פינוי פסולת בניין. צילום: דוברות עיריית אשדוד
פינוי פסולת בניין. צילום: דוברות עיריית אשדוד

חדש: משפצים? העירייה תפנה לכם את הפסולת

בעקבות המכה של השלכת פסולת בניין באתרים פיראטיים, עיריית אשדוד מציעה לכם שירות חדש: פינוי פסולת שיפוצים בעלות סמלית: 50 שקל לשק

פורסם בתאריך: 18.12.18 09:57

     

בעיריית אשדוד שבעי רצון ממיזם פינוי פסולת שיפוצים שבו הוחל לאחרונה. כזכור, בסוף חודש אוקטובר, השיקה העירייה את המיזם החדש במטרה להתמודד עם תופעת השיפוצים הגדלה והולכת ועם כמויות הפסולת והמפגעים שהשיפוצים מייצרים.

הרעיון פשוט: העירייה מציעה לבעלי הבתים המשפצים לרכוש את שקי פסולת השיפוצים (בלות) במחיר סמלי, לרכז בהם את פסולת השיפוצים ולתאם עם מנהלת הרובע את יום פינוי הפסולת. את השאר עושה העירייה. היא דואגת לקחת את הבלות ולשנע אותן לאתר פסולת מורשה.

פסולת בניין. צילום: דוברות עיריית אשדוד

"השירות החדש מונע הרבה כאב ראש לתושבים ולקבלני השיפוץ", אומרים במנהל התפעול בעירייה ומוסיפים: "מדובר בשירות משתלם, הן בהיבט הכספי ובעיקר מבחינה טכנית ולוגיסטית".

יתרונותיה של היוזמה המבורכת בכך שהיא מונעת מפסולת הבנייה לייצר מפגעי סביבה ופגיעה במשאבי הטבע – באיכות האוויר, הקרקע והמים.

 

במחלקה לאכיפה סביבתית בעירייה מזכירים כי תושבים המשפצים את בתיהם מחויבים על פי חוק לפנות את פסולת השיפוץ לאתר מורשה ולהציג קבלה מאתר ההטמנה. השירות שהעירייה מציעה הופך להיות משתלם מאוד משום שמצד אחד בעלי הבתים משלמים הרבה כסף לקבלני השיפוץ כדי שיטפלו בפסולת, ומצד שני נוצרים לא מעט מקרים שהנושא לא ממש מטופל והם מקבלים קנסות. "בדרך זו, העירייה משחררת אותם מהטיפול בפינוי הפסולת ועושה זאת עבורם" אומרים במחלקה.

מנכ"ל העירייה שיבח את עבודת המחלקה לאכיפה סביבתית בראשות אהוד מויאל ואת ראשי מנהלות הרבעים על הנתונים היפים וציין כי זו עדות שהשירות שמציעה העירייה הינו שירות נכון וכדאי לכל הצדדים. "העובדה שהציבור מגיב בחיוב לשירות מלמד עד כמה הוא נכון".

בעלי בתים המשפצים את בתיהם ומעוניינים להסתייע בשירות החדש מוזמנים לפנות למנהלת הרובע בה הם גרים, לרכוש את הבלות ולהשאיר פרטים לתיאום מועד הפינוי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר