרד פרחי צפריר

הדמיה של המתחם החדש: רמ"י ומשרד פרחי צפריר

נזכיר שכ-3,000 יחידות דיור צפויות להיבנות ברובע החדש באשדוד שזכה לשם: קריית פארק לכיש. רוב הדירות ישווקו במסגרת מחיר למשתכן. מה שאומר: שהן יהיו מיועדות בעיקר לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון בהגרלה, והן יהיו זולות ממחירי דירה מקבילה בשוק. שמאי מטעם משרד השיכון הוא שלמעשה יקבע את מחירן. עוד נקבע שרבע מהרוכשים יהיו תושבי העיר.

המתחם הזה הוא הראשון שיוצא לדרך במסגרת הסכם הגג של אשדוד, שכולל תוספת של כ-30 אלף יחידות דיור. בראש מינהלת הסכם הגג עומד אייל דוידוביץ’.

 

בעוד כשבועיים וחצי, כך אמרו ביום ראשון בעיריית אשדוד, יחל השיווק של המגרשים ליזמים וקבלנים. באביב יחלו עבודות הפיתוח ואחר כך תחל הבנייה. ההערכה היא ששלוש שנים מהיום כבר יהיו כמה בניינים מאוכלסים ברובע החדש.

התכנית מדברת על הקמת 3,008 יחידות דיור בבניינים של שבע-תשע קומות ועוד 11 מגדלים של 17-29 קומות. 240 יחידות דיור ייבנו במסגרת דיור מוגן לקשישים. בנוסף, כוללת התכנית בניית שטחי מסחר ותעסוקה ואת קריית הספורט (ראו ידיעה למעלה).

הדמיית הרובע החדש. קרדיט - ארי כהן אדריכלים, באדיבות רשות מקרקעי ישראל.

הדמיית קריית (רובע) פארק לכיש. קרדיט – ארי כהן אדריכלים, באדיבות רשות מקרקעי ישראל.

אולם בעירייה מביטים בדאגה מסוימת לעבר בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ששם תלויות ועומדות שלוש עתירות שהוגשו נגד התכנית: מצד נמל אשדוד, חברת נמלי ישראל והתאחדות התעשיינים.
השכונה המתוכננת קרובה מאוד לנמל ולמוקדי תעשייה וחומרים מסוכנים. העותרות טוענות שהקמת הרובע החדש תביא להטלת מגבלות קשות על התעשייה ועל הנמל שיפגעו בהם קשות. לטענתן, בטרם אושרה התכנית לא נעשה סקר סיכונים כנדרש.

בעירייה מנגד טוענים שלמרות האתגר שבבניית אלפי יחידות דיור בקרבת הנמל, הרי שכל הדברים נלקחו בחשבון ושהמגורים במקום יהיו בטוחים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר