עובדי המפעל. שחר של יום חדש? באדיבות מפעל טקסיין

רואים רחוק: תכנית "אופק חדש" בתעשייה

בצל המחסור בעובדים בתעשייה, מפעל טקסיין באשדוד פיתח תכנית אירגונית ייחודית שמטרתה להביא לפיתוח חברתי, מקצועי ואישי של עובדים ולהשאירם במפעל

פורסם בתאריך: 7.8.17 12:03

     

מכל כיוון אנו שומעים על המחסור החמור בעובדים מקצועיים בתעשייה בכלל והדרומית בפרט. מפעל טקסיין באשדוד, המייצר מערכות שילוט הכוונה מודולאריות, מצא דרך יצירתית להתמודד עם מחסור העובדים בתעשייה. בשנה האחרונה יצא המפעל בראשותו של המנכ"ל, ארז הליבני,  בתוכנית ארגונית ייחודית בשם "אופק חדש". במעמד חתימת החוזה העובדים חותמים על נספח בו מפורטים קריטריונים חברתיים שמידה והעובד עומד בהם הוא מקבל בונוס מעבר לשכר הבסיס שנקבע.

מנהל הייצור, דניס רויף : "באמצעות תכנית אופק חדש, איכות העובדים בארגון עולה". צילום: באדיבות המפעל

מה שמיוחד בתוכנית הוא שלא מדובר בקריטריונים מקצועיים של הצלחה בתפקיד ותפוקה בייצור, אלא דווקא בקריטריונים חברתיים שתפקידם ליצור ארגון אתי ויציב שהעובדים ירצו וייהנו לעבוד בו לטווח ארוך. בן הקריטריונים היעדר מוחלט של התנהגות בלתי הולמת כדוגמת ריכולים, קיטורים בפומבי, צעקות וקללות, הודעה מוקדמת על היעדרות או איחור לעבודה וכדומה.  בנוסף, עובדי המפעל נהנים מלמידה של קורסי העשרה וקורסים מקצועיים במסגרת שעות העבודה ובמימון מלא של המפעל. באמצעות התוכנית העובדים נשארים לאורך זמן ומתקדמים בסולם המקצועי.

גם בשטח רואים שהתוכנית מוכיחה את עצמה ויש לא מעט של סיפורי הצלחה של עובדים שהתקדמו במפעל. אחד מהם הוא דניס רויף שהתחיל לעבוד במפעל לפני כשנתיים, חתם על תוכנית אופק חדש ומונה לאחראי מדור אריזה. כעבור שנה בתפקיד הנהלת המפעל זיהתה את הפוטנציאל שלו והם הציעו לו תכנית חדשה לשלוש שנים עם מענק התמדה בסיומן. כיום, לאחר שנתיים במפעל קודם דניס לתפקיד מנהל הייצור של המפעל.

מנכ"ל טקסיין ארז הליבני "בארגון ששם לו למטרה ליצור אווירה נעימה בסביבת העבודה, ישנה סכנה שמקורה בהישענות יתרה על המשמעת העצמית של האינדיבידואל. במצבים כאלה, חשוב ליצור כלים חלופיים שיניעו את צוות העובדים לתפוקה גבוהה. אופק חדש הוא אחד מכלים אלו."  מנהל הייצור, דניס רויף "באמצעות תכנית אופק חדש, איכות העובדים בארגון עולה, מכיוון שנמצאים כאן רק עובדים אשר מצליחים לעמוד בקריטריונים האתיים שנקבעו. האווירה בארגון מדהימה ויש הרגשה של ביחד. בנוסף, התוכנית בעצם מעניקה לי תחושה של בטחון כלכלי, מכיוון שאני יודע בדיוק מהם תנאי ההעסקה שיהיו לי בשנים הקרובות, שכן התוכנית היא למספר שנים. בכל שנה יש התקדמות בשכר, במידה ואכן עומדים בקריטריונים, וזה מקנה הרגשה טובה ושאנחנו מוערכים על ידי ההנהלה." מנהל מרחב דרום של התאחדות התעשיינים, אביב חצבני "התעשייה הישראלית בכלל והדרומית בפרט מתמודדת עם מחסור חמור בעובדים מקצועיים, אם בגלל המחסור בהכשרות מקצועיות ואם לאור העובדה כי המשרות בתעשייה סובלות ממיתוג נמוך ובאפשר לאפשרויות הפיתוח בתעשייה והאופק תעסוקתי. יוזמת חברת טקסיין ייחודית ומעניקה משמעות חדשה לעובד בתעשייה ולסביבת העבודה החדשה בתעשייה  המאפשרת לעובד להתפתח ולפתח קריירה כמומחה במסגרת עבודתו. אנו רואים מגמה הולכת וגוברת בקרב המפעלים אשר מקדמים רפורמות דומות בהצעת אפיקי קריירה בתעשייה. רפורמות אלו יביאו לשיפור מצב התעסוקה בתעשייה הדרומית ולהצדיק את היותה עוגן כלכלי מרכזי בנגב"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר